var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27193;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27193","0","שתי קושיות יש לי בדבר","05/03/13 07:31","כג אדר","תשע"ג","07:31","בעזרתו יתברך","רמי בר חמא אמר: המחמר בשבת זדון - סקילה, שוגג - חטאת.
רבא מקשה מפסוק בדין ע"ז "תורה אחת יהיה לכם לעושה בשגגה, והנפש אשר תעשה ביד רמה"

מרש"י משמע שהקושייה הראשונה היא רק על "שוגג בחטאת", אבל למה? הרי אפשר להסיק גם לעניין "מזיד בסקילה", מהמשך הפסוק, שרק במזיד העושה חייב בסקילה מהכתוב "אשר תעשה ביד רמה". פה ממש משמע שהכוונה לעושה בידיים, [שזה עיקר הדיון במחמר, שרק מדבר לחמור ולא עושה בידיים, וקשה לרמי בר חמא היאך אמר חייב סקילה?].
ואם אכן אין קושייה, מדוע הובא הפסוק הבא בתורה.

ועוד, גם הקושייה השנייה של רבא משמע מרש"י שזו קושייה רק לסיפא "מזיד בסקילה", אבל גם אפשר קצת להקשות ל"שוגג חטאת", מדיוק המשנה בסנהדרין "מכלל דאיכא מידי דאין חייבין על שגגתו חטאת, ולא על זדונו סקילה".","307","","4081","True","True","False","","799","164.138.123.54","0","0","שבת|קנג ע"ב",""),new Message("27205","27193","הלימוד מפורש - בענין השגגה","06/03/13 00:11","כד אדר","תשע"ג","00:11","דוד כוכב","הלימוד הוא מהפסוק: (במדבר טו, כט) תּוֹרָה אַחַת יִהְיֶה לָכֶם -- לָעֹשֶׂה בִּשְׁגָגָה. לכן רש"י הביא לימוד מפורש זה.
מהמילים "לעושה בשגגה" שבפסוק הבא, אין הכרח שמדובר דוקא בידיים ולא בדיבור. בפרשת השבוע שעברה קראנו (שמות לב, לה) וַיִּגֹּף ה' אֶת הָעָם עַל אֲשֶׁר עָשׂוּ אֶת הָעֵגֶל אֲשֶׁר עָשָׂה אַהֲרֹן. ואהרן לא עשה בידים כלום.

גם בסיפא, רש"י מביא את המפורש במשנה בסנהדרין - בענין הנסקלין. ואין צורך בדיוקים נוספים.","125","","4080","True","True","False","","103","31.44.130.211","0","27193","שבת|קנג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);