var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26592;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26592","0","מה הם פסוקי דזמרא לפי רש"י?","28/01/13 19:20","יז שבט","תשע"ג","19:20","שאינו יודע לשאול","א''ר יוסי יהא חלקי מגומרי הלל בכל יום איני והאמר מר הקורא הלל בכל יום הרי זה מחרף ומגדף כי קאמרינן בפסוקי דזמרא

רש"י:
פסוקי דזמרא. שני מזמורים של הילולים הללו את ה' מן השמים הללו אל בקדשו:

למה רק שני הפרקים הללו נקראים פסוקי דזמרא?","48","","4114","True","True","False","","852","84.228.49.29","0","0","שבת|קיח ע"ב",""),new Message("26593","26592","תשובה","28/01/13 19:28","יז שבט","תשע"ג","19:28","ינון קליין","לכאו' התשובה פשוטה. כיון שא"ר יוסי יהא חלקי מגומרי הלל והגמ' מעמידה שהתכוון להלל שבפסוקי דזמרא, "כי קאמרינן בפסוקי דזמרא", כלומר ההלל שבפס"ד, לכן ביאר רש"י שכוונתו לשני מזמורים אלו.","322","","4114","True","True","False","","85","213.151.52.6","0","26592","שבת|קיח ע"ב",""),new Message("26599","26592","מתוך "דף על הדף"","28/01/13 23:32","יז שבט","תשע"ג","23:32","דוד כוכב","דף על הדף:

"מדוע תפס דוקא הני ב' מזמורים? אבל לפי הנ"ל מיושב שפיר, מפני שבמזמור הללו את ה' מן השמים מפורש הודאת הטבע, והנהגת בשמים ובארץ וכל אשר בהם ויוצרם וקונם ומודים כי נשגב שמו לבדו, וכן במזמור הללו קל בקודשו מפורש אופני דרכי ההודיה, וכי על כל נשימה ונשימה תהלל קה וכו'.
...
כתב בסידור ויעש אברהם בפי' עטרת זקנים (ע' קעט)...
לאו למימרא דרק הנהו תרי הם פסוקי דזמרה, וכמו שתמה עליו בספר התניא. דודאי גם בימי רש"י ז"ל כבר הי' מסודר הפסוקי דזמרה בכל מזמורי הללויה, והי' נהוג עוד מימי הגאונים ז"ל גם בתוספות מזמורים ופסוקים.
אבל רש"י ז"ל בא לפרש מה שאמר ר' יוסי יהא חלקי מגומרי הלל בכל יום. ומשני דקאי אפסוקי דזמרה, והוי קשיא ליה למה קרא להו הלל. לכך מפרש רש"י דר' יוסי קאי אשני מזמורים של הלל שהם בתוך הפסוקי דזמרה. כגון הללו את ה' מן השמים והללו אל בקדשו דאית בו הלולא טובא".","125","","4114","True","True","False","","167","95.86.120.124","0","26592","שבת|קיח ע"ב",""),new Message("26626","26592","מתוך דרשות החתם סופר","29/01/13 21:12","יח שבט","תשע"ג","21:12","ינון קליין","בסוף ספר דרשות החת"ס, ליקוטים על הש"ס.

"א"ר יוסי יהא חלקי מאוכלי ג' סעודות בשבת. אר"י יהא חלקי מגומרי הלל בכל יום וכו',
המשמר שבת כהלכתו מורה שמאמין שאנחנו עם ה' למעלה מן המזלות ואין אנו מיחסין להם שום ממשלה וזהו בעצמו גומרי הלל ופירש"י הללו את ה' מן השמים וגו' הללוהו כל צבאיו וגו', שמורה ג"כ על הנ"ל הללו אל בקדשו וברקיע עוזו דרך א' לכלם, והיינו נמי מתפללים עם דמדומי חמה קודם צאת השמש בגבורתו וטרם זריחת הירח להורות כי לא להם התפילה כי אם למי שבראם, גם אלו מתנגדים לעמלק שמאמין בהנ"ל ופועל על ידם פעולות אשר ע"כ בהלחמו עם ישראל מימי משה עמד השמש והירח כפירש"יי בחומש פרשת בשלח, ולכן אלמלא שמרו ישראל שבת לא היה מלחמה לישראל עם עמלק מדה כנגד מדה, וזהו הפירוש יראוך עם שמש ולפני ירח, המה יזו לדור דורים הוא הזמן שנאמר עליו מלחמה לה' בעמלק מדור דור שגם דמדומי חמה מורה על הנ"ל ודו"ק".","322","","4113","True","True","False","","95","213.151.52.6","0","26592","שבת|קיח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);