var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27300;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27300","0","האם כך פוסקים הלכה?","21/03/13 15:06","י ניסן","תשע"ג","15:06","שיננא","... מפני מה זכו ב''ה לקבוע הלכה כמותן
מפני ש: (1) נוחין (2) ועלובין היו (3) ושונין דבריהן ודברי ב''ש (4) ולא עוד אלא שמקדימין דברי ב''ש לדבריהן.


האם אלו נימוקים שעליהם מתבססים כשבאים להכריע הלכה???","146","","4062","True","True","False","","1165","84.229.186.74","0","0","עירובין|יג ע"ב",""),new Message("27301","27300","שני חלקים למימרא זו:","21/03/13 18:23","י ניסן","תשע"ג","18:23","Almuaddib","חלק ראשון - מה היתה הזכות שעמדה להם, שיצא מלמעלה שדעתם התקבלה להלכה.
על חלק זה עונים - שהיו נוחים ועלובים. ועל כך זכו להיות "כצאת השמש בגבורתו".

וזה מסוג הדרשות מפני מה זכה ו... מדוע זכתה ונעשה לה נס וכו'. מפני שכך היו - זכו ונפסקה הלכה כמותם.


החלק השני - "מעשי". הואיל ובית הלל הביאו תמיד בדיון את דעת בית שמאי, יכלו להסביר מדוע הם דוחים דעה זו, ולהוכיח את צדקתם. מי שלא מביא את הדעה החולקת אלא את שלו בלבד, כאשר מקבלים את דעתו לדיון, ומנגד דעה אחרת - קשה להכריע בין שתיהן. אם הדעה האחרת מגיעה מראש "עם חיסון" - תשובה מדוע צריך לפסוק כמוה ולא כמו הדעה החולקת - יש לדעה זו יתרון.


ובלשון ימינו היו אומרים שהפתיחות בדיון לשמוע ולשקול את הדעה האחרת, היא מתכון טוב יותר להגיע לחקר האמת. ומכאן לקח לבתי המדרש בני ימינו, לדעת שאלו שאינם מביאים את הדעות שלא מתאימות להשקפתם אלא סוגרים עצמם על דתלים ובריח של דעה אחת בלבד - עלולים להיוותר מאחור כאחרון השמותים.","107","","4062","True","True","False","","211","84.229.251.147","0","27300","עירובין|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);