var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25638;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25638","0","הזורק יתד לתנור- שאלה על בישול","16/12/12 19:07","ג טבת","תשע"ג","19:07","קצדי","בס"ד
שבת עד:

הזורק יתד לתנור מבשל - משום שקודם שמתקשה היתד הוא מתרכך
ומה נאמר על הזורק ביצה למים רותחים שהיא אך ורק מתקשה- אין בזה בישול?","360","","4158","True","True","False","","738","84.229.73.149","0","0","שבת|עד ע"ב",""),new Message("25642","25638","קישוי הביצה הוא אמנם בישול בתולדת האש","16/12/12 21:02","ג טבת","תשע"ג","21:02","יהודי_קדום","כבמקרה השאלה אך ברור שזהו איסור מהתורה בדיוק כמו בישול באש עצמה.

איני יודע מה המקור לדבריו: "... הזורק ביצה למים רותחים שהיא אך ורק מתקשה- אין בזה בישול?"
ולמדנו שדי בגלגול ביצה להיחשב בישול וכן מליח ישן וקולייס האיספנין שבישול מועט מכשירם לאכילה, וברור שמים רותחים הופכים אותם לאכילים במצב זה.

וראה בדף קמה: "שהדחתן זו היא גמר מלאכתן" שזהו המקרה שהבאת ושם ההדחה (ההכאה) נעשית בידיים ממש ולכן חייב.

ואם ישאל השואל מדוע מי שגורם לביצה להתגלגל ע"י ששם אותה בצד המיחם אינו מכה בפטיש?
נשיב אין כאן מעשה ישיר בידיים אלא ההכאה בפטיש נעשית מאליה ולכן פטור (אבל אסור כמובן. ).


ברוך הבא לבית מדרשנו !

.","233","","4158","True","True","False","","150","79.183.162.228","0","25638","שבת|עד ע"ב",""),new Message("25643","25638","הגדרת בישול","16/12/12 21:45","ג טבת","תשע"ג","21:45","דוד כוכב","כל הכנה והכשרה בעזרת חום נחשבת לבישול. בין שנצרך ריכוך ובין שנצרך קישוי.","125","","4158","True","True","False","","126","212.76.105.35","0","25638","שבת|עד ע"ב",""),new Message("25654","25638","שאלה טובה, ותשובתה בצידה","17/12/12 15:05","ד טבת","תשע"ג","15:05","Almuaddib","ראה כמה דברים למדנו מדברי רב אחא בר רב עוירא, שאמר כי מי שמשליך יתד לך לתנור - חייב משום בישול.

הרי הגמרא שואלת מייד, פשיטא! ועונה את שעונה.

הרי למדנו מכאן כמה דברים:

1. הבישול אינו דוקא של מאכל - שכן מדובר ביתד, ואין אדם רגיל לאכול יתד.

2. בישול אינו תלוי בכוונה - שהרי לשרורי מנא קא מיכוון - ובכל זאת חייב משום מבשל.

3. הבישול אינו דוקא אם מרכך את המתבשל, אלא גם אם הריכוך נעשה רק בתוך התהליך, ולמרות שאחר כך מתקשה.


ומשאלתך שלך למדת עוד דבר - שאין הבישול תלוי דוקא בריכוך, שהרי הביצה שהדגמת, ועוד רבים כמותה, וזה נחשב לבישול.","107","","4157","True","True","False","","161","77.125.129.184","0","25638","שבת|עד ע"ב",""),new Message("25652","25642","המקור לשאלתי","17/12/12 14:03","ד טבת","תשע"ג","14:03","קצדי","מה שאומר רש"י:
דמרפי רפי. ע''י חום האור והמים שבתוכו יוצאין ולאחר שיצאו מימיו קמיט מתקשה וכי רפי ברישא הוי בישולו:

כלומר מכיון שהיתרכך היתד יש בכך משום בישול ומה בדבר דבר שאינו מתרכך?
ואילו כל הכנה על ידי חום היא בישול למה נדרשת הגמרא לריכוך תחילה?

וברוכים הנמצאים","360","","4157","True","True","False","","80","132.66.45.141","0","25638","שבת|עד ע"ב",""),new Message("25647","25643","כדאי להוסיף: בישול מים אין בו לא קישוי","17/12/12 07:41","ד טבת","תשע"ג","07:41","יהודי_קדום","ולא ריכוך וכן אין במים כל צורך ב-"הכנה והכשרה" כדי לשתותם.

מושג הבישול לחייב בו מלאכת בישול נקבע ע"י חכמים לא רק ע"י הכימיה הידועה לנו כשינוי הרכב החומר המתבשל.

מולקולת המים המורכבת משני אטומים של מימן ואטום אחד של חמצן אינה משתנה כימית (פיסית כן) בשעת חימום המים ואפילו לא ברתיחתם.
המים מוכנים ומוכשרים לשתיה גם ללא עזרת החום עובדה זו באה להרחיב את הכלל שהביא : "כל הכנה והכשרה בעזרת חום נחשבת לבישול".

משקבעו חכמים שחימום מים הוא בישול בטלה דעת כל הכימאים והשפים.

כפי שאמרתי רק הוספתי ולא גרעתי חלילה מדברי הרב כוכב.","233","","4157","True","True","False","","149","79.183.162.228","0","25638","שבת|עד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);