var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27026;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27026","0","שאלה מתודית","20/02/13 14:14","י אדר","תשע"ג","14:14","amdavid","אוכלין מטמאין באויר כלי חרס ואין כלים מטמאין באויר כלי חרס

מה ההכרח לומר שהתורה לימדה כאן כלל שאין חלל הכלי נחשב כמלא טומאה,
אולי רק מיעטה כלים מלהיטמאות,
אולי זה מיעוט בלבד ולא לימוד דין כללי?

(ואפשר אפילו לתת סברא לכך:
האוכל שבכלי בטל אליו, כי הוא זקוק לחללו, הוא משתמש בחלל, הוא מוּכל, ולכן טמא.
אך כלי שהוא עומד בפני עצמו, הוא מחזיק בדרך כלל, הוא מכיל, אינו בטל אל כלי אחר, ולכן התורה מיעטה אותו מליטמא בחלל.
אך לעולם נימא שאמרינן תנור כמאן דמלי טומאה.)

בקיצור מה ההכרח שזה דין כללי ולא מיעוט בלבד?","175","","4089","True","True","False","","906","80.178.239.20","0","0","שבת|קלח ע"ב",""),new Message("27027","27026",""כל התורה כולה דמויי מדמינן לה"","20/02/13 14:43","י אדר","תשע"ג","14:43","דוד כוכב",""כל התורה כולה דמויי מדמינן לה" (מסכת בבא בתרא דף קל ע"ב).
בנין אב הוא אחת מהמידות שבתורה נדרשת בהן.
הכלל הוא שכל הלכה אמורה להיות אב וכלל לכל התורה כולה. אלא אם כן נמצאה סיבה לחלק.","125","","4089","True","True","False","","129","95.86.103.248","0","27026","שבת|קלח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);