var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26241;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26241","0","דינים העולים לדף קד עמ' א'","16/01/13 02:20","ה שבט","תשע"ג","02:20","המכריע","קד.
מ' פתוחה ומ' סתומה וכן נצפ"ך – ניתנו בסיני, ונשתכחו מי באמצע ומי בסוף והחזירום הצופים.
ונמצאו שניהם היו בלוחות. הכתב היה חקוק מעבר לעבר, ונראה מצד שני כגון נבוב מכאן בובן מכאן.
המ' הסתומה והס' שבלוחות - בנס היו עומדין.
ואין עדיפות למ' סתומה מפתוחה או להיפך.
(ולכן יליף ר"ח מריב"ב דכשם שפתוח ועשאו סתום כשר לדידיה, ה"ה סתום ועשאו פתוח).
משניתנה תורה - אין הנביא רשאי לחדש דבר.

היסודות הנלמדים מדברי הדרדקי והמסתעף;

למד תורה וגמול דלים בריצה אחריהם ובסתר, הקב"ה זן וחן אותך ומיטיב לך וקושר לך כתר לעוה"ב.
על העני להמציא עצמו לבעה"ב.
יש דברים שניתן רשות לדורשן ויש דברים שיש לסותמן, כגון מעשה מרכבה.
אדם כשר צריך להיות עניו, ויוסיף על כפיפתו ללמוד ברתת וענוה יתירה, ויזכה להיות זקוף לעוה"ב.
סמוך עניים. וי"א עשה סימנים בתורה וקנה אותה.
בשעת המכנסים פזר. בשעת המפזרים, ויש גדול ממך, כנס.
אין הקב"ה יכול להסתכל ברשע, ואם חוזר בו קושר לו כתר כמוהו.
בא ליטמא, פותחין לו. בא ליטהר, מסייעין בידו.
שקר שכיח, ולא קאי. אמת לא שכיחא, וקאי.
הרשע שתיעב את ה' ולא חשק בו וטימא גופו ונעל דלתות ה' -
הקב"ה לא מתאוה לו, ושמו אין חל עליו, ולא מרחם עליו ומגדע קרנותיו.
אם אתה בוש מלחטוא -
אתה גר תחת כסא הכבוד, ויש חציצה בינך למדת הדין, ואין אתה מזדעזע מן השטן.
שר של גיהנום מבקש לגיהנום את ישראל -
והקב"ה חס עליהם מפני שבעטו בניאוף, ודכים וכנים וצדיקים הם, ואין לו חלק בהם.
אומר הגיהנום זנני מזרע שת (כולל ישראל) - והקב"ה משיב שיוליכם לגן הדסים.
אומר הגיהנום רעב אנכי - עונה לו הקב"ה הללו זרעו של יצחק, המתן לכיתות של עכו"ם.","199","","4126","True","True","False","","763","95.86.121.15","0","0","שבת|קד ע"א",""),new Message("26266","26241","לדף קד עמ' ב'","16/01/13 21:16","ה שבט","תשע"ג","21:16","המכריע","קד:
הכותב שתי אותיות בהעלם אחד – חייב.
כתב בדיו (דיותא) בסם (סמא) בסיקרא (סקרתא) בקומוס (קומא) בקנתקנתום (חרתא דאושכפי) ובמי טריא (י"א פרי וי"א גשמים) ואפצא (עפצים) – חייב.
וכן באבר (עופרת) בשחור (פחם) ובשיחור. (כלומר בכל דבר המתקיים).
על שני כותלי זויות ועל שני לווחי פנקס (והן נהגין זה עם זה) – חייב.
הכותב על בשרו בדיו – חייב.

המסרט על בשרו – לר"א חייב, לרבנן פטור (דהוי שלא כדרך).
כתב בדבר שאינו מתקיים – פטור.
כגון במשקין (כמו מי תותים) מי פירות, אבק דרכים (בטיט, או חרט באבק), אבק הסופרים.
לאחר ידו, ברגלו, בפיו ובמרפיקו – פטור.
אות אחת סמוך לכתב – לר"א חייב לחכמים ולמתני' פטור.
כתב ע"ג כתב - לר' יהודה חייב (כשחידשם בכך), לחכמים ולמתני' פטור.
נתכוין לכתוב חית וכתב ב' זיינין – אם לא בעי זיוני, חייב. בעי זיוני, פטור. (ועי' תוס' וראשונים).
אחת בארץ וא' בקורה, בשני כותלי הבית (לא זויות), שני דפי פנקס (מחוסר קציצה) – פטור.
כתב אות א' נוטריקון – לריב"ב חייב, לחכמים פטור.

כתב גט במי טריא, אפצא, אבר, שחור ושיחור – כשר.
היה צריך לכתוב שם ורצה לכתוב יהודה ונשמט הד' – לר"י מעביר עליו ומקדשו, לחכמים יגנז.

כתב אות והשלים לספר, ארג חוט והשלים לבגד – לרבה בר"ה מחלוקת רבי אליעזר ורבנן,
לרב אשי (ומוכח להלן לפירש"י דכן ס"ל לרבא נמי) לכו"ע חייב.
כתב אות על שפת לוח בטבריה ואות על שפת לוח בציפורי – חייב.
הגיה אות אחת – פטור, דלא חמור מכותב אחת.
נטל גג חית ועשאו שני זיינין וצריכין לכך – חייב.
הגיה אות אחת ובכך תיקן הספר – חייב. ולרש"י לרבה בר"ה לרבנן פטור.
(ויל"ע אם אח"כ נודע דיש עוד טעות).","199","","4126","True","True","False","","249","95.86.121.15","0","26241","שבת|קד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);