var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26804;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26804","0","ומילדין את האישה","10/02/13 14:42","ל שבט","תשע"ג","14:42","aharongal","הגם אם האישה נוכריה?

תודה

אהרן","276","","4104","True","True","False","","792","96.242.169.123","0","0","שבת|קל ע"א",""),new Message("26810","26804","להלן מספר מקורות. נ' שבימינו כן מילדין","10/02/13 16:14","ל שבט","תשע"ג","16:14","יהודי_קדום","ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן של - דיני יולדת בשבת

יח. יש אומרים שמותר ליילד בשבת גם אשה גויה, למרות חילולי השבת הכרוכים בזה, אם ההימנעות מזה עלולה לגרום לאיבה, ולחשש שהדבר יוודע והגוים יתנקמו ביהודים שלא ליילד אשה יהודיה, ויבואו לידי סכנה. ולדינא טוב לעשות כן על - ידי שנים, באופן שיהיה שנים שעשאוה שאינם חייבים מן התורה. ואם אי אפשר לעשות כן על - ידי שנים, יש לסמוך על המקילים, בפרט בזמן הזה שיש פרסום רב ומיידי בכלי התקשורת. [ילקו"י שבת ד עמוד שב].

בית יוסף אורח חיים סימן של

ב אבל נכרית אין מיילדין אותה בשבת וכו'. בפרק ב' דעבודה זרה (כו.) תנו רבנן בת ישראל לא תיילד את הנכרית מפני שמיילדת בן לעבודה זרה ורמינהו יהודית מיילדת ארמאית בשכר אבל לא בחנם אמר רב יוסף בשכר שרי משום איבה סבר רב יוסף למימר אולודי גויה בשבתא בשכר שרי משום איבה אמר ליה אביי יכלה למימר לה דדידן דמנטרי שבתא מחללינן עלייהו דידכו דלא מנטרי שבתא לא מחללינן, וכתבו התוספות (ד"ה סבר) תימה לרב יוסף דסלקא דעתיה דשרי ולאביי דמשני דליכא איבה משמע הא איכא איבה שרי היכי שרינן משום איבה מילתא דאית ביה איסורא דאורייתא דאמרינן בפרק שמנה שרצים (קז:) הושיט ידו למעי בהמה ודלדל עובר שבמעיה חייב משום עוקר דבר מגידולו דהוא תולדת גוזז יש לומר דהכא ביושבת על המשבר שכבר נעקר לצאת אי נמי כיון דכלו לו חדשיו פסקו גידוליו עכ"ל וזהו שכתב רבינו אפילו בדבר שאין בו חילול שבת:

ויעוין בב"ח אורח חיים סימן של שהביא ע"כ:
ומ"ש אבל גויה אין מיילדין אותה וכו'. בכאן קיצר רבינו בדין זה אבל ביורה דעה סימן קנ"ד (עמ' עד - עה) מבואר יותר כי שם מקומו:

לבוש אורח חיים סימן של

סעיף ב
אבל גויה אין מילדין אותה בשבת אפילו בדבר שאין בו חילול שבת, אף על גב דבחול מילדין אותה, היינו משום איבה אבל בשבת ליכא איבה, דיכולין לומר לה דידן דנטרא שבתא מחללינן עלייהו שבת, אתון דלא נטריתון שבת אסור לן לחלל שבת עבורייכו","233","","4104","True","True","False","","554","109.65.126.57","0","26804","שבת|קל ע"א",""),new Message("26811","26804","תשובה","10/02/13 16:42","ל שבט","תשע"ג","16:42","ינון קליין","מקורות לדיון:
1. ע"ז כו א- סבר רב יוסף למימר אולודי עכו"ם וכו'.
2. תוס' שם (ד"ה סבר).
3. ריטב"א שם
4. שו"ע (או"ח של סע' ב. יו"ד קנד ב). ט"ז ופרמ"ג שם. ובמ"ב שם (ס"ק ח).
5. תשובת הרשב"א (ח"א סי' קכ)

ויש בזה עוד דיון נרחב בפוסקי דורינו עד כמה חוששים לאיבה. הרבה סוברים [הגרש"ז (שש"כ מ יד הערה מב), הציץ אליעזר (ח"ח סי' טו) והגר"ע יוסף (יבי"א ח"ח או"ח סי' לח).] שמותר אפי' בדאו' אם לא יכול להשמט בקלות.","322","","4104","True","True","False","","86","95.86.67.215","0","26804","שבת|קל ע"א",""),new Message("26822","26811","ליילד בחול, באשכול קודם","11/02/13 09:23","א אדר","תשע"ג","09:23","דוד כוכב","כאן.","125","","4103","True","True","False","","89","95.86.103.248","0","26804","שבת|קל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);