var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25944;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25944","0","דינים העולים לדף צב עמ' א'","03/01/13 23:43","כא טבת","תשע"ג","23:43","המכריע","צב.

אגד כלי – רבא סבר בתחילה לא שמיה אגד כחזקיה, וחזר לסבור שמיה אגד כריו"ח.
אביי סבר בתחילה שמיה אגד כריו"ח וחזר לסבור ל"ש אגד כחזקיה. (ונפ"מ מלאה חרדל כנ"ל).

המוציא פירות לרה"ר ביד למטה מג' – לאביי (לאחר האיפוך) פטור כשגופו בפנים ולרבא חייב.
למעלה מג' – לכו"ע פטור (כדתנן ריש מכילתין. לרש"י משום חסרון הנחה, ולר"י משום האגד).
המוציא פירות לרה"ר בכלי וחלקו בפנים – לאביי חייב לרבא פטור כריו"ח.

המוציא בימינו, בשמאלו, בתוך חיקו או על כתיפיו – חייב.
(הראיה מבני קהת, לפ"א ברש"י רק על כתף, ולפ"ב על כולם).
כלאחר ידו, ברגלו, בפיו, במרפקו, באזנו, בשערו - פטור.
(מרפקו, מוכיח תוס' שהוא כעין ארכובה שברגל דלא כרש"י.
בפיו, מוכיח תוס' דמוציא אוכל בשעת אכילה, חייב).
בפונדתו ופיה למטה, בין פונדתו לחלוקו, בשפת חלוקו, במנעלו או בסנדלו – פטור.

הזורק למעלה מי' טפחים – פטור.
המעביר על כתפו שהוא למעלה מי"ט – תנן דחייב וכנ"ל.
המעביר בידו למעלה מי"ט – לרבי אלעזר פטור. (לל"ק ראיה מנושאי המזבח ולל"ב מנושאי הארון).

קרשי המשכן י' אמות ואהל פרוש על גביהן.
משה פרש את האהל, וע"כ גובהו י' אמות.
המזבח לסוגיין גובהו י' אמות, ומשפת סובב ולמעלה ג'.
קלעי החצר ט"ו אמות, כלומר ה' אמות מעל המזבח.
גובהן של לויים, לל"ק כמשה, לל"ב יתכן ז' אמות ויתכן ג' אמות כמונו. (לתוס' אנו ג"א עד הכתף).
משא במוטות, שליש מעל המוט ושני שליש תחתיו.
משא המזבח, לל"ק או אם הוו ז"א, נישא כרגיל, אם כמונו, ע"כ נישא לא לפי הכללים ורובו למעלה.
משא הארון, שגובהו י"ט עם הכפורת, נישא כרגיל לכל הדיעות.
(ארון ומזבח נישאין בכתף הלויים ולא על עגלות).
אין השכינה שורה אלא על חכם גיבור עשיר ובעל קומה.

המוציא משא בשבת על ראשו – פטור, אפילו אם הוא מאנשי הוצל (דבטלה דעתם).
(עי' בתוס' מה הכלל לגבי מקום שלם אימת בטלה דעתם).","199","","4140","True","True","False","","748","213.151.51.31","0","0","שבת|צב ע"א",""),new Message("25945","25944","דינים העולים לדף צב עמ' ב'","04/01/13 00:06","כב טבת","תשע"ג","00:06","המכריע","צב:

המתכוין להוציא לפניו ובא לו לאחריו – פטור.
המתכוין לאחריו ובא לפניו - חייב (למסקנה דרבא בזה לא קשיא כלל).
מתכוין לאחריו ונשאר לאחריו - לר' אלעזר מחלוקת תנאים, לרב אשי לכו"ע חייב.
אשה החוגרת בסינר – חייבת גם כשבא מלפניה לאחריה.
מקבלי פתקין – לת"ק דינם ככל אדם ולרבי יהודה דינם כאשה.
(לרש"י בשם רבותיו מסרו לרץ אחר, לרשב"ם וערוך כיס שלהם חוזר כסינר דאשה).

המתכוין להוציא בפונדתו כשפיה למעלה וחזר למטה – פטור.
נתכוין להוציא מלכתחילה כשפיה למטה – רבי יהודה מחייב וחכמים פוטרים.
לאחריו ובא לאחריו – לכו"ע חייב (והיינו כרב אשי, ולר"א י"ל דהוי פלוגתא דר"י ורבנן).
לאחר ידו ורגלו – לכו"ע פטור. (ופליגי בפיה למטה אי דמי ללאחריו או לאחר יד).

המוציא ככר לרשות הרבים – חייב.
הוציאוהו שנים;
זה יכול וזה יכול – רבי מאיר מחייב, ר"י ור"ש פוטרים.
וכגון לגיזה במלגז, שיבוט בכרכר, כתיבה בקולמוס, הוצאת קנה).
זה אינו יכול וזה אינו יכול – ר"מ ור"י מחייבים, ור"ש פוטר.
(כגון הוצאת עיגול של דבילה או קורה).
זה יכול וזה אינו יכול – לכו"ע חייב (ולהלן יבואר מי החייב).","199","","4139","True","True","False","","141","213.151.51.31","0","25944","שבת|צב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);