var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26526;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26526","0","כל הימים מול הים הגדול","24/01/13 13:03","יג שבט","תשע"ג","13:03","מתפעל",""כל הימים כמקוה שנאמר {בראשית א-י} ולמקוה המים קרא ימים דברי ר''מ ר' יהודה אומר ים הגדול כמקוה ולא נאמר ימים אלא שיש בו מיני ימים הרבה".

א: לא הבנתי את ההוא אמינא של הגמרא לחלק אצלינו לענין רחיצה בשבת, הרי הסתירה אצלינו היתה על הים הגדול ולענין הים הגדול אין בכלל מחלוקת בין רבי מאיר לרבי יהודה, שניהם סוברים שיש לו דין מקוה ולא דין מעיין. ואם כן, מדוע שיהיה הבדל לענין רחיצה?

ב: התוס' שואל: "תימה היכי מדמי הא פלוגתא לפלוגתא דלעיל דמיירי ברפואה".
והרי זו בדיוק דחיית הגמרא: "אימור דפליגי לענין טומאה וטהרה לענין שבת מי שמעת להו".","148","","4113","True","True","False","","816","213.8.188.152","0","0","שבת|קט ע"א",""),new Message("26528","26526","תשובות","24/01/13 13:16","יג שבט","תשע"ג","13:16","כדי","א. לפי ההו"א של הגמ' התלייה במחלוקת ר"י ור"מ היא רק לעניין חילוק הים הגדול משאר ימים, שסברה הגמ' לומר שכמו שר"מ לא מחלק בין היה"ג לשאר ימים לעניין טהרה, כן גם סובר לעניין שבת, וממילא יהיו כולם מותרים. ואילו ר' יהודה שמחלק, הוא בעל הברייתא שמחלקת ביניהם לעניין רחיצה בשבת.

ב. תוס' התקשו על ההו"א, דקארי לה מאי קארי לה.","249","","4113","True","True","False","","204","109.64.162.109","0","26526","שבת|קט ע"א",""),new Message("26530","26528","אכן רש"י כך פירש","24/01/13 14:46","יג שבט","תשע"ג","14:46","מתפעל","אבל הקושי בולט.
אכן לר"מ שאר ימים דינם כים הגדול ולר"י הים הגדול עומד בפני עצמו,
אבל סוף כל סוף לענין הים הגדול אין שום חילוק ביניהם לדינא, הים הגדול הוא מקוה,
כיצד אם כן נוכל לומר שיש סברא בעולם שיהיה הבדל לענין רחיצה בשבת כשגם לענין טומאה וטהרה דינם שווה.

ובאמת אם נמצא סברא לחלק ולומר שמכיוון שהים הגדול לרבי יהודה הוא יוצא מן הכלל משאר ימים ולכן ישנה איזו סברא כלשהיא לומר שלכן יהיה אסור לרחוץ בשבת, אזי נוכל גם לתרץ את קושיית התוס' מה היתה ההוא אמינא.

ואולי אפשר לומר משהו קצת רחוק, שלר"י הסיבה שנקרא מקוה היא בגלל שכל הנחלים הולכים אל הים, אם כן זו אולי סיבה שהמים שם ערניים יותר ומסוכנים יותר ואין דרך בני אדם להתרחץ שם וממילא מוכח שנכנס לרפואה.

הבעיה עם סברא זו דחזינן שאנשים כן מתרצים בים הגדול.","148","","4113","True","True","False","","201","212.29.198.117","0","26526","שבת|קט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);