var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25082;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25082","0","עקירת לפת בשבת","24/11/12 18:20","י כסלו","תשע"ג","18:20","מתפעל","'הטומן לפת וצנונות תחת הגפן אם היה מקצת עליו מגולים אינו חושש לא משום כלאים ולא משום שביעית ולא משום מעשר וניטלין בשבת'.

רש"י: וניטלין בשבת. שאוחזה במקצת עליה המגולין ולא חייש אם העפר ניזוז מאליו'.

ולמה אין כאן בעיה של מראית העין? הרי זה נראה שהוא קוצר בשבת. מי יודע שהוא שם את זה באדמה רק לשמירה ושזה לא מחובר לקרקע?","148","","4179","True","True","False","","874","95.86.75.87","0","0","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25127","25082","מדובר איפוא באופן שידוע שיתכן שזה תלוש","26/11/12 15:40","יב כסלו","תשע"ג","15:40","דוד כוכב","","125","","4177","False","True","False","","97","95.86.85.44","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25149","25082","אולי היה ניתן לומר","27/11/12 12:03","יג כסלו","תשע"ג","12:03","כדי","שבכוונה המשנה מחתא לכולהו בחדא מחתא - שזה שאינו חושש לעניין כלאיים, מסיר את החשש ממראית העין בשבת, והיינו דציירה דווקא בטומן תחת גפן, שמעשיו מוכיחים עליו שלא נתכווין לזריעה, דא"כ היה עובר משום כלאים, וא"כ היא הנותנת שמותר לו ליטול בשבת.
ונ"ל שזה דבש חדש, ומסתימת הפוסקים לא משמע כן.

ובכלל, נ"ל שקשה למצוא כללים מתי גזרו חז"ל על מראית העין ומתי לא, וכמו שהתירו לבשל בשר חיה בחלב ולא חשו משום מרה"ע, ועי' בתוס' חולין (קד.) דאין לדמות גזירות חז"ל זו לזו ועי' בפר"ח (סי' פז ס"ק ז) וכבר דיברו בזה.","249","","4176","True","True","False","","193","79.177.226.78","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25131","25127","כיצד אפשר לדעת שכולם יודעים?","26/11/12 23:15","יב כסלו","תשע"ג","23:15","מתפעל","אולי זה היה בזמנם דרך בני אדם לשמור לפתות באדמה באופן כזה.
אבל עדיין, הרי היו גם שותלים אותם וזה נראה ממש אותו דבר.
ככה גם עוקרים לפת מהאדמה כשזה מחובר. היש לך מראית עין גדול מזה?","148","","4177","True","True","False","","223","212.76.98.16","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25135","25131","בזמנם דרך בנ"א היה לשמור כך לפת","27/11/12 02:25","יג כסלו","תשע"ג","02:25","דוד כוכב","לכן אין בזה מראית עין.
כמו ששותים היום קפה עם חלב (סויה) לאחר אכילת נקניקיות [סויה], ואוכלים וופלים כשרים לפסח, וכולם מכירים בזה ואינם מתפלאים.","125","","4176","True","True","False","","116","95.86.85.44","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25138","25135","לפי ההחלטיות שבדבריך","27/11/12 08:38","יג כסלו","תשע"ג","08:38","מתפעל","זה נראה שהיית חי בזמנם.

והאם בזמנם לא היו שותלים לפת ועוקרים אותה כדי לאכול אותה?
היו רק משמרים באדמה?","148","","4176","True","True","False","","144","212.29.198.117","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25154","25138","מספיק לי לימוד הגמרא","27/11/12 14:12","יג כסלו","תשע"ג","14:12","דוד כוכב","מתוך דבריה ניכר היטב מה היה מנהגם.

כפי שכתבתי: מה בכך שהיו "שותלים לפת ועוקרים אותה כדי לאכול אותה", הרי היו גם "משמרים באדמה". וכיון ששתי האפשרויות תתכנה מאוד, אין שום סיבה לחשוד ביהודי שנהג דוקא באופן האסור.
מראית עין יש רק בדבר שרובא דרובא הוא באופן האסור.","125","","4176","True","True","False","","102","95.86.85.44","0","25082","שבת|נ ע"ב",""),new Message("25151","25149","יישר כח - אולי אעשה מזה חידה","27/11/12 13:01","יג כסלו","תשע"ג","13:01","מתפעל","היכי משכח"ל, ירק הטמון בתוך האדמה, אדם מושך בעליו ומוציא אותו בשבת מהאדמה וזה מותר לכתחילה.","148","","4176","True","True","False","","184","213.8.188.152","0","25082","שבת|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);