var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26203;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26203","0","לאחרים עושה מחיצה","15/01/13 11:31","ד שבט","תשע"ג","11:31","מתפעל",""איתמר נמי א''ר חייא בר אשי אמר רב וכן א''ר יצחק א''ר יוחנן כותל ברה''ר גבוה י' ואינו רחב ארבע ומוקף לכרמלית ועשאו רה''י הזורק ונח על גביו חייב לאחרים עושה מחיצה לעצמו לא כל שכן".

שמעתי קושיא מעניינת,

בעצם הכותל הזה אין בו שיעור ד' והיה צריך להיות מקום פטור, כעת הוא מקבל דין רשות היחיד מק"ו. ואם כן, הרי אין עונשין מן הדין וכיצד ניתן לחייבו חטאת או סקילה דהלשון היא: 'הזורק ונח על גביו חייב', משמע חייב מדאורייתא.","148","","4129","True","True","False","","864","212.29.198.117","0","0","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26208","26203","אין עונשין מן הדין - בדין שנלמד בק"ו","15/01/13 12:26","ד שבט","תשע"ג","12:26","דוד כוכב","פה לא מדובר בלימוד עצם ההלכה, אלא בהבחנה בהגדרת דין אותה רשות. ובזה שפיר ילפינן ק"ו.","125","","4129","True","True","False","","89","95.86.93.19","0","26203","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26212","26208","גם באחותו ניתן לומר כך","15/01/13 13:18","ד שבט","תשע"ג","13:18","מתפעל","בכתוב מופיע אחותו מאב ואחותו מאם.
אבל אחותו גם מאב וגם מאם לא ניתן ללמוד בק"ו.
גם שם ניתן לומר: נלמד רק שיש לה הגדרת דין של אחות.
וממילא יהיו חייבים עליה.","148","","4129","True","True","False","","183","212.29.198.117","0","26203","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26220","26212","יש הבדל","15/01/13 20:00","ד שבט","תשע"ג","20:00","דוד כוכב","מפורש בתורה: "אחותו [שהיא->] בת אביו או בת אמו", מנין שכך הדין גם בבת אביו ואמו? זה לא מפורש. ואכן חזר הכתוב וגילה: "ערות אחותו גילה" לומר שכל מי שבגדר אחות בכלל זה - כמו שכתבת.
בדין מעביר מרשות לרשות לא מפורש באיזה אופן מדובר. חלק מגדרי רשות היחיד צריכים להילמד מהסברה.","125","","4129","True","True","False","","92","95.86.93.19","0","26203","שבת|צט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);