var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27373;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27373","0","הארות והרהורים לדף כה","03/04/13 13:57","כג ניסן","תשע"ג","13:57","המכריע","אנצל הזדמנות שיש לי חיבור לאחר נתק של כחודש מבית מדרשינו.

אי אלו דברים קלילים.

א. רב שימי מתני לקולא. ברש"י כנראה גרס רבה בר שימי.

רש"י פירש דקאי אלעיל וללא פירוט. וזה מאד לא שגרתי. האם מישהו מפרש דקאי אדלהלן ?
שו"ר בעלון מראי מקומות שהביאו פירוש כזה מתורי"ד.

ב. מחיצה על התל דמהני ליושבי התל. האם מיגו דהאי מחיצה הויא היקף לדירת דרי התל הוי נמי היקף לבקעה או לא. יש הוכחות לכאורה לשני הצדדים ותן לחכם ויחכם עוד.

ג. נבלעו מחיצות תחתונות. לא ברור לי האם פשטנו שאין לו מה להסתפק כי אם כוונתו לענין שבת הרי נמצא שבשוגג מהני ובמזיד לא, והכא שוגג הוא, או דמספקא לו בדברי ר"נ האם אכן רק אמזיד איתמר, אף דלעיל נקטנו כך בסוגיא אחרת.

ד. אגב חידה יפהפיה. לפי צד בגמרא שנדחה. היכי משכחת לה שאדם זוכה מההפקר ללא פעולה עכשווית, וזה יכול להיות בכל שעה, בכל יום או לילה, בכל מצב שהוא נמצא בו. ללא עשיית תנאי של זכייה לאחר ל'.

ה. מה ראה רב נחמן לבאר לאותה אשה בסבלנות להבדיל מהנהגתו עם האשה ממסכת סוכה דצווחה ולא אשגח בה?

ו. בעמוד ב'. סבר רב ביבי. מרש"י כאן יש ללמוד כמה דברים. שסתם רב ביבי הוא הוא רב ביבי בר אביי. ושאותו אביי אבוה דרב ביבי הוא הוא אביי הידוע חבירו דרבא ותלמידו דרבה.","199","","4050","True","True","False","","974","95.86.91.85","0","0","עירובין|כה ע"א",""),new Message("27374","27373","לגבי סעיף ה","03/04/13 14:03","כג ניסן","תשע"ג","14:03","הראל","ראה את ביאורו של הרב שטרנבוך שהבאתי כאן - ולפי דבריו ניחא ההיא דסוכה.","46","","4050","True","True","False","","262","84.229.231.55","0","27373","עירובין|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);