var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25957;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25957","0","ואם נפש אחת תחטא בשגגה מעם הארץ בעשתה","04/01/13 12:50","כב טבת","תשע"ג","12:50","הודו_כי_טוב","לא הבנתי ...
הפסוק הזה בכלל לא מדבר על שבת אלה בכל המצוות
ולכן שבדיון שמתפתח אחר כך אפשר להוסיף לכאורה עוד תרי"ב שאלות
למשל שניים שהרגו בשגגה כשאחד לבדו לא יכול
וכאן הגמרא דורשת דרשות בהלכות שבת מפסוק כללי זה","207","","4137","True","True","False","","959","46.117.14.249","0","0","שבת|צג ע"א",""),new Message("25958","25957","שאלה מצויינת","04/01/13 14:21","כב טבת","תשע"ג","14:21","דוד כוכב","ובלשון אחרת השאלה היא: איזו משמעות יש בפסוק להעמידו באיסור שבת דוקא.

ככלל, בדרשות חז"ל מוצאים רבות: "אם אינו ענין לפלוני, תנהו ענין לאלמוני". כלומר שאפילו דרשות בנושא אחד נדרשות לענין נושא אחר.

ואצלנו, לשון הפני יהושע:
"לענין אחד שעשה בהוראת בית דין דשייך בכל איסורים, משא"כ זה עוקר וזה מניח דלא שייך אלא באיסור שבת לחוד".
כלומר שמהדרשות המרובות שבפסוקים לומדים ששנים שעשוה פטורים - באופנים שונים.
אחד האופנים - 'זה עוקר וזה מניח', כלומר שכל אחד עשה חצי מלאכה - שייך רק לענין מלאכת שבת. לכן שהפסוק בהכרח עוסק בענין שבת.

כמו כן גם דרשת: "חד - למעוטי זה יכול וזה יכול", שייכת דוקא לענין הלכות שבת. כי דוקא בשבת קיים איסור בעצם עשיית המלאכה, ובאופן שמקובל לעשותה - מלאכת מחשבת - כמו במשכן. במצוות אחרות האיסור הוא בתוצאת המעשה, לכן פחות חשוב אופן הביצוע.","125","","4137","True","True","False","","125","37.60.47.45","0","25957","שבת|צג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);