var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27386;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27386","0","מישהו מכיר תירוץ על קושיית ר' יוחנן?","04/04/13 08:44","כד ניסן","תשע"ג","08:44","שיננא","א''ר יוחנן מאן דמתרגם לי בבקר אליבא דבן בג בג מובילנא מאניה אבתריה לבי מסותא מאי טעמא כולהו צריכי לבר מבבקר דלא צריך...
היינו דקאמר רבי יוחנן מאן דמתרגם לי בבקר אליבא דבן בג בג מובילנא מאניה לבי מסותא.


לפי דברי ר' יוחנן יש קושי בפסוק (!).
מישהו מכיר תירוץ על קושייתו?","146","","4050","True","True","False","","1097","77.126.46.185","0","0","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("27388","27386","[ללא נושא]","05/04/13 05:01","כה ניסן","תשע"ג","05:01","המכריע","אם רבי יוחנן לא עלה בידו, ולא לאף אחד משומעיו למרות שהבטיח להוביל מאניה, ולא לבעלי הש"ס שמאז, מנין יהא בידינו?

אם היינו מוצאים תירוץ לכאורה, לא היה זה מיישב כלום. להיפך, זו היתה קושיא שצריך לעמול עליה, מדוע לא יישבו זאת בסוגיא. וכמו שבעצם כל אריכות הסוגיא היא להבין מדוע אמר רבי יוחנן שזה קשיא.

יש לשים לב שכל הקושיא לבן בג בג אבל לדידן דדרשינן בפרטי או במיעוטי אפשר דלא קשיא כל כך, וכוונת ריו"ח לפרוך לבן בג בג.","199","","4049","True","True","False","","199","37.60.46.230","0","27386","עירובין|כז ע"ב",""),new Message("27397","27386","אין קושי בפסוק","07/04/13 00:17","כז ניסן","תשע"ג","00:17","דוד כוכב","א. רבי יוחנן הקשה דוקא לבן בג בג, אולם הפסוק מתפרש יפה לדורשים פרט וכלל ופרט.

ב. לרבי יוחנן אילו היה כתוב רק "בצאן" היינו דורשים צמר רק מתוך הדיוק למה לא נאמר בקר. ואפשר שבן בג בג מצריך דוקא ייתור גמור ללימוד.

ג. אילו היה כתוב רק "בצאן" היינו אולי מעמידים רק בעיזים שעורם כשל בקר כי אין כל כך דרך להשתמש בנוצתם.

ד. אילו היה כתוב רק "בצאן" היינו אמנם מבינים שכיון שלא נאמר בקר צריך לרבות דבר נוסף על העור, אלא שהיינו מרבים רק מגופו ממש - את בני מעיו לכלי נגינה, כבמסכת קנים פרק ג משנה ו: מֵעָיו לִנְבָלִים, בְּנֵי מֵעָיו לְכִנּוֹרוֹת. ולכאורה לא מצינו דשל בקר חזו נמי להכי.
ורבי יוחנן (אי לאו דקים ליה דשל בקר חזו נמי להכי) סובר דממילא ראויים לאכילה.
ובן בג בג סבירא ליה כרשב"ג במסכת נדרים דף נד ע"ב: "רשב"ג אומר: קרביים לאו בשר ואוכליהן לאו בר אינש".
ורבי יוחנן, כבר אמר עליו חזקיה "לית דין בר אינש" (מסכתות שבת דף קיב ע"ב; עירובין דף כד ע"א), כמלאך, רבי יוחנן לא ראה פגם באכילת קרביים.","125","","4047","True","True","False","","136","95.86.96.133","0","27386","עירובין|כז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);