var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26273;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26273","0","גמרא גמור זמורתא תהא","17/01/13 03:15","ו שבט","תשע"ג","03:15","הודו_כי_טוב","מה הבעיה ?
תהילים קיט,נד זְמִרוֹת, הָיוּ-לִי חֻקֶּיךָ-- בְּבֵית מְגוּרָי.","207","","4124","True","True","False","","705","46.117.14.249","0","0","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26275","26273","יש בעיה","17/01/13 08:45","ו שבט","תשע"ג","08:45","דוד כוכב","כדברי רבא במסכת סוטה דף לה ע"א:

"דרש רבא: מפני מה נענש דוד? מפני שקרא לדברי תורה זמירות, שנאמר: (תהלים קיט) זמירות היו לי חוקיך בבית מגורי. אמר לו הקדוש ברוך הוא: דברי תורה שכתוב בהן (משלי כג) התעיף עיניך בו ואיננו, אתה קורא אותן זמירות?! הריני מכשילך בדבר שאפילו תינוקות של בית רבן יודעין אותו, דכתיב: (במדבר ז) ולבני קהת לא נתן כי עבודת הקודש בכתף ישאו, ואיהו אתייה בעגלתא".","125","","4124","True","True","False","","145","95.86.93.19","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26280","26275","זמירות","17/01/13 11:41","ו שבט","תשע"ג","11:41","כדי","כתב הראש"ל הגר"ע יוסף שליט"א בספרו מאור ישראל ללמד זכות על דהע"ה, ע"פ גמ' בסוף מגילה (לב.) דהשונה בלא זימרה עליו הכתוב אומר וגם אני נתתי להם חוקים לא טובים, וכתבו שם התוס' שרגילים היו לשנות המשניות בזימרה, וזוהי הייתה כוונתו האמיתית של דוד במה שקרא לתורה זמירות, ונענש משום שלהמון העם נשמע הדבר כאילו משתעשע בתורה כזמירות ויבואו לסלף דבריו. עכ"ד הגאון. וע"ע בסנהדרין (צט.) רע"א זמר בכל יום וכו'. ע"ש. וי"ל.","249","","4124","True","True","False","","226","109.65.193.49","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26290","26280","רב יוסף כרב יוסף","17/01/13 13:30","ו שבט","תשע"ג","13:30","דוד כוכב","ורב יוסף שבכל מקום (מסכתות שבת דף קו ע"ב; שבת דף קיג ע"א; עירובין דף ס ע"א; ביצה דף כד ע"א; עבודה זרה דף לב ע"ב) לא חשש לטענת אביי "זמורתא תהיה" יסבור שאין גנאי בסינַי המזמר וגורס בלא עיון.","125","","4124","True","True","False","","185","95.86.93.19","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26291","26290","ויומתק עוד יותר","17/01/13 13:34","ו שבט","תשע"ג","13:34","כדי","לפי דברי התוס' בסוף מגילה שהזכרתי לעיל שמטרת שינון המשניות בניגון הייתה כדי שע"י כך יזכרו את הלימוד, שהניגון מסייע לזיכרון.
ורב יוסף כידוע סגי נהור הוה, ולו, זכירת הלימוד הייתה נצרכת יותר, שהרי אינו יכול למשמש בספרים. ועי' תוס' ב"ק (ג:).","249","","4124","True","True","False","","211","109.65.193.49","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26292","26291","תוספות דלא כתוספות","17/01/13 13:54","ו שבט","תשע"ג","13:54","דוד כוכב","תוספות מסכת בבא קמא (טוך) דף ג ע"ב:
"כדמתרגם רב יוסף - נקט רב יוסף לפי שהיה בקי בתרגום שיש כמה ענייני תרגום ולא כדפירש בעלמא לפי שהיה סגי נהור ודברים שבכתב אי אתה רשאי לומר על פה ולכך היה אומר תרגום דמשום עת לעשות אמר התם דשרי ואין לך עת לעשות גדול מזה".

תוספות מסכת תמורה (חכמי אייברא) דף יד ע"ב:
"דברים שבכתב אי אתה רשאי לאומרם בעל פה - וא"ת היכי קאמרינן מזמורים על פה וי"ל דאין להקפיד רק מה שכתוב בחומש אמנם קשה היכי קרינן ויושע וקריאת שמע וי"ל דאין להקפיד אלא בדבר שמוציא אחרים ידי חובתן".

(לאו דוקא 'ידי חובתן' בחובה דאורייתא, אלא כעין דברי החיי אדם).","125","","4124","True","True","False","","149","95.86.93.19","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26295","26292","לא הבנתי הסוגריים","17/01/13 15:09","ו שבט","תשע"ג","15:09","כדי","","249","","4124","False","True","False","","145","109.66.149.55","0","26273","שבת|קו ע"ב",""),new Message("26296","26295","כלומר","17/01/13 16:46","ו שבט","תשע"ג","16:46","דוד כוכב","על מה שהעמיד תוספות "שמוציא אחרים ידי חובתן" קשה, את"ל שדין "דברים שבכתב אי אתה רשאי לאומרן על פה" (מסכת גיטין דף ס ע"ב) הוא מהתורה, במה מיירי, והלא אין שום קריאת התורה חובה מהתורה (ואכמ"ל). וי"ל שאין איסור רק במוציא י"ח ממש, אלא גם בכל הקורא לרבים דרך לימוד הוראה ומסירה. וכמו שכתב החיי אדם שם לענין חצי פסוק.","125","","4124","True","True","False","","127","95.86.93.19","0","26273","שבת|קו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);