var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26201;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26201","0","הערות לדף קד","15/01/13 09:51","ד שבט","תשע"ג","09:51","הראל","[1]
דאמר רב חסדא מ''ם וסמ''ך שבלוחות בנס היו עומדין אלא סתום ועשאו פתוח גרועי קא מגרע ליה דאמר ר' ירמיה ואיתימא ר' חייא בר אבא מנצפך צופים אמרום ותיסברא והכתיב אלה המצות שאין הנביא רשאי לחדש דבר מעתה אלא מיהוה הואי מידע לא הוה ידעין הי באמצע תיבה הי בסוף תיבה ואתו צופים תקנינהו...

רש"ש מגילה ג ע"א:
נל"פ תיבת ידעי לשון קביעות מקום... ור"ל שלא נקבעו מעולם הי באמצע כו' אלא פעם נכתבו באמצע פעם בסוף ואתו צופים ותקנו כו'...

[2]
אמרי ליה רבנן לריב''ל אתו דרדקי האידנא לבי מדרשא ואמרו מילי דאפילו בימי יהושע בן נו''ן לא איתמר כוותייהו...

רב נסים גאון:
... בתחלת בראשית דר' אושעיא אמרו מעשה היה ביום סגריר ולא נכנסו חכמים לבית הוועד והיו שם תינוקות אמרו באו ונעשה כצופים כו' ויש אומרים ר"א ור' יהושע ור"ע היו קראו עליהן גם במעלליו יתנכר נער ומשכחת לה בגמ' דבנימערבא בפ' מגילה נקראת.

[וכעת מובן הקשר בין סוגיה לזו לסוגיה הקודמת,
ועוד אוסיף דרש"י במגילה ב ע"ב ביאר דצופים היינו נביאי הדורות והרמב"ן כתב דהיינו רבי אליעזר ור' יהושע]

עמוד ב:
[3]
כתב במשקין במי פירות ...
רש"י: במשקין - כמו מי תותים שמשחירין.
רש"ש: נראה דוחק דהא הוה בכלל מי פירות. ולענדנל"פ דמשקין הם ז' משקין שמנו חכמים במס' מכשירין פ"ו מ"ד.
(וכדאי גם לראות את שאר דברי הרש"ש על המשנה)

[4]
בדפוס טלמן: תני ר' חייא כתבו באבר בשחור ובשיחור כשר.
א. והעיר במראה כהן דצ"ל "באבר", וכך אכן מופיע בדפוס וגשל.
ב. בדק"ס הביא מכי"מ: "ותני".

[5]
דתניא הרי שהיה צריך לכתוב את השם ונתכוין לכתוב יהודה וטעה ולא הטיל בו דלת מעביר עליו קולמוס ומקדשו דברי ר' יהודה וחכמים אומרים אין השם מן המובחר

רשב"א: פי' לדידהו אינו כתב כלל, דהא תנן כתב ע"ג כתב פטור, אלא לטעמיה דר' יהודה קאמרי ליה כלומר אפילו לדידך דהוי כתב, אודי מיהא לגבי כתיבת השם שאינו מן המובחר.","46","","4122","True","True","False","","858","77.126.1.194","0","0","שבת|קד ע"א",""),new Message("26210","26201","[2] פירוש - "בראשית דר' אושעיא"","15/01/13 12:32","ד שבט","תשע"ג","12:32","דוד כוכב","הכוונה למדרש בראשית רבה, הפותח במילים: "ר' אושעיא פתח".","125","","4122","True","True","False","","129","95.86.93.19","0","26201","שבת|קד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);