var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25939;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","48"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","46")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25939","0","דינים העולים לדף צא עמ' א'","03/01/13 02:17","כא טבת","תשע"ג","02:17","המכריע","צא.
המוציא לזריעה – לר"מ וסתם מתני' חייב אפי' על חטה אחת (וא"צ אפילו כזית).
חישב להוציא כל ביתו בבת אחת – בטלה דעתו וחייב על כל הוצאה בנפרד כשאר אדם.
הצניע זה והוציא אחר – למתניתין פטור, לרשב"א חייב.

עקר והוציא גרוגרת לאכילה ובשעת הנחה התכוון לזריעה – חייב. וכן להיפך.
הוציא חצי גרוגרת לזריעה ותפחה לגרוגרת והניחה לאכילה – ספק לרבא, ונוטה לחייב.
הוציא גרוגרת לאכילה וצמקה לחצי גרוגרת והניחה לזריעה – ספק לרבא ונוטה לחייב.
הוציא גרוגרת לאכילה וצמקה וחזרה ותפחה והניחה – בעיא דלא איפשטא.

שיעור אוכל – להוצאת שבת בגרוגרת כנ"ל, לטומאת אוכלין כביצה.
(לרש"י היינו לטמא, אבל ליטמא בכל שהוא, ולתוס' היינו רק מדרבנן, אבל מה"ת גם ליטמא בכביצה).
זרק בשבת כזית תרומה לבית טמא ונח ליד אוכל המשלימו לכביצה;
לענין טומאה, מצטרף ומיטמא.
לענין שבת, מספקא לרבא אי מיגו דהנחה חשיבא לטומאה חשיבא לחייב בפחות מגרוגרת.
(ואף דרב נחמן פשט, נדחתה פשיטותו ובעיא לא איפשטא).
(בהכנסה ללא זריקה – פטור. בפחות מכזית תרומה וכן כזית חולין וכן לבית טהור- פטור. תוס'.
נח ליד כביצה שלימה – מספקא לתוס' אי כלול בבעיין או פשיטא דפטור).

שתי הלחם ולחם הפנים שיצאו מהעזרה – נפסלין ביוצא והאוכל כזית מהם לוקה.
המוציאן לרה"ר (חוץ לעזרת נשים והחיל) – חייב בגרוגרת.","199","","4141","True","True","False","","759","37.60.41.132","0","0","שבת|צא ע"א",""),new Message("25941","25939","דינים העולים לדף צא עמ' ב'","03/01/13 02:25","כא טבת","תשע"ג","02:25","המכריע","צא:
הצניע פחות משיעור והוציא ונמלך בפירוש והכניס – פטור וכנ"ל.
החזיר סתמא וזרקו לאוצר אפילו מקומו ניכר - פטור.
החזיר סתמא והניחו במקום בפני עצמו – חייב גם על ההכנסה.

המוציא אוכלין והניחן על אסקופת רה"י וחזר והוציאן – חייב על ההוצאה השניה.
הניחן על אסקופת רה"ר (וחזר והוציאן) – חייב מיד על המעשה הראשון.
הניחן על אסקופת כרמלית וחזר והוציאן הוא או אחר – פטור.
עבר דרך הכרמלית ללא הנחה וללא עצירה – למתני' חייב ולבן עזאי פטור.

איסקופה רה"י – גבוהה י' ורחבה ד'.
איסקופה רה"ר – גבוהה ט' (ורחבה ד) ורבים מכתפין עליה.
איסקופה כרמלית – גבוהה מג' ועד קרוב לט' ורחבה ד' ואינה מקורה.

קופה מליאה פירות ונתנה על אסקופה החיצונה;
אם כל פרי עדיין חלקו בפנים (כגון קישואין ודלועין) – פטור, אפי' רובו בחוץ, דאגוד ברה"י.
בחרדל וכדומה שיש פירות לגמרי בחוץ – לחזקיה חייב, אפילו אם חלק מהפירות כולן בפנים.
לריו"ח פטור אפי' כל הפירות בחוץ ורק דופן הקופה בפנים, (אגד כלי שמיה אגד).

הגונב וקנה את הגניבה יחד עם הוצאת שבת – פטור על הגניבה, דקילבדר"מ.
הגביה כיס בחצר והוציאו – חייב, דחיוב גניבה קדם להוצאת שבת.
גרר לרשות הרבים – נתחייב משום שבת ועדיין לא קנה הגניבה (דמשיכה ל"ק ברה"ר).
המושך כיס ויצא חלקו לצדי רה"ר – קנה המעות שיצאו (משום שיכול להוציאן דרך פיו או תפריו).
(בתפרים חזקים – לא קנה עד שיוציא פיו לחוץ. תוס').

גרר לצדי רה"ר או לרה"ר וצירף ידו למטה מג';
בנסכא (מטילי כסף) – קנה רק כשיצאו כולן לחוץ.
יצאו כולן יחד עם כל הכיס (אין לו שנצין או שנציו כרוכין עליו) – פטור לכו"ע דשבת וגניבה כאחד.
יש לו שנצין בפנים – לחזקיה חייב משום שבת וממילא פטור מגניבה,
לריו"ח אינו חייב משום שבת (אגד כלי) וממילא נתחייב בגניבה קודם שבת.
כיס מלא מעות – לחזקיה פטור, דכל מטבע שיוצא נקנה וגם מתחייב בשבת.
ולריו"ח חייב, דהמטבע נקנה (דרך פיו או תפריו) וחיוב שבת לא בא (משום אגד כלי).","199","","4141","True","True","False","","172","37.60.41.132","0","25939","שבת|צא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);