var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26178;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","44"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26178","0","תשובה אפשרית לסתירה ברש"י","14/01/13 16:30","ג שבט","תשע"ג","16:30","לימוד יומי","הגליון הש"ס בדף קג ע"א מקשה סתירה ברש"י: כאן בסוגיה משמע מרש"י, שכדי להיחשב "לא ניחא ליה" אין צורך שהפעולה תפריע לו, אלא די בכך שלא איכפת לו מהפעולה (שהרי בד"ה בארעא דחבריה, כותב רש"י "לא איכפת ליה לייפות", ומשמע שדי בכך כדי להיחשב לא ניחא ליה). ואילו לעיל דף עה ע"א עולה מרש"י, שרק אם הפעולה מפריעה לו הוי פס"ר דלא ניחא ליה.

בנוסף, עצם דברי רש"י הנ"ל לעיל בדף עה, קשים מפשט הסוגיה כאן (שהרי "ארעא דחבריה", לפי פשוטו, זו מציאות שבה ייפוי הקרקע לא מפריע, אלא רק לא איכפת ליה, והגמ' מגדירה זו כ"לא ניחא ליה"), וכפי שכבר הקשו שם התוס'.

חשבתי ליישב כך: התירוץ כאן בגמ' בדף קג, "בארעא דחבריה" (שממנו מוכח שדי בכך שלא איכפת ליה), הוא רק מהלך אחד בגמ', אך הגמ' גם הביאה קודם לכן מהלך אחר, של רבה ורב יוסף, שלא העמידו בארעא דחבריה, אלא באגם ( דהיינו, שבאגם לא שייך ייפוי כלל). והבין רש"י, ששני המהלכים הללו ("באגם" מול "ארעא דחבריה") חלוקים בעניין זה גופא: רבה ורב יוסף, שהעמידו באגם, מיאנו להעמיד בארעא דחבריה, כי לשיטתם העובדה שלא איכפת ליה בייפוי קרקע חברו, אינה נחשבת כ"לא ניחא ליה".

וממילא מיושב הכול היטב, שכן מה שכתב רש"י לעיל, הוא לפי רבה ורב יוסף כאן.","252","","4121","True","True","False","","709","164.138.114.20","0","0","שבת|קג ע"א",""),new Message("26179","26178","יישר כוח","14/01/13 17:33","ג שבט","תשע"ג","17:33","אלף בית רשי","ועוד אפשר ליישב כי שעושה לחבירו יותר פשוט לומר שלא ניחה ליה ולא פלוג בין לא ניחה ליה ללא צריך בוודאי משא"כ כשעושה לעצמו צריך יותר שיהיה מוכח דלא ניחה ליה","278","","4121","True","True","False","","214","70.53.200.161","0","26178","שבת|קג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);