var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25097;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25097","0","להתעלם מחסרונות","25/11/12 13:03","יא כסלו","תשע"ג","13:03","עלי","הגמרא דנה ומעלה על נס מי שאשתו צנועה ביותר ומסתירה מבעלה את היותה גידמת, או שבעלה צנוע ואינו מסתכל לראות זאת.
ובעיני העניין מעט תמוה, כי אמנם חסרון גדול הוא חסר של יד, אולם באמת לרוב בני האדם יש חסרונות- גדולים וקטנים, ולא רק חסרונות בגופם אלא אף בהתנהגותם, ולמרות זאת הם מתחתנים, ובהכרח שבני זוג מתעלמים זה מחסרונות זו ולהיפך, ואוהבים זה את זו וחיים בשלום שנים רבות.
ועוד, הרי מצוה לראות את האשה לפני שנושאה שתמצא חן בעיניו ויאהבה, ואם כן אין בזה מעלה כלל בכך שלא הסתכל בה אפילו לראות חסרון כזה גדול, אלא שיש אנשים שמרוב ביישנות אינם מתסכלים כלל סביבם, וזה אינו יתרון אלא חסרון. ולהיפך, איך מלאה ליבה להסתיר חסרונה ממנו בעת שידוכם ?
ואולי הדבר קשה עוד יותר, שמעולם לא בקש ממנה דבר המצריך שימוש בשתי ידיה ולכן לא גילה שחסרת יד היא ?
ושמא סיפור חסר יש כאן, שהיה האיש חסר עין שמאל ( או לא השתמש בראייה שמאלית... ) ולא ראה שום דבר רע בעולם, ולא היה נראה לו חסרון זה כחסרון משמעותי, כי אם כך נבראה סימן שזהו רצון ה' ואם כן אינו חסר ומום אלא שלימות וטוב,
וזו מעלתם האמיתית של האשה והאיש הללו...
נא יאלפוני הקוראים בינה, כיצד הם הבינו את העניין.","209","","4176","True","True","False","","906","194.114.146.227","0","0","שבת|נג ע"א",""),new Message("25100","25097","ידועה תופעה אצל פגועי חבלת ראש","25/11/12 15:34","יא כסלו","תשע"ג","15:34","יהודי_קדום","וגם במקרים מסויימים של שבץ מוחי בהם האדם מתעלם מצד מסויים של גופו (NEGLECT).
אם הגמרא לא אמרה דבר על מגבלותיו הגופניות של הבעל הרי ניתן ללמוד שהיה שלם בגופו ובנפשו.
לכן איש זה כן ראה את הקשיים של אשתו בעבודות הבית: לשפות את הקדירה על הכירה, לקלף תפו"א, ליישר את הרצפה ואין ספור פעולות שעשייתן ביד אחת קשה והצופה בכך מבין מיד את המגבלה הגופנית של עושה הפעולה...
אלא אם כן, ולדעתי ולשכלי מדובר באדם נעלה שהתעלם מהמגבלה הגופנית של אשתו, מרצון או שלא מרצון, וכדבריו הנכונים וברורים שכתב: " ולא ראה שום דבר רע בעולם, ולא היה נראה לו חסרון זה כחסרון משמעותי, כי אם כך נבראה סימן שזהו רצון ה' ואם כן אינו חסר ומום אלא שלימות וטוב, וזו מעלתם האמיתית של האשה והאיש הללו"

אני מכיר באופן אישי:
זוג שנישאו כשהוא עיוור באופן מוחלט והיא מושלמת ומשפחתם לתפארת עם ישראל יותר מ 26 שנים.

זוג הנשואים כמה שנים כשהיא עיוורת באופן מוחלט לפני הנישואין והוא מושלם.

זוג שנישאו כשהוא נכה על כסא גלגלים והיא מושלמת הייתי בברית של בנם לפני כחצי שנה!","233","","4176","True","True","False","","151","79.182.153.61","0","25097","שבת|נג ע"א",""),new Message("25103","25097","מעשי ה' כולם באמת יפים ונאים","25/11/12 19:32","יא כסלו","תשע"ג","19:32","איש","או' הרב קוק "מעשי ה' כולם באמת נאים ויפים ואין במציאות שום דופי וכיעור כי כלם הלא ממקור התפארת הנצח וההוד יסודם"
או' הרב קוק הבסיס לכח השכל, לחשיבה ולהבנה, הינו הכח המדמה.ככל שהאדם מלא בציוריו הפנימיים (האמיתיים והמהותיים) כן האדם מתעלה וכח דמיונו מתקדש, עד היות האדם במוכנות לקבל את ההוד השכלי והמוסרי.כאשר כח המדמה, מעלה אצל האדם ציורי כיעור, ציורים אלו מצערים את נפש האדם, הנפש האלוקית.
האדם העל הנפש האלוקית מסגל נטיתו לראיה ש ההוד וההדר והכיעור מתרחק ומתעלם.
מידת הצניעות מאפשרת לו ראיית היפה והנאה.
ראיית הכיעור נובעת מקוצר ראיה.

גם בזמננו, כמה רואים אנו שאנשים בעלי מומים שונים, הינם בעלי יכולת פוטנציאלית להישגים גבוהים הרבה יותר אף מה"בריאים".

ותחזינה ענינו.","352","","4176","True","True","False","","74","94.159.165.25","0","25097","שבת|נג ע"א",""),new Message("25113","25097","איך מלאה ליבה להסתיר חסרונה בעת שידוכם","25/11/12 21:16","יא כסלו","תשע"ג","21:16","דוד כוכב","אודות קושיה זו.

הרמב"ם הלכות איסורי ביאה כא הלכה ג כתב: "ומותר להסתכל בפני הפנויה ולבדקה בין בתולה בין בעולה, כדי שיראה אם היא נאה בעיניו ישאנה ואין בזה צד איסור ולא עוד אלא שראוי לעשות כן". יתר על כן כתב בפירוש המשניות סנהדרין פרק ז משנה ד: "אבל אם נסתכל בה לידע אם היא יפת מראה כדי שישא אתה, או מכוערת בצורתה ולא ישאנה הרי זה חובה והתורה זירזה על כך, ואנשי הצניעות מן התורניים עושים כן". (כך הוא בתרגום קאפח. ובדפוס "ראוי").
ובהשגת הראב"ד: "אתבונן על בתולה. כתב הראב"ד ז"ל א"א חכמים אמרו האי צורבא מרבנן דאזיל לקדושי איתתא לידבר עם הארץ בהדיה דילמא מחלפא ליה מיניה אלמא אין דרך ת"ח בכך עכ"ל".
וכתבו המפרשים שאין זו קושיה. ואדרבה דברי הראב"ד קשים שכן במפורש אמר רב במסכת קידושין דף מא ע"א: "אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה, שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו, ורחמנא אמר: ואהבת לרעך כמוך".
אבל ראיתי בחוברת העוסקת בשמירת העינים הסבר יפה, שדברי הראב"ד נכוחים עבור חסידים כאברהם אבינו שאמרו עליו במסכת בבא בתרא דף טז ע"א שאפילו בדידיה לא איסתכל, ולא הכיר את יופיה של שרה עד שבאו מצרימה. בחסיד כזה אין חשש שמא יראה בה דבר מגונה.

ובזה מתורצת גם הקושיה דלעיל, שכיון שהכירה אותה גידמת בבעלה שחסיד הוא כאברהם, לא נצרכה לגלות מומה.","125","","4176","True","True","False","","198","95.86.85.44","0","25097","שבת|נג ע"א",""),new Message("25101","25100","מעשה דמסייע","25/11/12 15:42","יא כסלו","תשע"ג","15:42","המכריע","אני הכרתי יהודי שזה עתה נפטר, איני כותב את שמו מפני ההמשך, שהציעו לו בת ישראל כשרה ומיוחסת, אבל נכה קשות כתוצאה משיתוק ילדים. הוא כתב לחזון איש לשאול, החזו"א כתב לו שצריך לבדוק האם הוא יכול ומסוגל לקבל זאת בלב שלם, להתחבר לפנימיות באהבה וזה לא יפריע לו בעתיד, ולשם כך הוא צריך לדבר עמו פנים אל פנים. הבחור הגיע והחזון איש ראה שהוא אכן אוחז בזה, והחזו"א יעץ לו לגמור השידוך וברכו בילדים טובים. הלה זכה לבן ולשני חתנים גדולי תורה ממש מופלגים. הכרתי את הבית שלהם (הייתי חבר של הבן) ואין לתאר איזו אהבה חום ונעימות שררו בבית הזה.","199","","4176","True","True","False","","158","95.86.66.12","0","25097","שבת|נג ע"א",""),new Message("25123","25101","מסייע מהכתובים","26/11/12 10:57","יב כסלו","תשע"ג","10:57","בתר ממוצע","שמעתי מהרב אליעזר בן דוד שמסביר שהתורה שציינה כי לשרה אימנו "אין לה ולד"
וכמו שהסבירו חז"ל אין לא רחם (לא יוכלה להוליד), דבר זה היה מפורסם לכל הבריות ואף על פי כן לקחה אברהם אבינו לאישה

לא ברור לי המקור לדרשותו רק הוא רצה להכריח מזה שהתורה ציינה זאת - זה היה גלוי לכולם (כפי שניתן לומר על עשיו שנולד "עשויי")","138","","4175","True","True","False","","151","193.27.93.1","0","25097","שבת|נג ע"א",""),new Message("25121","25113","עתה שמתי לב","26/11/12 10:27","יב כסלו","תשע"ג","10:27","דוד כוכב","הדבור המתחיל של הראב"ד הוא: "אתבונן על בתולה", ולא איירי על דברי הרמב"ם שברישא. אם כן שלא כהרגלו, הראב"ד פה רק הביא סייעתא לדברי הרמב"ם שבסיפא, ואין זו השגה. ודלא כהבנת המגדל עוז ומדפיס שכתב בכותרת "השגת הראב"ד". ולא קשה על הראב"ד מידי.","125","","4175","True","True","False","","120","95.86.85.44","0","25097","שבת|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);