var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26873","0","טלטול הלולב","14/02/13 23:32","ד אדר","תשע"ג","23:32","מתפעל",""אמר מר לולב וכל מכשיריו דוחין את השבת דברי ר''א מנא ליה לר''א הא אי מעומר ושתי הלחם שכן צורך גבוה אלא אמר קרא {ויקרא כג-ז} ביום ביום אפילו בשבת ולמאי הלכתא אילימא לטלטול איצטריך קרא למישרי טלטול אלא למכשיריו".

א: איזה הוא אמינא היה לגמרא שהלולב הוא מוקצה ולא יתכן שהפסוק בא למעט מוקצה, הרי ללולב יש שימוש של המצוה ואיפה פה המוקצה?

ב: מה הכוונה לולב וכל מכשיריו דוחין את השבת, מילא מכשיריו מובן שצריך לקצוץ את הלולב או להעביר ד' אמות אבל עצם מצות נטילת לולב אין בו שום חילול שבת ומאי משמע שלולב דוחה שבת.
אותו כנ"ל קשה גם בסוכה שישיבת סוכה איננה חילול שבת וגם באכילת מצה וגם בשופר שהתקיעה איננה מלאכה.

רק במילה יש את הבעיה שהמילה עצמה היא חילול שבת וצריך גם לימוד על עצם המצוה וגם על המכשירים.","148","","4098","True","True","False","","804","213.151.42.6","0","0","שבת|קלא ע"ב",""),new Message("26905","26873","ל-א.","17/02/13 03:37","ז אדר","תשע"ג","03:37","כדי","א. דבריך הם כמערכה על הדרוש. הרי לפי ההו"א באמת יהיה אסור ליטול לולב בשבת משום מוקצה, ואיך אפשר להתירו משום שעומד למצווה, אחר שאין מצווה ליטלו משום שמוקצה הוא.

רציתי לענות גם לב' שאגב מילה אמר את הלשון הזאת בכולם, אך לבטח יש תשובה יותר טובה (והתשובה לא יכולה להיות בכיוון של מציאת היכי תימצי שגם עצם המצוות הללו יהיה כרוך בחילול שבת, כמובן, שא"כ אימא דקרא להכי הוא דאתא, ולא נוכל ללמוד למכשיריהם).","249","","4095","True","True","False","","192","79.181.217.39","0","26873","שבת|קלא ע"ב",""),new Message("26908","26905","אכן חשבתי ליישב כך אבל","17/02/13 08:39","ז אדר","תשע"ג","08:39","מתפעל","סבורני שאין זה יישוב נכון.

הרי הלולב הוא לא כלי שמלאכתו לאיסור או מוקצה מחמת חיסרון כיס.
הבעיה שלו היא רק שאין מה לעשות בו בדרך כלל. אבל הרי גם אם מישהו לוקח אבן שהיא מוקצה מחמת גופו ומייחד אותה בערב שבת שתשמש לו למשהו, הרי היא מותרת בטלטול. וכאן הוא יכול לייחד את הלולב למצוותו ולהפקיע את המוקצה גם אם היה איסור כזה מדאורייתא.","148","","4095","True","True","False","","228","213.8.188.152","0","26873","שבת|קלא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);