var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26840;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26840","0",""הלכה" - מסברא או מידיעה?","11/02/13 21:40","א אדר","תשע"ג","21:40","שאינו יודע לשאול","ע''כ לא פליגי רבנן עליה אלא במכשירי מילה אבל מילה גופה דברי הכל דוחה שבת מנלן
אמר עולא הלכה וכן אמר רבי יצחק הלכה
מיתיבי...
אלא אמר רבי אלעזר אתיא אות אות


בתחילת הסוגיה עולא ורבי יצחק מוסרים לנו שדין זה נלמד בהלכה (למשה מסיני),
אך בהמשך הסוגיה זה נדחה לחלוטין.

אז משהו לא מובן לי -
לכאורה, אם הם אמרו שזו הלכה (למשה מסיני) - זה אומר שהם ידעו את זה, אז אם כך, מדוע דעתם נדחתה?
ואם לא היתה להם מסורת שזו הלכה (למשה מסיני), אז קשה, וכי הם יכולים לטעון כך מסברתם?


[וראו אף רש"י ד"ה ביום ואפילו בשבת, וזה מחזק את תמיהתי]","48","","4096","True","True","False","","929","84.229.202.42","0","0","שבת|קלב ע"א",""),new Message("26842","26840","הם ידעו שרבי אליעזר למד הלמ"מ כדברי רש"י","11/02/13 23:15","א אדר","תשע"ג","23:15","דוד כוכב","וסברו שגם חכמים מודים לזה.","125","","4096","True","True","False","","101","95.86.103.248","0","26840","שבת|קלב ע"א",""),new Message("26843","26842","רש"י כתב את זה רק באוקימתא של ריו"ח","12/02/13 08:22","ב אדר","תשע"ג","08:22","שאינו יודע לשאול","ומפשטות לשון הגמרא - לשאר האוקימתות אין כאן "הלכה" אף לא לרבי אליעזר.

והדרא תמיהתי לדוכתא.","48","","4095","True","True","False","","199","84.229.213.21","0","26840","שבת|קלב ע"א",""),new Message("26846","26843","אדרבה","12/02/13 23:08","ב אדר","תשע"ג","23:08","דוד כוכב","רש"י דוקא הזכיר את האוקימתא של החולקים על רבי יוחנן - הלומדים את עיקר מילה מהלמ"מ, ולכן אייתר "וביום" ללמוד ממנו מכשירין.
מכאן יש לשאול: לרבי יוחנן המצריך את "ביום" לעיקר מילה, מנין למד רבי אליעזר מכשירין? ובמיוחד קשה על רש"י שהגמרא הרי דחתה את דברי האומרים שנלמד מהלכה!
אלא י"ל דהיא גופא אומר רש"י - שאותה הלכה המוזכרת לקמן בדברי חכמים, דוקא רבי אליעזר הוא שלמד אותה, ואייתר ליה "וביום" למכשירין.
והסוברים שחכמים למדו מהלכה, ק"ו שיסברו שלרבי אליעזר הכל הלמ"מ.","125","","4095","True","True","False","","108","95.86.103.248","0","26840","שבת|קלב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);