var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27392;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27392","0","למה חצי ?","06/04/13 22:35","כו ניסן","תשע"ג","22:35","עלי","מסופר על רבי חנינא שבניגוד להוראה שלא יאכל אדם בצל מפני נחש שבו, אכל חצי בצל וחצי נחש שבו.
למה חצי פעמיים ? מה זה משנה ? מה, זה 'חצי שיעור' שממית ?
[ובכלל נראה היה לי שכל הדף האחרון עמוס במין הומור סמוי, החל מדברי רבא שהרי הוא כבן עזאי וכו', המשך בקב תפוחים שאינם ראויים לאכילה לעירוב ( קצת מזכיר קב חרובים לאכילה מערב שבת לערב שבת ), וכדו', מישהו מוכן להתייחס לכך, האם תחושתי נכונה או שרק נדמה לי ?]","209","","4041","True","True","False","","1077","95.86.119.147","0","0","עירובין|כט ע"א",""),new Message("27396","27392","הענינים רציניים","06/04/13 23:59","כו ניסן","תשע"ג","23:59","דוד כוכב","פירוש רש"י שהוא אכל חצי בצל, וממילא חצי מנת ארס, לכן הסתכן מאוד ולא מת מיד.
ופירוש ר"ח, נחש הבצל הוא חלק ספציפי, והוא אכל חצי מזה וחצי מזה.
"פי' נחש שבצל העמוד שבתוכו שמתעגל בראשו כמין גבעול ומתקבץ בו זרע הבצל אותו העמוד נקרא נחש של בצל".","125","","4041","True","True","False","","121","95.86.96.133","0","27392","עירובין|כט ע"א",""),new Message("27398","27392","לא הומור, מציאות חיים שונה","07/04/13 08:44","כז ניסן","תשע"ג","08:44","Almuaddib","ראשית, דברי רבא הם בדיוק כשם שרש"י פירשם - אתם יכולים להקשות עלי כעת ככל העולה על לבכם.

ידוע כי אין להקשות על חכם אלא ממה שהוא לומד כרגע. בן עזאי, יצא מבית המדרש ושנה בחוץ - והנגיש תורה לרבים שלפניכן לא היו בה, ולשיטתו, כפי שגם יצא ולימד לרבים דבר שלפניכן נאמר מרב לתלמידו בלבד.

אלא שבכך שלימד בחוץ, נטל על עצמו בן עזאי את הסיכון שעמי הארצות ישאלוהו גם שאלות רבות שאינן ממין העניין. ולא חשש בן עזאי מכך, שכן הכיר בגדולתו וביכולותיו, וה' הצליח מעשיו, וגדולה היתה השפעתו.

וזהו שאמר רבא. היום - היום אני עונה על כל שאלה ושאלה, כבן עזאי בשוקי טבריה.



לגבי הסיפור על רבי חנינא, ההוראה היתה על בצל, והוא אכל חצי בצל - מסתמא לא חשב שבמחצית יש סכנה. לשיטתם - מבחינה רפואית - אכילת בצל חי היתה מסוכנת. מבחינה לשונית - מדייקים לנו, הואיל וניתן לחתוך בצל אנכית או אופקית, שחצוהו כך שאכל חצי נחש שבו, ולא רק את החלק התחתון בו אין כלל את אותו הארס, או את חציו העליון בו יש את כל הארס, אלא חצי בצל - וחצי מן הארס.

והכל פשט הוא - לפי שיטתם. וראינו מהתרד והסלק והבצל, שהם לא נהגו לאכול גידולים מסויימים בעודם חיים, בניגוד למקובל היום. ולגבי התרדין, או הסלק, כבר אז ידעו שזה לא כך - שהרי חזינן דקא אכלי וכו'.","107","","4040","True","True","False","","165","84.229.86.195","0","27392","עירובין|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);