var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2493;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2493","0","איך קראו ל"בריבי" בברית מילה?","09/06/10 23:06","כז סיון","תש"ע","23:06","שאינו יודע לשאול","גמרא -
תנא בריבי אומר לא הרגו נהרגין הרגו אין נהרגין אמר אביו בני לאו קל וחומר הוא אמר לו לימדתנו רבינו שאין עונשין מן הדין

רש"י -
בריבי אומר. כך היה שמו:

החכמת שלמה למהרש"ל ציין שבדרך כלל רש"י מפרש ש"בריבי" זה "גדול הדור", אך כאן בגלל שנאמר בהמשך "אביו" זה זה לא מסתדר כי לא הוזכר שמו, ולכן רש"י שינה פירושו.

אך בהחלט מוזר לי שיש מישהו שכך קראו לו בברית מילה!

[ בדקדוקי סופרים יש כאן שתי אפשרויות - או שלא גורסים כלל מילת "בריבי" או שהגירסה היא "רבי".
במסורת הש"ס יש הפניה לרש"י חולין יא: - והתניא ברבי אומר. לא ידעינן מנו אלא אחד גדול בדורו היה ועל שם כך נקרא ברבי כדאשכחן בכיצד מעברין בעירובין (דף נג.) אמר רבי אושעיא ברבי ובפ''ב (לקמן כח.) רבי אלעזר הקפר ברבי:]","48","","5077","True","True","False","","1617","77.127.2.167","0","0","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2495","2493","אם תוכל להסביר את השאלה","10/06/10 00:47","כח סיון","תש"ע","00:47","משיב מאורות דף היומי","א. מי אומר שאז קראו שם רק בברית מילה, אולי כבר מלידה כמו בחומש בראשית .

ב. במה שם זה הוא יותר מוזר משאר שמות ארמיים: אייבו, רמי בר חמא, מרי בר איסק, איסור, אילפא, אידי, אבין, רב אשי, רב אסי, רב ששת, ועוד הרבה...

ג. מה זה מעניין איזה שם קראו לו? מעניין רק מה הוא אמר...","142","","5076","True","True","False","","270","85.130.130.141","0","2493","מכות|ה ע"ב",""),new Message("2496","2493","לאנשים רבים","10/06/10 01:06","כח סיון","תש"ע","01:06","דוד כוכב","היה יותר משם אחד.
גם במקרא וגם בדברי חז"ל.

כגון בנו של רבי יוסי במסכת שבת דף קיח ע"ב "היינו ורדימס היינו מנחם".

ובמסכת יבמות דף קכב ע"ב "כך קורין אותי בעירי: יוחנן בן יונתן אריה דמכפר שיחיא". משמע שבמקום אחר שמו שונה.

ברות ד כ-כא
וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמָה:
וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז

במסכת ברכות דף ד ע"א
תנא: לא מפיבשת שמו אלא איש בשת שמו, ולמה נקרא שמו מפיבשת?
וכך רבים.

הרי בהכרח שיש שמות שלא ניתנו בברית המילה.","125","","5076","True","True","False","","129","95.86.66.116","0","2493","מכות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);