var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25365;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25365","0","רבי אליעזר ברבי יוסי","06/12/12 04:52","כב כסלו","תשע"ג","04:52","עם הארץ","מדוע חכמים אינם מקבלים את מה שאומר ראב״י ״ אני ראיתיו״
גם בדף שלנו וגם במעילה יז בנוגע לטיפות דם שראה על הפרוכת חכמים סברו בניגוד למה שטען .","248","","4168","True","True","False","","682","184.32.252.20","0","0","שבת|סג ע"ב",""),new Message("25366","25365","ראה","06/12/12 08:12","כב כסלו","תשע"ג","08:12","לינקוש","כאן","58","","4168","True","True","False","","180","84.228.12.57","0","25365","שבת|סג ע"ב",""),new Message("25369","25365","ראה נא בתוס'","06/12/12 09:53","כב כסלו","תשע"ג","09:53","המכריע","שאמנם קדש ל היה נמוך יותר אבל לא תחת השם אלא לפניו, כהמשך אחד והיה כתוב בכוונה בצורה כזו שיוכל להיקרא יחדיו ברצף, א"כ ניתן לטעות ולחשוב שזה היה בשיטה אחת. ואם נוסיף לזה שיש לשער שהיה שם במתח, הן מהגויים והן משקשוק פעמי ההיסטוריה ומשק כנפיה, (לראות את כלי המקדש!!!), א"כ ייתכן בהחלט שטעה.

והיות שמכללי ההלכה שהמסורת שבידינו גוברת כמעט על כל דבר, חוץ מאשר אם עינינו תראינה בוודאות שרבותינו טעו, או שהכרח לפרש דבריהם שלא כפשוטן של דברים, לכן חכמים שקבלה היתה בידם (שתי שיטות), לא ראו לנכון לפרוץ את המקובל בגלל עדות יחיד שיש לנמקה בטעויות שהצעתי, ולהוסיף עוד הרבה (אולי זה לא הציץ האמיתי? ראה תיאוריות ידועות לגבי המנורה, דומני של הרב הרצוג), ועוד ועוד. שערי אפשרויות לא ננעלו, וכל עוד נותר שער קטן אחד לא תידחה מסורת ההלכה אשר אינה חתה מפני כל.

אילו היינו משנים את המקובל בידינו בכל פעם שמישהו, חשוב ואמין ככל שיהיה, מוצא טעם לשנות, כבר מזמן היה נשאר מתורת משה רק שרידי כברה מחוררת לחלוטין, אם בכלל.","199","","4168","True","True","False","","175","95.86.87.239","0","25365","שבת|סג ע"ב",""),new Message("25404","25365","תשובת הרב מרדכי אליהו לשאלה זו","06/12/12 17:37","כב כסלו","תשע"ג","17:37","דוד כוכב","הרב מרדכי אליהו היה אומר שאכן מקבלים את דברי רבי אלעזר ברבי יוסי שראה את אשר תיאר. אלא שכל כהן גדול היה מכין ציץ כפסק רבו, וכבר בזמן המקדש נחלקו כיצד לעשות את הציץ. וחכמים חולקים על יוצר אותו הציץ שראה ראבר"י.","125","","4168","True","True","False","","110","164.138.123.108","0","25365","שבת|סג ע"ב",""),new Message("25371","25366","אולי","06/12/12 10:02","כב כסלו","תשע"ג","10:02","עלי","ראשית, לא רק עדויות של ר' שמעון בר יוחאי ובנו יש כאלו. יש גם דוגמאות אחרות כאלו אצל תנאים רבים נוספים, למשל בסוכה קיימת עדות של רבי יהודה שספלי הניסוך במזבח לא של כסף היו אלא 'של סיד' ( הכוונה לענ"ד - מצופים בסיד. בסיד ממש אי אפשר לעשות כלי אלא הכוונה כלי אבן מצופים בסיד ). עדויות שונות במציאות ניתנות להסברים שונים :
א. מסורות שונות. ( למשל : דבי רבי עקיבה או דבי רבי ישמעאל )
ב. תקופות שונות. כידוע בשלהי תקופת בית שני שינו דברים מסויימים בנוהגי המקדש מסיבות שונות, בעיקר כחלק מהמאבק בכיתות הפורשות.
ג. קיימת הלכה ברמה העקרונית וקיימת ברמה המעשית ( לעתים אחת הדעות היא תאורטית רוחנית ). לא תמיד קיימו את ההלכה שברמה העקרונית גם ברמה המעשית. אפשר למשל שהיה בן סורר ומורה אך לא בכל פרטי ההלכה אלא רק חלקית, כלומר הוא היה מושחת כמתואר ( = זללן אלים וחצוף ) אך לאו דווקא בגיל המתאים וכו'.

ויתכן ויש הסברים אפשריים נוספים.","209","","4168","True","True","False","","210","194.114.146.227","0","25365","שבת|סג ע"ב",""),new Message("25401","25369","התשובות יפות","06/12/12 16:46","כב כסלו","תשע"ג","16:46","עם הארץ","אולם במסכת מעילה מסופר שגם רשב״י נכנס עם ראב״י לאוצרות הקיסר.
כלומר יש פה שני עדים שראו.","248","","4168","True","True","False","","169","184.32.252.20","0","25365","שבת|סג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);