var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27378;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27378","0","האם הגמ' ידעה על מה ר' יוחנן דיבר?","03/04/13 20:43","כג ניסן","תשע"ג","20:43","שאינו יודע לשאול","א''ר יוחנן אין למידין מן הכללות ואפילו במקום שנאמר בו חוץ
מדקאמר אפי' במקום שנאמר בו חוץ מכלל דלאו הכא קאי היכא קאי
התם קאי כל מצות עשה שהזמן גרמא אנשים חייבין ונשים פטורות ושלא הזמן גרמא אחד נשים ואחד אנשים חייבין


מתחילת הגמרא משמע שהגמרא מבינה מסברה שר' יוחנן "לאו הכא קאי",
אך לכאורה מהמשך הגמרא ("התם קאי...") זה נראה כאילו הגמרא ידעה (ולא רק מסברה) על מה הוא דיבר - שהרי מן הסתם יש עוד מקומות בש"ס שיש "כללות" (ללא "חוץ") ואילו הגמרא ישר קבעה נחרצות שדברי ר' יוחנן מוסבים על המשנה בקידושין.

אם כך - כיצד יש ליישב את הסתירה הזו?","48","","4047","True","True","False","","1146","84.229.231.55","0","0","עירובין|כז ע"א",""),new Message("27382","27378","דרך הגמרא להקשות כהרמה להנחתה (להבדיל)","03/04/13 23:44","כג ניסן","תשע"ג","23:44","דוד כוכב","מסכת בבא מציעא דף כא ע"א:
"גמרא. מצא פירות מפוזרין. וכמה? אמר רבי יצחק: קב בארבע אמות. היכי דמי? אי דרך נפילה - אפילו טובא נמי, ואי דרך הינוח - אפילו בציר מהכי נמי לא! ...".
תוספות:
"וכמה א"ר יצחק קב בארבע אמות - צריך לומר דרבי יצחק גופיה בעי וכמה. דאי גמרא בעי, מאי בעי וכמה? לוקי דרך נפילה ואפילו טובא, כדפריך גמ' בתר הכי! אלא מדברי רבי יצחק הוא".","125","","4047","True","True","False","","203","95.86.96.133","0","27378","עירובין|כז ע"א",""),new Message("27390","27378","[ללא נושא]","05/04/13 05:06","כה ניסן","תשע"ג","05:06","המכריע","הגמרא ידעה שהוא לא דיבר על משנה שנאמר בה חוץ, וכפירש"י ז"ל, אלא על איזשהי משנה שנאמר בה כלל ללא חוץ, ונקטה את המשנה בקידושין כדוגמה. וייתכן עוד דשם זה היה מפורסם מברייתות בקידושין דיצאו מצה שמחה והקהל להאי גיסא דכללא, ות"ת פ"ו ופדיוה"ב לאידך גיסא, וע"כ מסתבר דאם לא קאי על משנה דחוץ כנראה על ההיא קאי.","199","","4045","True","True","False","","182","37.60.46.230","0","27378","עירובין|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);