var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25083;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25083","0","טרסקלין","24/11/12 18:39","י כסלו","תשע"ג","18:39","שלמה השואל","הגמ' מקשה
מיתיבי לא יצא הסוס בזנב שועל ...
ולא סייחים בטרסקלין שבפיהם לרה"ר

קתני מיהת ולא סייחין בטרסקלים שבפיהם לרה"ר. לרה"ר הוא דלא הא בחצר שפיר דמי ? מאי לאו בגדולים ומשום תענוג ?
ומכאן קושיה לשמואל ור' יוחנן שאסרו טרקסלין

שאלתי : מי אמר שר' יוחנן ושמואל אסרו ברשות היחיד אולי כל דבריהם היו ברה"ר
וברה"י כולם מודים שמותר
","323","","4178","True","True","False","","676","212.179.87.186","0","0","שבת|נג ע"א",""),new Message("25090","25083","גם ה'מיתיבי' וגם הביאור לו ב'קתני מיהת'","25/11/12 08:15","יא כסלו","תשע"ג","08:15","יהודי_קדום","מקשים על שמואל ורבי יוחנן שאסרו נתינת טרסקל על הבהמה משום שאינו מיועד למנוע צער מהבהמה אלא לתענוג.

ה"קתני מיהת" מדגיש ש רק במקרה זה הברייתא מוסיפה 'לרה"ר' : "ולא סייחין בטרסקלים שבפיהם לרה"ר"

ותוספת זו, 'לרה"ר' אצל סייחים(1) - הנראית מיותרת (שהרי כל הברייתא מדברת על איסור יציאה לרה"ר) - באה ללמד שיציאה לרה"ר היא האסורה אבל נתינת הטרסקל על צואר הבהמה בחצר מותרת.
ולענ"ד לכן כך יש לגרוס:
"קתני מיהת 'ולא סייחין בטרסקלים שבפיהם לרה"ר', לרה"ר הוא דלא" יצאו
" הא בחצר שפיר דמי " - לתלות. כלומר הבנה זו נובעת, כאמור, מכך שכל הברייתא מדברת על איסור יציאה לרה"ר.

עוד צריך לזכור שני דברים בעניין זה:
1. שהטרסקל נחשב משאוי ולא נועד לשמירה על הבהמה.
2. הברייתא מדברת על איסור יציאה בטרסקל דוקא לרה"ר
ונלע"ד להשיב לשאלתו: אכן שר' יוחנן ושמואל מסכימים שאם בחצר "שפיר דמי" ברה"י טובא שפיר.

(1) תשובתי מבוססת גם על התוס' (ד"ה מאי...) הלמדים מייתור 'לרה"ר' בסייחין, שבעצם איסור הטרסקל הוא רק ברה"ר אבל בחצר אין שום איסור לא בתלייתו ולא בהליכה.","233","","4177","True","True","False","","151","79.182.153.61","0","25083","שבת|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);