var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25437;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25437","0","מהו שורש נחש? לא נ'ר ש'ל ח'נוכה","09/12/12 04:40","כה כסלו","תשע"ג","04:40","אלף בית רשי","האם כל ניחוש איסורו מהכתוב "לא תנחשו" והאם כל דבר שאינו רפואה ממש נקרא ניחוש על כך בדיוק ברש"י (מאחר שיש תקלה בהעלאת חומר לאתר אני מביא כאן את הדיוק)
רש"י ד"ה דרכי האמורי. ניחוש הוא וכתיב ובחוקותיהם לא תלכו (ויקרא יח):עיין ברש"ש שתמה על לשון רש"י ניחוש, וכתב שלא דק דא"כ היה צריך לומר את הפסוק לא תנחשו (ויקרא יט), והפשט ברש"י הוא על פי הספרא ( ובתוספתא שבת פרקים ז' וח' מובא בפירוט מה הוא משום מנחש ומה הוא מעונן ומה הוא דרכי האמרי) וכן ברש"י על התורה על הפסוק ובחוקותיהם לא תלכו מביא וז"ל רבי מאיר אומר: אלו דרכי האמורי שמנו חכמים: (והגירסא במשנתינו בירושלמי שרבי יוסי מתיר ורבי מאיר אוסר) והאיסור לא תנחשו ולא תעוננו הוא קביעת זמנים ועשית דברים ע"פ ניחוש בחולדה וכדומה כדאיתא במסכת סנהדרין דף סו ע"א, ורש"י קורא גם לכל דבר הנעשה שלא בדרך של רפואה, שהוא כעין מנחש שחושב או שיועיל או שלא - ובודאי לא יזיק וע"כ גם זה נקרא מנחש, אבל זה לא נכלל באיסור של לא תנחשו, (ובעמוד ב' רש"י חוזר כמה וכמה פעמים בהקשר לדרכי האמורי שנקרא ניחוש ולא יתכן לומר שלא דק, ואלו הם הוא בשמה והיא בשמו. הוא ואשתו מחליפין שמותיהן זה בזה בלילה משום ניחוש: המבקעת ביצים בכותל. ואית דגרסי ביצים מקבעת לאחר שיצאו האפרוחים מחזרת הקליפות במקל וקובעתן בכותל לפניהם וזהו לנחש שלא ימותו: המרקדת לכותח. כשעושה כותח מרקדת. לפניו והוא ניחוש שיתחזק: ה''ג אבל נותנין קיסם של תות. מוריי''ר וחזק הוא כחומץ ומועיל לבשל ואין זה לנחש: בול של מלח. מלא אגרוף מלח בשביל שתאיר ותדליק שאין זה ניחוש אלא מסייע ממש שהמלח צולל את השמן וימשך אחר הפתילה).","278","","4162","True","True","False","","756","70.52.22.252","0","0","שבת|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);