var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2705;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2705","0","כל הראוי לבילה אין בילה מעכבת בו","25/06/10 00:18","יג תמוז","תש"ע","00:18","שצל","ישנם שתי דעות מרכזיות בגדר כל הראוי לבילה
דעת הרשב''ם ב''ב פ''א שהואיל ויש דין בילה במנחה מנחה בלי אפשרות לבילה זהו חסרון בחפצא של המנחה ואומר הרשב''ם כמביא מנחה מן הקטניות
ודעת התוס' בנידה שהואיל והתורה דרשה בילה לכתחילה צריך לפחות ראויות לבילה
כלומר האם זהו חסרון בחפצא של המנחה או שזהו דין בבילה ","157","","5062","True","True","False","","1259","79.181.126.198","0","0","מכות|יח ע"ב",""),new Message("2707","2705","האם יש נפק"מ בין שתי ההבנות?","25/06/10 07:51","יג תמוז","תש"ע","07:51","שיננא","אם תמצא נפק"מ אז יהיה קל להבין את שתי ההבנות השונות,
אבל אם לא - אז אפשר לטעון ששניהם אמרו דבר אחד והציגו את שני הצדדים של המטבע, היינו: יש דין של בילה, ואם לא תבלול אלא תביא מנחה לא בלולה אז כאילו לא הבאת כלום (אלא הבאת מנחה מן הקטניות).

ושתי הערות:
1. אשמח (ומסתמא גם יתר הגולשים) אם תביא מראי מקומות מדוייק (כדי שנוכל לעיין בפנים).
2. ברוך הבא וישר כחך על החידושים! ","146","","5062","True","True","False","","245","84.228.186.191","0","2705","מכות|יח ע"ב",""),new Message("2712","2707","מראי מקומות","25/06/10 16:33","יג תמוז","תש"ע","16:33","שצל","רשב''ם ב''ב פ''א תוס' בנידה מ''ו או נ''ו כמדומני שיש נפק''מ אם לא קוראים מספק ולכן אם באים מצד חסרון בחפצא ייתכן שאין זה חסרון בחפצא כי סיבה חיצונית מונעת את הקריאה אך לפי התוס' זה לא משנה מדוע ועיין בשיעורי ר' שמואל ובספר כרם שמואל לרב שמואל הכרמי ששם הביא מספר נפק''מ","157","","5062","True","True","False","","195","79.181.132.169","0","2705","מכות|יח ע"ב",""),new Message("2767","2712","עוד מראי מקומות","29/06/10 00:14","יז תמוז","תש"ע","00:14","שצל","התוס' הוא בנידה ס''ו ושם הוא כותב שהואיל ולכתחילה צריך בילה לא ניתן לבטל את המצוה לגמרי תוס' רי''ד בב''ב מביא את קושיית ר' יצחק שגם אם מספק לא מביאים ביכורים על הצד שהם ביכורים אין בעיה של כל הראוי לבילה וזה דווקא אם נאמר שזהו חסרון בחפצא אך אם זה מצד שלא תתבטל המצוה לגמרי אז גם שכלפי שמיא גליא שהם ביכורים יש כאן ביטול המצוה הואיל ולא ניתן לקרוא","157","","5058","True","True","False","","87","79.179.122.101","0","2705","מכות|יח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);