var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25601;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","52"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","39")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25601","0","דינים העולים לדף עא","14/12/12 12:55","א טבת","תשע"ג","12:55","המכריע","עא.
נודע לו על קצירה שניה בתחילה – לאביי יביא שתי חטאות, אחת על קצירה שניה הגוררת ראשונה וטחינה שעמה, והב' על הטחינה השניה (דאין טחינה ראשונה הנגררת גוררת).
ולרבא פטור באחת, דאמרינן גרירה לגרירה.

וכל זה לאביי ורבא דחשיב העלם אחד. אבל לרבי אסי להלן הוי שני העלמות, ולרבי זירא מספקא ליה. (ולל"ב לרבי ירמיה מספקא ולרבי זירא פשיטא דהוי שני העלמות).
ולרבי אסי, בכל אופן יביא ג' חטאות, אחת על הראשונות, ושתים על האחרונות.

אכל שני זיתי חלב בהעלם אחד ונודע על הראשון ואכל שלישי בהעלם השני
הביא על האמצעי, נתכפרו כולן.
הביא על הראשון או השלישי, ס"ד דרבא דחייב עוד חטאת, ואמר אביי דנתכפרו כולן, וקיבלה רבא.
(אם יאכל רביעי בהעלם שלישי, לכאורה הוי גרירה דגרירה ויחלקו בזה אביי ורבא).

קצר חצי גרוגרת בש' שבת וז' מל' וחזר וקצר חצי גרוגרת בז' שב' ושג' מלאכות (וכן טחן וטחן) -
פשיט רבי אסי דפטור, דהוי ב' העלמות. ולר"ז מספקא.
ומשמע דלאביי ורבא לעיל חייב.

גרוגרת וגרוגרת באופן הנ"ל – לר"א שתי חטאות, לאביי ורבא א', ולר"ז ספק.
(לר"א יש כלל דכל שחלוקין לשתי חטאות בשני שיעורים, חלוקין לפטור בשני חצאי שיעור.
ולגירסת ר"ז יש סתירה לכלל הזה.
ומהא דר"ג דאין ידיעה לחצי שיעור, יש לחלק, דהוי חיסרון בידיעה. ודוק).

אכל חלב וחלב בהעלם אחד – חייב אחת. אע"פ שהפסיק ביניהם בכדי אכיל"פ.
אכלן בשתי תמחויין, לרבי יהושע חייב שתים.
אכל חלב ודם נותר ופיגול בהעלם אחד – חייב על כל אחת.
אכל חצי זית וחצי זית ממין אחד בתוך כדי אכילת פרס – חייב.
אם אכלו בשני תמחויין, לר"ז אפילו לרבי יהושע חייב, דלקולא לא אמר, ולר"א לר"י פטור.
אם היתה לו ידיעה באמצע, לר"ג חייב (דאין ידיעה לחצי שיעור).
חצי זית וחצי זית משתי מינין – פטור.

עא:
אכל שני זיתי חלב בהעלם אחד ונודע לו על הראשון וחזר ונודע לו על השני -
נחלקו בזה ריו"ח ור"ל אם יוצא בחטאת אחת, ויש ג' צדדים במה פליגי וכדלהלן.
אם רק נודע ולא הפריש עדיין כשנודע לו על השני -
להצד הראשון והשלישי לריו"ח שתים ולר"ל אחת, להצד השני לכו"ע אחת.
אם כבר הפריש טרם נודע לו על השני -
להצד הראשון לכו"ע שתים, להצד השני והשלישי לריו"ח שתים ולר"ל אחת.
(רב אשי נוטה כהצד השלישי דבשניהם מחלוקת, ורבינא עדיין מספקא ליה
וכתב רש"י בתי' ב' דלרבא ואביי פליגי רק באחר הפרשה, אבל קודם, פטור באחת אף לריו"ח).

נודע על השני לאחר שנתכפר על הראשון – לכו"ע חייב עוד אחת.
אכל כזית ומחצה ונודע על כזית, ואכל עוד חצי בהעלם חצי – לכו"א אין מתחייב עוד אחת.
(אכל כזית ומחצה ונודע על כזית והקריב קרבן – משמע מרש"י דמתכפר גם על החצי ללא ידיעה).","199","","4156","True","True","False","","720","95.86.87.239","0","0","שבת|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);