var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26713;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26713","0","שאלה","04/02/13 21:32","כד שבט","תשע"ג","21:32","ינון קליין","בתוד"ה הכל, לשיטת ר"ת יש איסור עשיית אהל במחיצה המתרת. ומביא דוג' מסוכה, שבדפן שלישית של סוכה "דהויא מחיצה ומכשר ליה לסוכה חשיב עשיית אהל בתחילה".
וצ"ב שהרי הכשר הסוכה לא תלוי בדופן שלישית אלא בסכך. ואם עשה שתי דפנות וסיכך ואח"כ הוסיף דופן שלישית הסוכה פסולה.","322","","4109","True","True","False","","685","164.138.122.60","0","0","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26715","26713","טעיתי, נא להתעלם.","04/02/13 23:31","כד שבט","תשע"ג","23:31","ינון קליין","יש מחלוקת אחרונים האם בעשיית סכך ואח"כ דפנות הסוכה כשרה.
ומעתה אדרבא הרי ראייה מהתוס' לשיטת הסוברים (חיד"א ועוד) שכשרה בכה"ג.","322","","4109","True","True","False","","82","164.138.122.60","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26716","26713","תשובות","04/02/13 23:47","כד שבט","תשע"ג","23:47","דוד כוכב","או שתפרש שדופן שלישית הויא מחיצה ויתברר למפרע שמכשר ליה לסוכה, לאחר שיוסיפו את הסכך.
ואת"ל שנכוחים דבריך, זו ראייה לכך שאפשר ליתן את המחיצות אחר הסכך, ומשום כך סוכת גנב"ך כשירה ולא חיישינן ששמו קודם את הסכך. ומה שפסלו בגמרא משום תעשה ולא מן העשוי הוא רק בחוטט בגדיש שהסכך עצמו נעשה מן העשוי.

עריכה: עכשיו ראיתי שהקדמתני בתשובה השניה.","125","","4109","True","True","False","","111","95.86.120.124","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26717","26716","דבר זה נפתח בגדולים","05/02/13 00:30","כה שבט","תשע"ג","00:30","המכריע","הרמ"א בסו"ס תרלה מביא זאת מהגהות מיימוני שאין לעשות הסכך קודם הדפנות. ונטיית המ"ב על אתר לפסול בדיעבד דלא כהב"ח (שהברכי יוסף מצדד כמותו כלשון השעה"צ).

ואגב זה לא פסול בדפנות לעשותן אחר הסכך, אלא פסול בסכך שחסר לו שם אהל ללא דפנות תחתיו.

אבל עי"ש דטפח סמוך לסכך מספיק. ובפמ"ג שם מבואר (זה לא מובא במ"ב) דשתי דפנות מספיקות ואכן הוא לקח זאת מסוגיות דעשיית אהל בשבת ובביצה. ויש לו צד שאפילו דופן אחת מספיקה לזה.","199","","4108","True","True","False","","201","95.86.64.130","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26723","26717","וממשיך בקטנים","05/02/13 16:31","כה שבט","תשע"ג","16:31","דוד כוכב","ומה סברתו לחלק? מה נפשך, כיון שבג' דפנות אינו נחשב לאהל מה יועילו ב' או א', מנין הסברה או המקור לגמרא לחלק בזה?
ועוד קשה כדלעיל, למה יוכשרו גנב"ך דעלמא, וכי אין לחוש שלא נבנו כדין?","125","","4108","True","True","False","","116","95.86.120.124","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26725","26723","המשך הממשיכים","05/02/13 20:11","כה שבט","תשע"ג","20:11","המכריע","הסברא היא שאין זה קשור לדיני אהל לגבי שבת או טומאה, בטומאה מספיק גג לבד, וכן הלאה. זו סברא לגבי שיהא לסכך חשיבות ומשמעות של דבר המאהיל ומיצל, וצריך מדין תעשה וכו' שזה יהא כבר בעת הנחתו, ולזה סגי גם כשיש תחתיו איזשהו סיום של המקום, והבן.

המקור הוא מסוגיא דחוקק (או חוטט) בגדיש כמבואר היטב בהג"מ ובראשונים.

בזכרוני שבס' עמודי אור מביא ראיה יפה שלפחות שתי דפנות יספיקו מהא דמיגו דהוי דופן לשבת הוי דופן לסוכה, ובאופן ההוא בתחילת סוכות עד שבת הסוכה פסולה ובשבת היא נכשרת, למרות שעד שבת היו לה רק שתי דפנות, ובשבת מקבלת את הדופן השלישית ואעפ"כ אין זה מפריע להכשר הסכך המונח מלפני אותה שבת.

הקושיא מגנב"ך אולי היא הערה. עם הערה לא דוחים רמ"א מוסכם להלכה. אני מלכתחילה לא התכוונתי ליישב קושייתו, קטונתי, רק באתי להבהיר (למי שאולי זה לא היה ברור לו, כמוני למשל) שזו הלכה ברורה למעשה ולא איזו חומרא חדשה שניתנת לדיון פתוח להלכה למעשה על ידי חכמי הפורום.","199","","4108","True","True","False","","184","95.86.64.130","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26728","26725","כל הדיונים בפורום אינם פסיקת הלכה למעשה","05/02/13 23:29","כה שבט","תשע"ג","23:29","דוד כוכב","באשר לסוגיה זו העיד בן הגדולים על מחלוקת אחרונים בזה. ואני באתי להביא ראיות לאחת הסברות.","125","","4108","True","True","False","","87","95.86.120.124","0","26713","שבת|קכה ע"ב",""),new Message("26729","26728","מן הראוי שכותרת זו: "כל הדיונים..." וכו'","06/02/13 07:28","כו שבט","תשע"ג","07:28","יהודי_קדום","תופיע באופן קבוע בראש הפורום. היינו מה שכתב הרב כוכב:

"כל הדיונים בפורום אינם פסיקת הלכה למעשה"

מה דעתכם?","233","","4107","True","True","False","","128","109.65.126.57","0","26713","שבת|קכה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);