var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26085;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","6")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26085","0","2 שאלות","10/01/13 18:23","כח טבת","תשע"ג","18:23","Aharon","מה קרה בסוף עם הספק של ר' יוחנן (שהכניס אפר לבור והגמרא השוותה את זה לדבילה גדולה)?

למה מים על גבי מים זה הנחה?


תודה","285","","4126","True","True","False","","746","95.86.90.88","0","0","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26086","26085","לגבי שאלתך הראשונה","10/01/13 21:12","כח טבת","תשע"ג","21:12","הראל","באופן פשוט, הגמרא לא הכריע בשאלה זו.
וראה שאף בעמוד הבא הגמרא מתייחסת לכך כשאלה לא פתורה - "לר' יוחנן דמיבעיא ליה חוליא...".
שים לב שתופעה זו מתרחשת הרבה פעמים בגמרא, בהם הגמרא שואלת שאלה ולא עונה לבסוף תשובה חד משמעית, והשאלה כביכול נשארה פתוחה (אלא שניתן לפסוק ע"פ המגמה של הסוגיה).
לפעמים הגמרא מסיימת במילה תיקו, ולפעמים ללא המילה תיקו (ועל ההבדל בין שתי האפשרויות ראה כאן למטה את דברי היש"ש)

[אגב, לגבי שאלתו הראשונה של ר' יוחנן, ניתן גם לטעון שבאופן פשוט הגמרא לא הכריעה בדבר, אך כבר נקבע כלל פסיקה שכאשר הגמרא אומרת "ואם תימצי לומר" הרי שכוונתה כך להכריע (רא"ש ב"מ פ"ח סי' י"א הביא בשם הגאונים דכל את"ל הוא כמו פשיטא לבעיא ראשונה, והדברים ידועים)]","46","","4126","True","True","False","","255","84.229.169.162","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26176","26085","לגבי שאלתך השניה","14/01/13 16:06","ג שבט","תשע"ג","16:06","לימוד יומי","מדוע בכלל מלאכת הוצאה מצריכה הנחה? כי עד שהחפץ לא נח, המלאכה לא נשלמה, אין כאן "גמר".

אבל מים, כששמים אותם בתוך עוד מים, זהו מקומם הטבעי והרגיל. אי אפשר לומר עליהם, כמו ביחס לכל חפץ אחר, שכל זמן שהם ניידים, המלאכה לא תמה.

כך נראה לענ"ד.","252","","4122","True","True","False","","135","95.86.114.169","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26088","26086","יש להעיר","10/01/13 21:27","כח טבת","תשע"ג","21:27","כדי","שע"פ הכלל של הגאונים הרי"ף הרמב"ם ועוד שהבאת, לפירש"י בד"ה וחפץ, גם שאלתו השנייה של ר' יוחנן נפשטה.","249","","4126","True","True","False","","163","79.180.200.131","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26095","26088","כמדומה דרש"י שם על הבעיה הראשונה","11/01/13 04:56","כט טבת","תשע"ג","04:56","המכריע","ורבא באת"ל לרבי יוחנן. ואגב. מלשון רש"י נראה דגם הוא ס"ל להאי כללא. שנוקט את הצד דלא מיחייב כאילו הם הם דברי ריו"ח, למרות שריו"ח לא פשיט לה להדיא. ודוק.","199","","4125","True","True","False","","132","95.86.120.67","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26105","26095","עתה ראיתי שיש פנים לדבריו","11/01/13 10:00","כט טבת","תשע"ג","10:00","כדי","אך עדיין רפיא בידי.","249","","4125","True","True","False","","178","79.180.200.131","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26185","26105","מה עם השאלה השניה?","14/01/13 20:03","ג שבט","תשע"ג","20:03","Aharon","","285","","4122","False","True","False","","94","95.86.90.88","0","26085","שבת|צט ע"ב",""),new Message("26190","26185","הנה","14/01/13 21:34","ג שבט","תשע"ג","21:34","כדי","גם אני, כר' לימוד-יומי, חשבתי שההסבר הוא שנחשבים כמונחים משום שזהו מקומם הטיבעי.
ויתכן עוד לומר דזה תלי בפלוגתא בזבחים (פ.) האם יש בילה בלח, ונחשבים כמונחים משום דקיי"ל שיש בילה וא"כ מעורבים היטב בכל המים, משא"כ אי אמרינן דאין בילה חיישינן שמא אותם מים עצמם שנפלו עדיין מסתובבים כמיקשה אחת בחוסר מנוחה, ולפ"ז באמת הוו כאגוז. והדבר צריך תלמוד אם ניתן לומר כן.","249","","4122","True","True","False","","185","79.180.200.131","0","26085","שבת|צט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);