var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25743;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","38"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25743","0","הסיט כפול או לא?","20/12/12 13:20","ז טבת","תשע"ג","13:20","debby_k","משהו לא מסתדר לי עם כל הקטע הזה:

שבת עט ע"א
לעבדו בכמה אמר ליה לא שנא ומנא תימרא כדתנן המלבן והמנפץ והצובע והטווה שיעורו כמלא רוחב הסיט כפול והאורג שני חוטין שיעורו כמלא רוחב הסיט (כפול) אלמא כיון דלטוייה קאי שיעורא כטווי הכא נמי כיון דלעבדו קאי שיעורו כמעובד

המרהש"ל לא גורס 'כפול' השני, וכנראה, מפני שכך הוא במשנה בקה: - 'שני כחוטין שיעור כמלא רוחב הסיט' - בלי 'כפול', וכך גם בכ"י קויפמן. לכן, לפי המשנה המצוטטת כאן, בעצם אין השיעור לטוייה כמו שיעור הטווי, ולכן איך אפשר ללמוד 'לא שנא'? ההיפך! אפשר ללמוד ש'שנא'!!

והנה בדף קו. כתוב:
שבת קו ע"א
שיעור המלבן כו' רב יוסף מחוי כפול רב חייא בר אמי מחוי פשוט

אבל אם מעיינים בנושאי הכלים לרמב"ם, מוצאים שיש גורסים 'רב יוסף מחוי כפוף'!
מגיד משנה הלכות שבת פרק ט הלכה ז 'ובגמ' (שם ק"ו) רב יוסף מחוי כפוף', וכך בראשונים אחרים, ונראה לי שיש שיבוש גדול בכל הקטעים כאן.
אבל בכל מקרה, בדף עט. הדברים אינם ברורים.

יש מי שיכול להאיר ולהעיר?
תודה.","269","","4147","True","True","False","","710","85.250.96.127","0","0","שבת|עט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);