var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25379;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25379","0","לא תצא אשה במחט נקובה","06/12/12 11:37","כב כסלו","תשע"ג","11:37","מתפעל","על מה מדובר כאן? האם מדובר שהאשה נוטלת את המחט בידה והולכת איתו? אם כן הוא פשיטא שזה אסור ומה החידוש?

ואם מדובר שתוחבת בדש בגדה והיה הוא אמינא שיש כאן ענין של נוי
אם כן כאשר שואלת הגמרא שאין זו הוצאה כדרך שלא לוקחת ביד, למה הגמרא מדברת דוקא על טבעת עם חותם ודילגה על הדין הראשון של המשנה, היתה צריכה לשאול על המחט, הרי זה לא כדרך?


ובאותו ענין, לקמן בעמוד הבא מובאת ברייתא: 'דתניא לא תצא אשה במפתח שבידה ואם יצאת חייבת חטאת דברי רבי מאיר רבי אליעזר פוטר בכובלת ובצלוחית של פלייטון'.

כאן מפורש במפתח שבידה, וניתן לשאול כנ"ל, מה החידוש? וכן יש לשאול על הצלוחית של פלייטון, האם מדובר שהולכת עם זה בידה או שזה תולה עליה עם חוט?","148","","4170","True","True","False","","857","212.29.198.117","0","0","שבת|סב ע"א",""),new Message("25393","25379","איסור טלטול כלי","06/12/12 15:48","כב כסלו","תשע"ג","15:48","אשרי האיש","אני חושב שתשובה אפשרית, מסברא, אפשר למצוא ברש"י שדן בדברי חכמים מדוע אסרו לטלטל גם בחצר כפי שמופיע בדף סד ע"ב:

"כל שאסרו חכמים - בריש פרקין: חוטי צמר ופשתן טוטפת ושאר השנויים במשנה, שאסור ללכת בהן לרשות הרבים.
אסור לצאת לחצר - ואף על גב דשרי לטלטולינהו, דתורת כלי עליהן כדאמרן הרי הן ככל הכלים הנטלים בחצר מיהו דרך מלבוש אסור, דמרגלה ליה ונפקא ביה לרשות הרבים|"

כלומר, החילוק הוא בין כלי לבין מה שאינו כלי. מה שאינו כלי, ניתן לצאת עימו בדרך מלבוש כמו מחט שאינה נקובה או תכשיט, כמו טבעת ללא חותם. אך מה שהוא כלי יש חשש שמא בטעות יבוא להוציא אותו כדרכו, ע"י ההחזקה ביד, ולכן נאסר אפילו לטלטל אותו בחצר. וראה בדברי רש"י שהדגיש שכלי אפילו בדרך מלבוש אסור.

וכן ראה את רש"י בדף ס' ע"א לגבי הדיון לענין הטבעת.","358","","4170","True","True","False","","81","147.237.70.107","0","25379","שבת|סב ע"א",""),new Message("25396","25379","ראה נא בדינים העולים","06/12/12 16:04","כב כסלו","תשע"ג","16:04","המכריע","לדף סב המתפרסם כאן מדי פעם, בדין האחרון של הדף.","199","","4170","True","True","False","","125","95.86.87.239","0","25379","שבת|סב ע"א",""),new Message("25407","25393","לא הבנתי על מה אתה עונה","06/12/12 18:22","כב כסלו","תשע"ג","18:22","מתפעל","על מחט במשנה אתה עונה שמדובר ששמה בדש הבגד ואסור לצאת לחצר שמא תצא החוצה?
אבל אם כך, קשה למה לא שאלה ע"ז הגמרא שזה שלא כדרך.","148","","4170","True","True","False","","196","212.76.111.51","0","25379","שבת|סב ע"א",""),new Message("25406","25396","לא רואה שם שום התייחסות לשאלותי","06/12/12 18:19","כב כסלו","תשע"ג","18:19","מתפעל","הנה הקטע האחרון שם:

בשקין – יוצאין לכתחילה. בין רועים ובין שאר אדם. (רועים אינם עם בפ"ע ומהני לאחרים).
תפילין – קי"ל דשבת לאו זמן תפילין (וי"א גם לילה), והוי זמן גרמא, ונשים פטורות.
לר"מ גם לילה וגם שבת זמן תפילין, ולא הזמן גרמא, ונשים חייבות בתפילין.
המוצא תפילין בשבת (בשוק או בדרך) – האיש מכניסן זוג זוג.
האשה – לר"מ מכנסת כאיש, לרבנן אסורה (ולא מהני לה תכשיט דאיש כיון דהוו עם בפ"ע).","148","","4170","True","True","False","","197","212.76.111.51","0","25379","שבת|סב ע"א",""),new Message("25410","25406","טעיתי בציון. הכוונה לריש סב","06/12/12 19:09","כב כסלו","תשע"ג","19:09","המכריע","סב.
לאחוז קמיע בידיו ולהעבירו ד' אמות ברשות הרבים – אסור.
(פירש"י דהוי תכשיט רק כשהוא דרך מלבוש. ויל"ע אי זה רק בקמיע, אבל עקרונית יתכן שיש תכשיטים מסויימים שאינם משוי גם כשניטלים ביד וכדס"ד לגבי קמיע, או דנדחה הרעיון לגמרי.
ועי' תוס' שכתבו דמשמע דאסור מן התורה).
קמיע (וכל שם) המחופה עור – מותר להכניסו לבית הכסא (אף להצד דקמיע שאינו מחופה, אסור).","199","","4170","True","True","False","","165","95.86.87.239","0","25379","שבת|סב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);