var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26790;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26790","0","ישראל באומות כַּלֵּב באברים","09/02/13 21:42","כט שבט","תשע"ג","21:42","דוד כוכב","על ההבדל בין טבע בהמה טהורה לטמאה, בקישור כאן.","125","","4097","True","True","False","","650","95.86.120.124","0","0","שבת|קכח ע"ב",""),new Message("26791","26790","אני מנסה, על בסיס דברי השל"ה הקדוש","09/02/13 23:35","כט שבט","תשע"ג","23:35","יהודי_קדום","לראות את ההשוואה בין "רחמי הקב"ה על בניו" ל-"רחמי בהמה טהורה על בנה" .(1)

מצאתי (?) ממה שנאמר: "רבותינו ז"ל המשילו ישראל לבהמה טהורה" הקבלה כזו: בשבת אסור לזלף על בהמה טהורה "כדי שתריח ריחו ותרחם עליו" וגם אנו לא מבקשים מהקב"ה רחמים בשבת.

אבל לפי רעיון זה יהא קשה:
הרי ביום טוב כן מזלפין אך לא מבקשים רחמים ...

כיצד בכ"ז רואים את הנמשל לאור דבריו: "והמשילום דוקא בענין רחמיה לבנה." ?



(1) במאמרו הביא: "כתב על כך השל"ה הקדוש במסכת פסחים (מצה עשירה דרוש שלישי ב' שפט): "רבותינו ז"ל המשילו ישראל לבהמה טהורה". והמשילום דוקא בענין רחמיה לבנה.
רחמי הקב"ה על בניו הוא כרחמי בהמה טהורה על בנה. ויחסו לאומות הוא כמידת הבהמה הטמאה."","233","","4097","True","True","False","","188","109.65.126.57","0","26790","שבת|קכח ע"ב",""),new Message("26792","26791","ואולי הבאת הציטוט במלואו מהשל"ה יעזור","10/02/13 00:03","ל שבט","תשע"ג","00:03","יהודי_קדום","במציאת הנמשל: רק בירידת ישראל למצרים נמשלו ישראל לבהמה טהורה.

הציטוט במלואו מהמקור שהביא כך הוא (והשייך בנד"ד הדגשתי):

"ועל ענין זה, תמצא בברית בין הבתרים בבשורת מצרים, המשיל ישראל לצפור, 'ואת הצפור לא בתר' (בראשית טו, י). ורבותינו ז"ל המשילו ישראל לבהמה טהורה ברדתם למצרים, שאמרו (בראשית רבה פפ"ו ס"ב), ראוי היה יעקב לירד בשלשלאות כו', אלא כו', משל לפרה כו'. ופירש בזה בעל זבח פסח (פירוש ההגדה לאברבנאל סוד"ה ברוך שומר הבטחתו), שרצה לומר כמו הפרה שמוליכין למקולין לכאורה רעה היא לה, אמנם כי טוב הוא, שאז תבוא לשלימות יותר גדולה, דהיינו למדריגת מתי מדבר. וסוף בהמה לשחוט כמו סוף אדם למות (ברכות יז א) שהוא לטובתו, כן היה טעם רדתם למצרים. והנה, כתיב (דברים יד, יא) 'כל צפור טהורה תאכלו', וכן כתוב בבהמה 'תאכלו' (שם שם, ד). והצפור הפורח למעלה נגד הזדככות הנפש, ובהמה טהורה נגד הזדככות הגוף. "","233","","4096","True","True","False","","179","109.65.126.57","0","26790","שבת|קכח ע"ב",""),new Message("26794","26792","אכן","10/02/13 02:55","ל שבט","תשע"ג","02:55","דוד כוכב","ברעיון שבהשוואה אין צורך למצוא דימיון מלא - אַחַת לְאַחַת לִמְצֹא חֶשְׁבּוֹן.

בכל מָשָׁל יש רק חֵלֶק - מִשֶּׁל הנמשל.
כך היה אומר הרב שלמה בנימין בנו של בעל הסולם.","125","","4096","True","True","False","","94","95.86.120.124","0","26790","שבת|קכח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);