var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27057;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","51")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27057","0","ב' הערות בקל"ח ע"ב","21/02/13 10:53","יא אדר","תשע"ג","10:53","מתפעל","א: ברש"י:
"בב' בני אדם. לא מימתח ליה שפיר: באדם אחד. ממתח ליה שפיר שמותחו על יתד זו וקושרו בה וחוזר ומותחו על זו וקושרו בה כך פירשו רבותי וכן מצאתי בתשובת הגאונים ואיני יודע מהו".
מה כוונת רש"י: "ואיני יודע מהו"? מה רש"י לא יודע?


ב: "ומאי ישוטטו לבקש את דבר ה'? אמרו: עתידה אשה שתטול ככר של תרומה ותחזור בבתי כנסיות ובבתי מדרשות לידע אם טמאה היא ואם טהורה היא, ואין מבין אם טהורה היא ואם טמאה היא".

מדובר אם כן לעתיד לבא. נשאלת השאלה: אימתי מדובר? אם לפני ביאת המשיח, היינו בדור אחרון (הדור שלנו?), אם כן קשה, הרי אין לנו תרומה ואין לנו אפר פרה ואין לנו טומאה וטהרה. ואם מדובר לאחר שיבוא המשיח ויתחדשו דינים אלו, האם אז גם לא יהיה מי שיענה? הרי יהיה את מלך המשיח ואליהו הנביא שיתרץ קושיות ובעיות.","148","","4094","True","True","False","","1040","212.29.198.117","0","0","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27062","27057","רבותי, אתם מבינים מה קורה כאן?","21/02/13 15:47","יא אדר","תשע"ג","15:47","מתפעל","אתם שמים לב שיש כבר שבירת שיא גינס?

החכם כדי היה כאן וקרא הערות אלו ולא ענה כלום!

הוי אומר: לחכם כדי אין תשובה מספקת. (כי תשובה כלשהיא בטוח שיש לו)

ואני אומר, זה הכל בגלל שאנחנו קרובים לפורים והקב"ה רצה לעשות לנו נס של ונהפוך הוא. כן נראה לעניות דעתי העניה מאד.

צום קל לצמים.

ושאלה,
מי שלא צם בתענית לא נותנים לו עליה.
האם מותר לתת לו הגבהה?

וצומו עלי ואל תאכלו ואל תשתו, וכי אנחנו לא יודעים מה זה צומו?
למאי הדגישה אסתר שוב ואל תאכלו ואל תשתו? בטוח יש מי ששואל זאת.","148","","4094","True","True","False","","279","212.29.198.117","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27068","27057","הערות","21/02/13 18:59","יא אדר","תשע"ג","18:59","דוד כוכב","א. פי', במקומו של רש"י לא היה מצוי מתקן כזה.
ב. הקושיה קיימת רק בגאולת אחישנה (מסכת סנהדרין דף צח ע"א), בגאולת לא זכו, שהיא בשלבים - קימאה קימאה (ירושלמי ברכות א, א ועוד) לא קשה. ומלכתחילה לא קשה ע"פ הגאונים שבעניין האגדתא שהביא יהודי קדום.","125","","4094","True","True","False","","159","213.151.50.251","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27065","27062","כאן אני נאלץ מסכים עם מי שטוען:","21/02/13 16:42","יא אדר","תשע"ג","16:42","כדי",""דיברו חכמים לשון הואי"...

הסיבות שאני לא עונה או מגיב בד"כ הן:

א. לא ראיתי את ההודעה.
ב. ראיתי ואין לי תשובה כלל או שאינה ממצה כל צרכה (לעיתים קורה שגם אני התקשיתי באותה שאלה בדיוק כמו השואל עצמו כמו, למשל, מקרה דנן).
ג. ראיתי ויש לי תשובה או כיוון אך הם טעונים בדיקה במקורות ואין לי את הפנאי לעיין שם.
ד. ראיתי ויש לי תשובה ברורה, אך אין לי זמן או כח (עייפות) להקליד.
ה. לא הבנתי את השאלה.
ו. איני רוצה להיכנס לדיונים מלאים ומיותרים.
ז. איני רוצה להיכנס למקומות שאינני רואה את פתח היציאה מהם (ולאו היינו ו').
ח. יכולים להבין או להסיק מתשובתי הבנות או מסקנות שגויות.
ט. כאן אני לא יכול לכתוב את הסיבה, והיא עצמה הסיבה (כעין חידה).
י. התשובה עלולה לפגוע במישהו באופן אישי, וכ"ש אם היא עלולה להטיל דופי בציבור שלם.
יא. מישהו כבר ענה תשובה מספקת לפניי.
יב. השאלה היא לא בתחום התורני או שהיא משיקה לכל מיני מחוזות בעייתיים.
יג. במקום שיכול להיווצר חילול ה' או בזיון ת"ח.
יד. השאלה כ"כ פשוטה במידה כזאת שאני משער שעד שאקליד את התשובה אגלה שכבר הועלתה לפורום לפני כן ע"י אחד הגולשים האחרים.
טו. שאלה רטורית.
טז. שאלה מתריסה.
יז. מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע.
יח. במקרים שמרוב הסתייגויות לא יראו את התוכן.
יט. נושא שנדוש ונטחן היטב עד אשר דק לעפר.
כ. במקום שאני מרגיש שלא אוכל להביע נכונה את כוונתי בכתב.

זהו התקנון שלי בגדול. מודה ומתוודה שלא תמיד עומד בכל סעיפיו, אך משתדל.


לגבי שאלתך אודות צומי עליי:

עי' בפ"ח דיומא שכמה דברים נקראו בשם עינוי ולאו דווקא אכיל ושתייה. ומיהו יש לחלק בין לשון עינוי ללשון צום. וי"ל שצום משמעו שיוכל לאכול ולשתות בלילה.
אכן קושייתך ישנה במדרש תהילים (מזמור כב, והובא מקצתו בשו"ת תורה לשמה סי' תיז) דאיתא שם: מאחר שכתוב "וצומו עלי", למה הוצרך לומר "ואל תאכלו ואל תשתו", וכי יש אדם צם ויאכל וישתה, ומאי טעם אמרה כן? אלא אמרה וצומו עלי, צומו על מה שאכלתם ושתיתם במשתה אחשורוש. עכ"ל.","249","","4094","True","True","False","","265","109.67.215.33","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27066","27065","עברתי על עשרים סעיפיך","21/02/13 18:54","יא אדר","תשע"ג","18:54","מתפעל","וכולהו ליתא בהך איבעיות דאתו לקמן באשכוליתא הדין.

הוי אומר דלא רק השואל דיבר דברי הבאי אלא גם העונה...

לגבי הגבהה בצום, אמר לי מישהו שהערוך השלחן אכן טוען שזלא לתת שום כיבוד ואף לא הגבהה.

א גוטען פורים","148","","4094","True","True","False","","276","95.86.75.64","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27072","27065","טוב עכשיו אני רוצה 20 סיבות לכך שהרב כדי","21/02/13 21:56","יא אדר","תשע"ג","21:56","יהודי_קדום","כן עונה!","233","","4094","True","True","False","","190","109.65.126.57","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27069","27066","ע' בסע' ב' דיליה.","21/02/13 19:00","יא אדר","תשע"ג","19:00","דוד כוכב","","125","","4094","False","True","False","","110","213.151.50.251","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27075","27068",""וצומו עלי״","22/02/13 00:12","יב אדר","תשע"ג","00:12","עם הארץ","מובא במדרש שימי הצום היו ימי פסח, ולכן אמרה אסתר כנוס את כל היהודים וצומו עלי, היינו העון של אי אכילת מצה ומרור ושתיית ארבע כוסות יהיה עלי ועל ראשי
(וע׳ במאמר מרדכי)","248","","4093","True","True","False","","296","108.132.63.88","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27074","27072","מכלל לאו תשמע הן. אא"כ","21/02/13 23:23","יא אדר","תשע"ג","23:23","כדי","בדיחא דעתי טובא.","249","","4094","True","True","False","","273","109.67.215.33","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27077","27074","ודאי שבדיחותא היא אבל עטופה בצלופן של","22/02/13 07:39","יב אדר","תשע"ג","07:39","יהודי_קדום","אהבה ","233","","4093","True","True","False","","118","109.65.126.57","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27078","27077","צלו-פן","22/02/13 08:01","יב אדר","תשע"ג","08:01","דוד כוכב","כן יהא רעוא וצלותא
דכל פן ופן דלעילא ודלתתא
ייהפך מפנים זעומות
פנים זעופות
לפנים שוחקות
פנים אוהבות","125","","4093","True","True","False","","119","213.151.50.251","0","27057","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27080","27078","ידעתי בוודאות שיהא מהמבינים!","22/02/13 11:09","יב אדר","תשע"ג","11:09","יהודי_קדום","","233","","4093","False","True","False","","107","37.26.146.160","0","27057","שבת|קלח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);