var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26268;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26268","0","דינים העולים לשבת דף קה עמ' א'","17/01/13 00:04","ו שבט","תשע"ג","00:04","המכריע","קה.
מנין לנוטריקון מן התורה;לרבי יוסי בן זימרא א"ב המו"ן, לרבי יוחנן ורבנן אנכ"י. לדבי רבי נתן יר"ט. לדבי רבי ישמעאל כרמ"ל. לרב אחא בר יעקב נמרצ"ת. לרב נחמן בר יצחק נצטד"ק.

הכותב שתי אותיות בשתי העלמות – לר"ג חייב לחכמים פטור.
א' שחרית וא' ערבית – לרש"י חשיב ממילא ב' העלמות משא"כ לתוס'.

~~~~הדרן עלך הבונה~~~~

רבי אליעזר דאורג
האורג בתחילה – לרבי אליעזר לפעמים צריך ג' (י"א דוקא בעבים וי"א דוקא דקים) ולפעמים ב', ולחכמים תמיד ב'.
האורג על האריג (והיינו על הגס) – לר"א אחד לחכמים שנים. וכן על האימרא.
(בהשלמת בגד – איתמר לעיל דאף לרבנן סגי בחד).
שיעורו ברוחב הבגד – כמלוא הסיט וכדלהלן.
בבגד צר (כגון צלצול קטן) – שיעור הרוחב ג' בתי נירין.
בשפה – ב' חוטין (לרבנן) על ג' בתי נירין, כצלצול קטן.

העושה בתי נירין – שני חוטין שכל אחד מרכיב ב' פעמים בבת הניר ואחד בניר.
וכן בקירוס, דהיינו מצוביתא (יריעת גרדין העושין ברגל).
וכן בנפה כברה וסל (והיינו משרשר ומרכיב חוט אחד בשתי למעלה וא' למטה).

התופר – ב' תפירות וכנ"ל בפ' כלל גדול.
הקורע ע"מ לתפור – היינו לתפור ב' תפירות וכנ"ל שם.
ע"מ לתפור – היינו כי עבדא כי כיסתא.","199","","4119","True","True","False","","737","95.86.121.15","0","0","שבת|קה ע"א",""),new Message("26270","26268","לדף קה עמוד ב'","17/01/13 00:28","ו שבט","תשע"ג","00:28","המכריע","קה:
הקורע בחמתו – לר"ש פטור (אצל"ג) לר"י לפעמים חייב, כגון למירמי אימתא אאינשי ביתיה.
לעשות נחת רוח ליצרו – לא חשיב מתקן ופטור לכו"ע.

הקורע (באבלו) על מתו – אם חייב קריעה, חייב חטאת, דהוי תיקון.
והיינו בשבעה קרובים, או בחכם, או בכשר, או בעומד בשעת יציאת נשמה.
ואם אינו חייב קריעה, פטור מחטאת (דהוי קלקול). ואף דהוי מתו (שמוטל עליו לקוברו).
(לרש"י החיוב רק לר"י ולא לר"ש. לתוס' במת דעלמא פטור לכו"ע ובמת דידיה חייב לכו"ע).

כל המקלקלים – פטורין. המקלקל ע"מ לתקן בשיעור התיקון – חייב.

הקורע על מתו בשבת – אף דחילל שבת יצא ידי קריעה.
חכם שמת – הכל כקרוביו, שקורעין וחולצין ומברין ברחבה.
אדם כשר – חייב לבכות ולהתאבל עליו (וממילא קריעה הוי תיקון).
העומד על המת בשעת יציאת נשמה – חייב לקרוע (אפילו אינו כשר).
הרואה ס"ת שנשרפה – חייב לקרוע.

מפני מה בניו ובנותיו של אדם מתים כשהם קטנים – מפני שלא בכה והתאבל על אדם כשר.
הבוכה על אדם כשר – מוחלין לו על כל עוונותיו.
המקרע בגדיו או משבר כליו או מפזר מעותיו בחמתו – יהא בעיניך כעובד עבודה זרה.
מצינו חכמים ששברו כלים וכדומה כדי להטיל מורא על אנשי ביתם.
המוריד דמעות על אדם כשר – הקב"ה סופרן ומניחן בבית גנזיו.
המתעצל בהספדו של חכם – ראוי לקוברו בחייו.
המתעצל בהספדו של חכם – אינו מאריך ימים (כלומר יתכן שימיו יהיו בטובה אבל יתקצרו).
ריבוי ימים הנזכר בברכה (כגון ירבו ימיכם וגו') – היינו גם ריבוי שנים.","199","","4119","True","True","False","","536","95.86.121.15","0","26268","שבת|קה ע"א",""),new Message("26274","26270","הגמרא בשבת לב ב׳","17/01/13 05:06","ו שבט","תשע"ג","05:06","עם הארץ","מונה מספר סיבות למיתת בנים (נדרים, ביטול תורה, מזוזה) אבל לא כוללת בכי על אדם כשר, ולכן יש שמפרשים שאדם שעבר על אחת מהעברות הנ׳ל ולא בכה והתאבל על אדם כשר ממילא עונותיו לא נמחלים ומשום כך מתים ילדיו.","248","","4119","True","True","False","","206","108.132.62.161","0","26268","שבת|קה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);