var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27258;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","10")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27258","0","אמלתראות","12/03/13 19:33","א ניסן","תשע"ג","19:33","אמלתראות","פירוש נאה על המלה אמלתרא, והיא כי אם תראה במבנים שבנה הורדוס בשאר מקומות עשה כעין צורה סביב הדלת משלש צדדים

כמו שתראה [מחקתיה, כי שמתי לב שבהמקדש לשמש הארכיאולוגי יש גם תמונות לא יפות, בקרוב אי"ה אעלה אחר]

ובזה יש להבין שפיר כי לא משנה איזה גודל הפתח, מ"מ רואים את המשקוף, כי צדדיהם ממשיכים למעלה ביחד עם המשקוף","267","","4065","True","True","False","","1198","68.199.173.180","0","0","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27259","27258","[ללא נושא]","12/03/13 23:10","א ניסן","תשע"ג","23:10","אמלתראות","בסוריא במקדש בק
http://images.travelpod.com/tw_slides/ta00/c0f/262/the-massive-temple-of-bel-palmyra.jpg

http://monumentsofsyria.com/wp/wp-content/uploads/Mushabbak-3957.jpg
ושמה באתר ההיא יש המון מקדשים מסוריא, וגם מתקופת שלמה המלך.","267","","4065","True","True","False","","200","68.199.173.180","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27264","27258","ראה גם את זה","13/03/13 10:23","ב ניסן","תשע"ג","10:23","amdavid","ראה תמונה מצורפת.

"מעל הפתח נראות שלוש קורות ישרות ועליהן עיגולים מחורצים, תיאור לחלקו העליון של הבית.."
וזה מתאים לשני הפירושים בגמ' קורות וקינים - משולבים או אחד מעל השני.

מתוך כתבה עם תמונות דגם חזית האולם (-כנראה-)

לינק לכתבה עם התמונה המצ"ב","175","jpg","4064","True","True","False","","415","80.178.239.20","0","27258","עירובין|ג ע"א","0-jpg"),new Message("39633","27258","השאלה היא","10/05/15 20:22","כא אייר","תשע"ה","20:22","אמלתראות","במקרא מצינו שהראשונים פרשו התורה שונה מחז"ל [מהידועים האבן עזרא עד אוהח"ק]

אבל לפרש המשנה שונה מחז"ל על זה לא שמענ"ו


כאן רואים שהאמורא אפשר לחלוק.

העליתיהו בשביל הסוגיא של שלש נשים, וזוכרני שכבר דברנו ע"ז.

וכאן דיון מרתקת","267","","3276","True","True","False","","614","66.128.7.111","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27260","27259","השבוע ביום א'","12/03/13 23:35","א ניסן","תשע"ג","23:35","דוד כוכב","שאלתי את הגרז"ן אם שייך לכאורה לסמוך על עתיקות כאלו לפסוק כמערבא מה גם שהוא כמ"ד המיקל בדרבנן. ועוד שכתב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה ד הלכה ח: "פתחו של אולם היה גבוה ארבעים אמה ורוחב עשרים ולא היה לו שערים וחמש מלתריות של מילא היו על גבי פתחו מלמעלה, התחתונה עודפת על הפתח אמה מזה ואמה מזה, וכל אחת מחמשתן עודפת על שלמטה ממנה אמה מזה ואמה מזה". וזה לכאורה כמערבא, ובהלכות שבת יז, טו כתב: "וכן אם היה בקורה של מבוי כיור וציור עד שיהיו הכל מסתכלין בה". ולפירוש המגיד משנה שפסק כמ"ד קיני קשה שסותר עצמו.
והרשב"א פסק כמערבא.
אמנם כיון שזו משנה מפורשת במסכת מידות ג משנה ז: "מלתראות של מילת היו על גביו התחתונה עודפת על הפתח אמה מזה ואמה", צ"ל שלרב חמא בריה דרבה בר אבוה פסקי דארזא גרועים ממלתראות גדולות של אבן.","125","","4065","True","True","False","","298","31.44.130.211","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27266","27264","אבל בתמונה זו יש קורות בלא קיני","13/03/13 19:28","ב ניסן","תשע"ג","19:28","דוד כוכב","","125","bmp","4064","False","True","False","","213","31.44.130.211","0","27258","עירובין|ג ע"א","0-bmp"),new Message("27267","27266","אולי השקעים הם הקיני","13/03/13 22:06","ב ניסן","תשע"ג","22:06","amdavid","ואגב, בפריט הזה יש 5 משקופים/קורות/אמלתראות, כמו שכתוב במסכת מידות","175","","4064","True","True","False","","294","79.182.199.89","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27270","27267","חזק!!!","14/03/13 00:22","ג ניסן","תשע"ג","00:22","אמלתראות","השאלה היא איך אפשר לברר איך קראו למלתראות אלו בהמקדשים בלשונותיהם, אולי איזה שם שדומה למלתראות","267","","4063","True","True","False","","233","68.199.173.180","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27272","27270","לפי שטיינזלץ זו מילה ביוונית","14/03/13 00:41","ג ניסן","תשע"ג","00:41","amdavid","ראה פה (צד ימין למעלה)","175","","4063","True","True","False","","339","79.182.199.89","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27273","27272","תודה, אפשר להקליד לצורך חיפוש?","14/03/13 18:32","ג ניסן","תשע"ג","18:32","אמלתראות","","267","","4063","False","True","False","","194","68.199.173.180","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27274","27273","μέλαθρον","14/03/13 19:33","ג ניסן","תשע"ג","19:33","Almuaddib","","107","","4063","False","True","False","","231","84.229.120.184","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("27293","27274","תודה","19/03/13 18:17","ח ניסן","תשע"ג","18:17","אמלתראות","אבל לא מצאתי, כנראה צריך למצוא המלה ששימש להפתח הזאתי עם משקופיה ומזוזותיה ועל פיה אולי נמצא המלה הנכונה","267","","4058","True","True","False","","176","68.199.173.180","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("31870","27293","מצאתי את שאהבה נפשי! נורא נוראות!","04/12/13 20:35","א טבת","תשע"ד","20:35","אמלתראות","ראה כאן
שקופים בתרגום השבעים = מלתראות
ועוד חידושים וגילויים מדהימים!","267","","3798","True","True","False","","286","68.199.173.180","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("38471","31870","וכתוב בספר","18/01/15 20:28","כז טבת","תשע"ה","20:28","אמלתראות","הספר יצא לאור","267","","3388","True","True","False","","292","66.128.7.111","0","27258","עירובין|ג ע"א",""),new Message("39780","39633","ברוך השם הסוגיא כבר בתודעה המונית","26/05/15 15:59","ח סיון","תשע"ה","15:59","אמלתראות","סודות המקדש הראשון נחשפים
הר הבית חדשות | עורך
פתרון התעלומה || כך נראה בית המקדש הראשון - מקדש שלמה


"ממצא אחד מצליח להבהיר עולם ומלואו".
דגם המקדש מהמאה ה-10 לפנה"ס שנמצא בחירבת קיאפה
פסוקים מסתוריים מספר מלכים, שבמשך 3,000 שנה נשמעו כמו חידת חמיצר למתקדמים, מתפענחים לפתע לאור ממצא ארכיאולוגי אחד ויחיד מעמק האלה * כך היה נראה מקדש שלמה



מאת: ארנון סגל


רבים וטובים לפניהם שברו באלפי השנים האחרונות את הראש על פיענוח פסוקי הקוד הבלתי אפשריים מספר מלכים א', המתארים את מפעלי המלך שלמה בירושלים. חידות היגיון כדוגמת "הצלעות אשר על העמודים ארבעים וחמישה, חמישה עשר הטור" או "ושקופים שלושה טורים, ומחזה אל מחזה שלש פעמים" נותרו, על אף כל הפירושים וההצעות, לחלוטין לא מובנות. לא ברור איך דווקא יוסף גרפינקל, מדלן מומצוגלו וצוותי החופרים שלהם זכו לעלות על פתרון התעלומה, אבל זה אכן מה שקרה.

"קורה לעתים שממצא אחד מצליח להאיר ולהבהיר עולם ומלואו. זכינו ובחפירותינו בחורבת קיאפה נתגלה בשנת 2011 ממצא מעין זה", פותחים גרפינקל ומומצוגלו את ספרם החדש 'בית המקדש וארמון שלמה', שיצא לאחרונה לאור בהוצאת קורן ומגלי"ם. מדובר בדגם בגובה 35 סנטימטרים המתאר מבנה מפואר, שבמאה העשירית לפני הספירה היה מונח כנראה על במה – שלמרגלותיה נמצא – ושימש לפולחן. דגמי חרס של מקדשים נמצאו דווקא לא מעט בארץ ובסביבתה וגם בקיאפה, אבל דגם המקדש הזה מגולף באבן, וזה כבר נדיר למדי. במושגי הימים הקדומים ההם זה אומר שהשקיעו בו הרבה מאוד ושיוחסה לו חשיבות גדולה במיוחד.
....

כך או אחרת, המקדש שעל-פי ספר מלכים נבנה בירושלים במאה העשירית לפני הספירה, מסתדר מצויין בהקשר התרבותי ובנוהגים הארכיטקטוניים של האזור הזה בעת ההיא. לו אכן כתבו את התנ"ך מאות שנים מאוחר יותר, כטענת המכחישים, מתברר שהללו הצליחו לנחש באורח נס ובכשרון נבואי את סגנון הבניה המדוייק של מקדשים וארמונות שרווח בתקופה הערפילית שאותה הם מתארים. אז אולי בכל זאת יש מקום להאמין בנבואה.","267","","3260","True","True","False","","799","66.128.7.111","0","27258","עירובין|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);