var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25158;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","45"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25158","0","ותיובתא דרבי אמי","27/11/12 17:28","יג כסלו","תשע"ג","17:28","עם הארץ","״ הריני מאמין באמונה שלמה בשלש עשרה עיקרים של התורה בקדושה
יא- שהקב״ה מעניש לרשעים ומשלם שכר טוב לצדיקים״

ואיך הגמרא לא מקבלת את דברי רב אמי

והמאירי מפרש שמדובר בדברי אגדה ואין ״תיובתא ״ בדברי אגדה מכרעת.

עכשיו אני מבולבל, ואולי צדק אלמואדיב ( ראה שרשור בארה של מרים)","248","","4177","True","True","False","","766","184.32.252.20","0","0","שבת|נה ע"א",""),new Message("25160","25158","ה' מעניש ומשלם שכר תמיד, על קלה כחמורה","27/11/12 18:50","יג כסלו","תשע"ג","18:50","דוד כוכב","המחלוקת היא רק אם קיים גם מצב שבו חטא אדם הראשון - הוא לבדו סיבת העונש לצאצאיו.","125","","4177","True","True","False","","145","95.86.85.44","0","25158","שבת|נה ע"א",""),new Message("25163","25158","הבסיס לדחיית דברי רבי אמי אינו","27/11/12 20:46","יג כסלו","תשע"ג","20:46","יהודי_קדום","״ הריני מאמין באמונה שלמה ..." שעליו כבודו שואל "ואיך...".

הבסיס לדחיה הוא שתי ברייתות המביאות אישים שמתו בלא חטא:
ברייתא האומרת שמשה ואהרן מתו בלא חטא.
וברייתא שניה האומרת שעמרם, בנימין, ישי וכלאב מתו בלא חטא (ושרק חטא עץ הדעת גרם).

שתי הברייתות סותרות את דברי רב אמי שאין מיתה בלא חטא וע"כ הגמרא מכריעה שלא לקבל את דברי רב אמי.","233","","4177","True","True","False","","156","79.181.150.152","0","25158","שבת|נה ע"א",""),new Message("25167","25158","רמב"ם קיבל דעת רב אמי","28/11/12 03:08","יד כסלו","תשע"ג","03:08","קותי","העתקתי קצת יותר כי זה יפה
"....כן יצא מהבתים וידור בסוכות, כמו שעושים האומללים יושבי המדבריות והשממות, כדי שיזכור שכך היה מצבנו לפנים, כי בסוכות הושבתי את בני ישראל [בהוציאי אותם מארץ מצרים] (ויקרא כ"ג, 43), ועברנו מזאת לשכון בבתים מקושטים במקום הטוב והפורה ביותר בארץ בחסדי האל ולפי הבטחותיו לאבותינו מפני שהיו אנשים שלמים בדעותיהם ובמידותיהם, כלומר, אברהם ויצחק ויעקב, כי גם זה מן הדברים שעליהם סובבת התורה, כלומר שכל טובה שתוענק ושהוענקה הן רק בזכות אבות, כי הם שמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט (בראשית י"ח, 19)30.","217","","4176","True","True","False","","179","85.250.163.196","0","25158","שבת|נה ע"א",""),new Message("25178","25160","הסבר בדרך האפשר","28/11/12 08:30","יד כסלו","תשע"ג","08:30","אלף בית רשי","אין מיתה בלא חטא שווה לאין ייסורין בלא עוון ומיתה בזמנה לאחר חטא אדם הראשון היא לא בהכרח עונש, והדיוק גם מהגמרא שמייחסת את המיתה ל"עטיו של נחש" ולא אומרת חטא דאדם הראשון והוא מפני שהחטא היה רק לאדם הראשון ואצלו המיתה הייתה לעונש כי הוא היה אמור לחיות לכתחילה לעולם ובדרך רוחנית יותר אבל ב"עטיו של נחש" זהו הייתה העצה של אכילה מעץ הדעת וההשלכות היו שהאדם היה יודע טוב ורע כאלוקים וממילא אין אצלו לפני ואחרי ותמיד מבין את הטוב וממילא לא יגיע לרע ולאחר מכו חשש הקב"ה שעכשיו בגלל הידיעה האדם יאכל מעץ החיים ואכל וחי לעולם בגוף וממילא לא יגיע לזיכוך האמיתי של חלק הנשמה וע"כ בגלל עצתו של הנחש (והכוונה בגלל הרצון בסיכול עצתו של הנחש)וכדרך שרש"י גם מזכיר כאן שמפרש בעטיו מלשון בעצתו ומפרש שעטה זה עצה ומביא ראיה לכך מנביא, ורש"י לא מפרש כפרשנים נוספים בעטיו = בגללו, והאבות הקדושים והשאר שמוזכרים כאן לא מתו בטרם עת וע"כ ההכרח אומר שמיתתם לא הגיע מפני חטא שחטאו, וע"כ יכלו להמשיך בזיכוך הנשמה עם הגוף עצמו כמו שאמור היה להיות אצל אדם הראשון לפני החטא, ובעצתו של נחש הרי שיש שני צורות לזיכוך הנשמה, אחת בעודה בגוף בו"ד ואחר כך בגן עדן","278","","4176","True","True","False","","339","70.55.65.6","0","25158","שבת|נה ע"א",""),new Message("25168","25167","בודאי יפה, אך היכן דברי רב אמי בזה?","28/11/12 04:38","יד כסלו","תשע"ג","04:38","יהודי_קדום","","233","","4176","False","True","False","","146","79.181.150.152","0","25158","שבת|נה ע"א",""),new Message("25175","25168","הנה תקנתי וחטאתי אעביר","28/11/12 08:08","יד כסלו","תשע"ג","08:08","קותי","מורה הנבוכים ח"ג פרק כ"ד בתרגום פרופ' מיכאל שוורץ (לא רק פרופ' גם ירא שמים)

"עניין הנִסָּיוֹן אף הוא מוקשה מאוד. הוא מן הקושיות הגדולות ביותר בתורה. התורה הזכירה אותו בשישה מקומות, כמו שאבהיר לך בפרק זה. מה שמפורסם1 אצל האנשים בדבר הנסיון הוא שהאל מנחית פגעים על אדם מבלי שחטא קודם-לכן, כדי ששׂכרו יגדל. זה עיקר שלא הוזכר כלל בלשון גלויה בתורה. אין בתורה אלא מקום אחד מששת המקומות שפשטוֹ יגרום לדמוֹת עניין זה. ואני אסביר את משמעותו. העיקר התורתי, שהוא הפך הדעה הזאת, הוא דברו אֵל אמונה ואין עָוֶל (דברים ל"ב, 4). גם לא כל החכמים סברו כדעה המונית זאת. שהרי אמרו: אין מיתה בלא חטא ואין ייסורין בלא עָוֹן2. זאת היא הדעה אשר ראוי שיחזיק בה כל בן-תורה3 בעל שׂכל, ולא ייחס עֹשֶק לאל - הוא נעלה על זאת - כדי להאמין שראובן חף מחטא ושלם, ושאין הוא ראוי למה שפגע בו.","217","","4176","True","True","False","","212","85.250.163.196","0","25158","שבת|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);