var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25694;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25694","0","דינים העולים לדף עו עמ' א'","19/12/12 01:53","ו טבת","תשע"ג","01:53","המכריע","עו.

שיעורי הוצאה;
תבן – כמלוא פי פרה (פחות מפי גמל).
תבן כמלוא פי פרה לגמל – למסקנה לכו"ע חייב.
עצה (תבן של מיני קטנית) – כמלוא פי גמל.
עצה כמלא פי פרה לפרה – לריו"ח פטור, לר"ל (וי"ג רבי אושעיא) חייב.
עמיר - כמלוא פי טלה. (גדול מפי גדי, ושווה לגרוגרת).
עשבים – כמלוא פי גדי.
עלי שום ועלי בצלים לחים – כגרוגרת (היינו כפי טלה הגדול מפי גדי).
עלי שום ועלי בצלים יבישים – כמלוא פי גדי.

צירוף שיעורים;
החמור (ששיעורו קטן) מצטרף להשלים לקל (לשיעורו הגדול).
כגון; תבן מצטרף עם עצה להשלים לפי גמל (או דתבן ראוי לגמל ולפחות בצירוף העצה. תוס').
עצה אינה מצטרפת לתבן להשלים לפי פרה.
(ואע"פ שאין שווין בשיעוריהן, מצטרפין, כיון דראויין יחד לדוגמא).

שיעורים למשכב המדרס (תוס' על פי תוספתא קצת דלא כרש"י);
הבגד – שלושה טפחים על שלושה. השק – ד' על ד'. העור – ה' על ה'. המפץ – ו' על ו'.
(לתוס' הבגד לטומאת מת ג' אצבעות. שיעור השק העור והמפץ גם למת).

בגד ושק – מצטרפין, והיינו הבגד משלים שיעור השק.
שק משלים לשיעור העור. עור משלים לשיעור המפץ.
והטעם, משום דראויין למושב.
(לתוס' טעם זה רק לצירוף למת. וצירוף עור ומפץ א"צ לטעם זה עי' תוס'.
אבל למדרס סגי שראויין יחד למדרס במציאות ולא גרע מכופת שאור).
לרש"י היינו דבטלאי חמור אין מקפידים ומצרפים שני מינים לשיעור טפח.
ולתוס' היינו משום דלשיעור מושב שווים שיעור כולן בטפח.
לתוס'; בגד מצטרף רק לשק. שק רק לעור. עור רק למפץ. ואפילו למדרס, באופן אחר בטלה דעתו).

(המקצע למושב – טפח מכל אחד מהם. המקצע למעמד – בכל שהוא).","199","","4153","True","True","False","","742","31.44.131.126","0","0","שבת|עו ע"א",""),new Message("25695","25694","דינים העולים לדף עו עמ' ב'","19/12/12 01:55","ו טבת","תשע"ג","01:55","המכריע","עו:
אוכלים – כגרוגרת. ומצטרפים כל האוכלים.
קליפות גרעינים עוקצין סובין ומורסן – אין משלימים לשיעור גרוגרת.
(לחלה – חמשת רבעים קמח ועוד, כולל סובין ומורסן).
קליפות עדשים הפנימיות – לת"ק אין מצטרף, לרבי יהודה מצטרף.
קליפות פולין – לת"ק אין מצטרף, לר"י דחדתי מצטרף, דעתיקי אין מצטרף.

פרק המוציא

יין חי – לת"ק כדי מזיגת הכוס, והיינו רובע רביעית הלוג. (יין מזוג – רביעית הלוג).
חלב – לת"ק כדי גמיעה. (י"א דהיינו כמלוא לוגמיו ודחוהו התוס').
(ועי' תוס' דחלב לגבינה שיעורו כגרוגרת דהוא פחות מכדי גמיעה).
דבש – לת"ק כדי ליתן על כתית (לרבותיו דרש"י מכה בגב היד ורגל, לרש"י גב הסוס והגמל).
שמן – לת"ק כדי לסוך אבר קטן.
מים – לת"ק כדי לשוף בהן את הקילור.
לרבי שמעון כל אלו לסתם אדם ברביעית.

אם הצניע בפחות מרביעית – לר"ש חייב רק המצניע, ובלבד שיש שיעורים הנ"ל.
לרבנן אם הצניעו – חייב כל אדם (וגם בפחות משיעורים אלו).
שאר המשקין וכל השופכין - ברביעית לכולי עלמא.

כוס של ברכה – צריך יין חי רובע רביעית, וכשימזגנו ג' רבעים מים, יעמוד על רביעית הלוג.
(לפ"א בתוס' אף בקידוש, וטעימה מלוא לוגמיו היינו שייראה מלוא לוגמיו.
ולפ"ב בקידוש צריך מלוא לוגמיו ממש דהוי טפי מרביעית).
וצריך עיטוף ועיטור הדחה שטיפה חי ומלא.
חי, היינו לרש"י שימזגנו בכוס, לר"ת יסיים מזיגתו בברכת הארץ, וי"מ כוס שלימה.","199","","4153","True","True","False","","161","31.44.131.126","0","25694","שבת|עו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);