var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25430;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25430","0","שלא ירבו הנוטפין על הזוחלין","08/12/12 19:03","כד כסלו","תשע"ג","19:03","אביחי","למדנו שאם הרוב מהזוחלין-הנוטפין מתבטלים, ובגמרא מובא החשש שמא בימי ניסן ירבו הנוטפין על הזוחלין, והרי כל טיפה שירדה לנהר התבטלה מיד יחסית לזוחלין ושוב הטיפה הבאה מתבטלת וכן הלאה...יוצא שאין שום חשש!","169","","4166","True","True","False","","730","2.54.230.255","0","0","שבת|סה ע"ב",""),new Message("25434","25430","קידמוך התוס' בסוד"ה שמא","08/12/12 19:57","כד כסלו","תשע"ג","19:57","המכריע","","199","","4166","False","True","False","","109","95.86.87.239","0","25430","שבת|סה ע"ב",""),new Message("25447","25434","עוד שתי תשובות","09/12/12 11:00","כה כסלו","תשע"ג","11:00","אשרי האיש","עיין בתוס' הרא"ש על הסוגיה שמביא עוד שתי תשובות אפשריות. האחת, שהיכן שדרכו בכך לא אומרים קמא קמא ובטיל כגון בכלאים ותשובה נוספת, שקמא קמא ובטיל זה היכן שהיה הפסק ולכן אצלנו חוששין שמא לא היה הפסק (הבאתי את הקטע הרלוונטי מהתשובה לשם הנוחות
"שמא ירבו הנוטפין וכו', וא"ת נימא קמא קמא בטיל כדאמרינן בפ' בתרא דע"ז המערה יין נסך מחבית לבור אפי' כל היום כולו ראשון ראשון בטיל, וכן קשה נמי מכלאים אמאי נאסרים בתוספת מאתים, וכן הא דאמרינן במסכת נדרים פרק הנודר מן הירק (נ"ז ב') בצל שעקרו בשביעית ונטעו בשמינית ורבו גידוליו על עיקרו מותר ואמאי נימא קמא קמא בטיל, ותירץ הרב ר' יצחק ב"ר מאיר דכל דבר שדרכו לגדל מעט מעט לא אמרינן קמא קמא בטיל, ור"ת אומר דהא דאמרינן ביין נסך קמא קמא בטיל היינו במפסיק איפסוקי שהפסיק וחזר ועירה ומיד שהפסיק נתבטל הראשון אבל בצל וכלאים דגדל בלא הפסק לא אמרינן קמא קמא בטיל, ושמעתין נמי חיישינן שמא ירבו הנוטפין על הזוחלין בלי הפסק."

עוד תשובה אפשרית, בדומה לתשובה האחרונה דלעיל, ניתן לומר על פי דברי השיטה המקובצת במסכת נדרים (מ:)
הילכך ביומי ניסן שהנהרות גדילין מימי הגשמים של ימות החורף ומהפשרת השלגים חייש שמא מתרבו הנוטפים שנתוספו בנהר מפני הגשמים על הזוחלים החיים שבו ובטלו הזוחלים בנוטפים ואין תורת מעיין עליהם לטהר בזחילה אלא באשבורן עביד להו מקואות דקוו וקיימי.

שמדבריו ניתן לומר שהנוטפים זה לאו דווקא אלא שיורדים ממש לתוך הנהר אלא גם מי גשמים או הפשרת שלגים שזורמים כנחל , הם עדיין מוגדרים כנוטפים. שאם לא כן מדוע הוא כורך מי גשמים והפשרת שלגים בחדא מחתא. ועוד בהמשך נראה שלשיטתו זוחלין אלו מים שיוצאים ממעין .
ולכן לענייננו, ייתכן שהמים שהתרבו בנהר הם מים שהגיעו מנחל של הפשרת שלגים או מי גשמים ואזי שם לא שייך לומר קמא קמא ובטיל שכן כל טיפה מחוברת לקודמתה. ואטאת"מ.","358","","4165","True","True","False","","81","147.237.70.107","0","25430","שבת|סה ע"ב",""),new Message("25451","25447","חשבתי לתרץ","09/12/12 12:17","כה כסלו","תשע"ג","12:17","כדי","דפסול מים נוטפין אינו בעצמותם אלא במצבם, שהרי אם קווה אותם באשבורן האי אלו כשרים. וביטול לא שייך אלא בדבר המנוגד לדבר המבטלו, שכך הדין נותן. ודומה לזה דכתב הר"ן בנדרים (נב.) בטעמא דדשיל"מ אינו בטל, כיוון שהיתר בהיתר אינו בטל, ואע"ג דהשתא מיהת אסירי, מ"מ כיוון דלמחר שרו, לא נקרא עלייהו שם פסול בשביל זה כדי שיחול עליהם ביטול. והכ"נ דכוותה.","249","","4165","True","True","False","","167","79.177.241.8","0","25430","שבת|סה ע"ב",""),new Message("25452","25451","כמדומה שכדאי לעיין","09/12/12 12:49","כה כסלו","תשע"ג","12:49","המכריע","בתוס' בבא קמא ק עמ' ב ד"ה אומר ותוס' עבודה זרה דף עג, ועוד כמה תוס' המצויינים שם במסוה"ש לתוס' ב"ק.","199","","4165","True","True","False","","114","95.86.87.239","0","25430","שבת|סה ע"ב",""),new Message("25462","25451","שוב ראיתי","09/12/12 13:39","כה כסלו","תשע"ג","13:39","כדי","שכך ממש תירץ הישועות יעקב (סי' רא ס"ק ה) [בעמודה השנייה, כמה שורות לפני ד"ה ואמנם]. ותעלוזנה כליותי.","249","","4165","True","True","False","","292","79.177.241.8","0","25430","שבת|סה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);