var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27302;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27302","0","למחוק לה מן התורה","21/03/13 19:53","י ניסן","תשע"ג","19:53","גיל ושמחה","אמר רב ירמיה: למחוק לה מן התורה איכא בינייהו.
כלומר: המחלוקת היא, האם מותר להשתמש להשקאת הסוטה בפרשת סוטה, שתילקח מספר התורה.
מאי משמע? האם כוונת רבי יהודה היא לחתוך את הפרשה מתוך ספר תורה? הלוא הספר ייפסל על ידי כך! או אולי הכוונה להכניס את אל תוך המים המרים רק את קטע הפרשה מתוך הספר מבלי לחתוך אותו? גם במקרה זה הספר ייפסל.
לא מובנת לי דעת רבי יהודה.","363","","4061","True","True","False","","939","176.228.36.17","0","0","עירובין|יג ע"א",""),new Message("27304","27302","ומה בכך שהספר ייפסל","21/03/13 20:35","י ניסן","תשע"ג","20:35","דוד כוכב","מדובר במי שהכין פרשת סוטה מס"ת בלא להיוועץ, האם בסופו של דבר זה כשר.
אי נמי, כגון שהספר כבר נפסל ממילא ונמחק בחלקו או ברובו.
אי נמי, אם למחוק את השם מותר כדי להשכין שלום בין איש לאשתו, קל וחומר שמותר לפסול ס"ת לשם כך. וכגון שלא ניתן לכתוב פרשה נפרדת, משום העדר קלף או דיו או פנאי וכדומה.","125","","4061","True","True","False","","122","31.44.130.211","0","27302","עירובין|יג ע"א",""),new Message("27306","27304","ספר פסול","21/03/13 23:23","י ניסן","תשע"ג","23:23","גיל ושמחה","התירוץ הראשון והשלישי נראים לי דחוקים. האם יש לך אסמכתאות לאלה?
מי שהכין פרשת סוטה מס"ת - מאי משמע? האם הוא לקח ס"ת כשר שנכתב בקנקנתום פרט לפרשת סוטה ועתה הולך להשתמש בזה להשקאת האשה? היינו הך התירוץ השלישי. בתירוץ השלישי נוסף קל וחומר. האם יכולים אנו ללמוד קל וחומר בעצמנו מבלי להסתמך על המקורות? הלוא ממש בדף של היום (י"ג) ראינו, שגם אפשר לטהר את השרץ מקל וחומר אולם באותה מידה אפשר למצוא לו פירכא. ומה אם לא ניתן לכתוב בפרשה נפרדת? אולי יש נדון בזה במסכת "סוטה" אולם עוד חזון למועד. על כל פנים אשמח להארה, אטם יש נדון כזה בגמרא.
גם התירוץ השני לא חזק מספיק, שהרי גם זה למדנו בגמרא (מגילה), שאי אפשר להוריד את ערך הקדושה. לפיכך לקחת ס"ת ואפילו הוא פסול ולעשות מזה פרשת סוטה, הרטי ברור, שפרשת סוטה קדושתה פחותה מזה של ס"ת, שכן בס"ת הס מלמחוק את השם חלילה ואילו בפרשת סוטה התורה מצווה אותנו במפורש למחוק אותו.
בכל מקרה ישר כוח על המאמץ והעיקר שיהיה גם גיל וגם שמחה (ואין צריך לומר נוח).","363","","4061","True","True","False","","204","176.228.36.17","0","27302","עירובין|יג ע"א",""),new Message("27308","27306","אסמכתאות וביסוסים","22/03/13 00:25","יא ניסן","תשע"ג","00:25","דוד כוכב","התירוץ הראשון:
הגמרא אמרה שלמאן דאמר אם מחק מגילת סוטה שנלקחה מס"ת, כשר. הגמרא לא נכנסה לשאלה האם הוא עשה איסור בדרך. הרי גם אם הוא עשה איסור צדדי אין בזה בכדי לפסול את מגילת הסוטה, כדברי הגמרא.
התירוץ השני:
טענתך היתה הכיצד פוסל הוא ס"ת. התירוץ הראה שקיימת מציאות שבה הוא אינו נאלץ לפסול ס"ת, ממילא לא קשה מידי.
התירוץ השלישי:
אכן אסור להוריד מקדושת ס"ת החמורה לקדושה קלה יותר. אבל מחיקת השם היא איסור חמור הרבה יותר, ומהווה חילול השם הקדוש עצמו. וסברה פשוטה היא שהורדת קדושת ס"ת יכולה להחשב רק כחלק טפל מאיסור מחיקת השם. לכן ההיתר למחוק את השם בכללו גם היתר הורדת קדושת ס"ת. או במילים אחרות, אם מחיקת השם הותרה, סביר שבכלל זה גם הורדת קדושת ס"ת.
תירוץ רביעי:
מהגמרא עולה שהבעיה בפרשת סוטה מתוך ס"ת היא הכתיבה לשמה. כך שתיתכן אוקימתא נוספת שבה לא תתקשה, כאשר אדם מתחיל לכתוב ספר תורה, והוא החליט להתחיל דוקא בפרשת סוטה, וכאשר סיים לכותבה החליט להשתמש בה לצורך סוטה.","125","","4060","True","True","False","","114","31.44.130.211","0","27302","עירובין|יג ע"א",""),new Message("27313","27308","ישר כוח","22/03/13 09:55","יא ניסן","תשע"ג","09:55","גיל ושמחה","לא בכדי נחשבת המחשבת כאחת משלוש המסכתות הקשות שסימנן "עני". אכן עניים אנו כדי להבין את עומק התורה.","363","","4060","True","True","False","","158","176.228.36.17","0","27302","עירובין|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);