var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26363;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26363","0","גג מגגות","21/01/13 10:08","י שבט","תשע"ג","10:08","מתפעל","אדם רצה לכתוב את המילה: גגות, וכתב רק 2 אותיות, גג.

הרי למדנו ששם משמעון חייב. אז לכאורה גם כאן חייב,
אמנם בא רבי יהודה ומחדש שפטור. ולמה? כי חייב רק על 2 אותיות שאינם זהות, שמ משמעון , שין ומ"ם. נח מנחור, נון וחית. אבל כאן גג, אלו 2 אותיות זהות ולכן פטור.

מה יכולה להיות סברתו של רבי יהודה? הרי בודאי יודה רבי יהודה שאם האדם רצה לכתוב את המילה גג ולא גגות, שבודאי יהיה חייב. וא"כ מאי שנא?

האם יש מי שנותן הסבר לדבר?","148","","4123","True","True","False","","811","212.29.198.117","0","0","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26370","26363","כוונת הכותב ומחשבתו נחשבים! למדנו!","21/01/13 10:55","י שבט","תשע"ג","10:55","יהודי_קדום","","233","","4123","False","True","False","","95","79.182.145.217","0","26363","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26371","26363","יתכן לומר כך","21/01/13 11:09","י שבט","תשע"ג","11:09","כדי","שבאמת בעלמא, כתיבת שתי אותיות שוות היא מקרה ביניים שיש להסתפק בו: שמצד אחד אכן כתב שתי אותיות, אך יש לומר שאין אנו רואים את מעשיו ככתיבת שתי אותיות אלא ככתיבת אות אחת פעמים, שכתבה והדר כתבה, ולצד זה וודאי שפטור.
ולכן אם מתחילה נתכוון לכתוב מילה בת שתי אותיות שוות, אזי מחשבתו משויא לשתי אותיות האלו חשיבות, ואינן ככתיבת אות אחת פעמים.
אך במקרה שהתכוון לכתוב תיבה גדולה וכתב רק מקצת ממנה, הסיבה שבדר"כ מחייבינן ליה הוא משום שיש משמעות למקצת במקום אחר וה"ז חשיב כאיתעבידא מחשבתו, שהתכוון לכתוב מילה. אך כאשר השתי אותיות מהתיבה הגדולה הן זהות, ס"ל לר"י שא"א לחייבו, שהרי בשתי אותיות זהות יש להסתפק בספק הנ"ל היאך אנו דנים אותן האם כמילה או כחזרה על אותה אות, וכיוון שכל עיקר סיבת החיוב במקצת מהתיבה היא לא בגלל מחשבתו אלא משום משמעותה במקום אחר, כאן שיש להסתפק, אינו חייב.","249","","4123","True","True","False","","199","109.64.219.96","0","26363","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26385","26363","אולי זה תלוי גם בדעת הקורא","21/01/13 13:04","י שבט","תשע"ג","13:04","קותי","אם כתב שתי אותיות זהות אז הקורא מסופק אם כתב או שרבט (בלשוננו)
אולי טעה וכתב פעמיים
אבל אם שתי האותיות שונות ברירה מילתא שהתכוון לכתוב","217","","4123","True","True","False","","188","109.64.116.175","0","26363","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26410","26363","אם בקרשי המשכן טעה וכתב את אותו סימן","21/01/13 20:44","י שבט","תשע"ג","20:44","קותי","פעמיים כך שנוצרת תקלה ולא יכולים להתאים את הקרשים
האם זה מקלקל ופטור? למרות שכתב סימן (אות) ראוי","217","","4123","True","True","False","","184","109.64.116.175","0","26363","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26438","26371","אם אתה מביא ד"ע","22/01/13 10:01","יא שבט","תשע"ג","10:01","מתפעל","האם זה אומר שאין אף ספר שעומד על שאלה זו?
זה כשלעצמו פלא גם אם נקבל את הסברך היפה.

ועדיין אני מפקפק בדבר זה שהרי הגמרא מבארת מדוע שמ משמעון שונה מהזטרק 4 ורצה לזרוק שמונה, שכאן הוא חייב לכתוב שמ כדי להגיע לשמעון, והרי התקיימה מחשבתו. גם כאן בכדי לכתוב גגות חייב לכתוב גג.

יישר כח","148","","4122","True","True","False","","222","37.60.47.147","0","26363","שבת|קג ע"ב",""),new Message("26440","26438","איני רואה בזה קושיא","22/01/13 10:23","יא שבט","תשע"ג","10:23","כדי","שבזה שאינו יכול לכתוב מילה שלימה ללא ב' אותיות, לא די כדי לחייבו, שהרי גם אינו יכול לכתוב מילה שלימה ללא אות אחת, ובוודאי שאם כתב אות אחת לא נחייבו משום שהתקיימה מחשבתו.
אלא ע"כ דסברא זו מועילה רק כאשר יש משמעות בעלמא לב' האותיות שכתב, וכאן אין הדבר כן, וכמש"ל.","249","","4122","True","True","False","","201","109.64.162.109","0","26363","שבת|קג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);