var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27125;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27125","0","מה רש"י מחדש לאחר יו"ט - יום שלישי?","28/02/13 06:48","יח אדר","תשע"ג","06:48","אלף בית רשי","נסיון ליישב כאן
אם יש לכם רעיונות טובים יותר אנא כיתבו לי","278","","4087","True","True","False","","777","174.91.196.41","0","0","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27128","27125","יש מאן","28/02/13 10:45","יח אדר","תשע"ג","10:45","כדי","דסבירא להו דחוה"מ איקרי יו"ט (ואכמ"ל).","249","","4087","True","True","False","","279","79.180.218.37","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27135","27125","לכאורה רש"י אזיל לשיטתיה בסוגיה","28/02/13 23:28","יח אדר","תשע"ג","23:28","amdavid","(וכמובא בתוס' להסבירו) שההבדל בין השאילני להלויני שסתם הלואה ל' יום ושאלה (שאמנם גם היא סתמה ל' יום אך) יכול המשאיל לתבוע מיד.
ולכן הדגיש במשנה שאין כאן רק שינוי לשון אלא שאלה ממש ולא הלואה ולכן יכול המשאיל לתבוע מיד לאחר יום טוב שהוא אכן היום השלישי.","175","","4087","True","True","False","","217","109.64.213.197","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27133","27128","ברוך שכיוונתי, אבל למאן?","28/02/13 14:28","יח אדר","תשע"ג","14:28","אלף בית רשי","","278","","4087","False","True","False","","277","174.91.196.41","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27134","27133","הרשב"א והריטב"א","28/02/13 14:45","יח אדר","תשע"ג","14:45","כדי","הם מהסוברים שחוה"מ איקרי יו"ט. עיין בספר עֶרך השלחן סי' קפח.","249","","4087","True","True","False","","262","109.65.184.214","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27140","27135","קרבן פסח בוודאי לא בהשאלה","01/03/13 02:34","יט אדר","תשע"ג","02:34","אלף בית רשי","","278","","4086","False","True","False","","165","174.91.202.131","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27152","27140","גם כדי יין ושמן וכיכרות","03/03/13 09:23","כא אדר","תשע"ג","09:23","amdavid","ודאי שאין זו שאלה ממש, כלומר דהדרא בעינא, שהרי אוכל ומכלה את כל מה ששואל.
אלא כדין שאלה שיכול לתבוע מיד.","175","","4084","True","True","False","","251","80.178.239.20","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27155","27152","שאלה: שואל אדם וכו' - שאלה או הלוואה?","03/03/13 11:48","כא אדר","תשע"ג","11:48","amdavid","האם זה רק שינוי לשון או שינוי מהותי בסוג התחייבות להחזיר.
האם תקופת ההשאלה היא דווקא לתקופה קצרה וזה חלק מהותי בהיתר או מותר אפילו ארוכה,
והאם משך התקופה בעצם מגדיר מה זה השאלה ומה זה הלוואה (ראו קובץ שיטות קמאי).

אם הבנתי נכון, זו מחלוקת הראשונים:
רמב"ן בדעת רש"י ועוד הרבה ראשונים זו שאלה גמורה ותובע מיד
ריטב"א ורשב"א זו הלוואה אבל יכול לתבוע מיד
תוס' רי"ד - זהו בכלל מקח וממכר שנעשה כאן וחכמים התירו כשעושהו בלשון שאלה, מפני צורך השבת. ורק לתקופה קצרה מותר (כלומר שיכול וצריך לתבוע מיד)
מה דעת תוס' לא ברור לי.

ובדף קמח ע"ב כתבו תוס' הלוואת יו"ט נתנה לתבע "אע"פ שמזכיר לו לשון שאלה" (כלומר שזו הלוואה, דהרי לא הדרא בעינא, ורק הלשון משונה לעביד היכרא - מוסף תוספות מהריטב"א). האם גם במשנה בשאילת שבת יאמרו כן?
ולפי המאירי ורבינו ירוחם מיירי גם בשבת (וראו גם כאן הלוואת יו"ט דייקא או גם שבת)","175","","4084","True","True","False","","481","80.178.239.20","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27158","27152","עדיין יש הבדל מהותי","03/03/13 15:06","כא אדר","תשע"ג","15:06","אלף בית רשי","קרבן פסח משלם לו ויין שמן וכיכרות אף שמכלם הרי שמחזיר לו את אותם הדברים וכן אם נמלך ולא השתמש בהן כלל מחזיר לו את אותם הדברים ממש אמנם גם לגביהם יותר נראה לשון הלוואה וכמו שהבאת בהמשך בהרחבה","278","","4084","True","True","False","","243","70.52.26.105","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27159","27158","גם קרבן יכול להחזיר לו גדי","03/03/13 15:09","כא אדר","תשע"ג","15:09","amdavid","","175","","4084","False","True","False","","236","80.178.239.20","0","27125","שבת|קמח ע"א",""),new Message("27161","27159","הרי רק נמנה על חלק מהקרבן","03/03/13 15:14","כא אדר","תשע"ג","15:14","אלף בית רשי","ולא מסתבר דמחזיר לו חתיכת בשר דכך היה הענין שהיו נמנים כמה וכמה על קרבן אחד כדי שלא יהיה נותר וכל אחד היה משלם ומשתתף עבור הכזית שאוכל","278","","4084","True","True","False","","282","70.52.26.105","0","27125","שבת|קמח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);