var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24921;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","47"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","36")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24921","0","לא מצאתי תשובה לשאלה מדוע","16/11/12 10:45","ב כסלו","תשע"ג","10:45","יהודי_קדום","לדעת שמואל "הופכו ממטה למטה" או/ו לדעת הסוברים "טלטול מן הצד שמיה טלטול" שלא תהא המיטה עליה שוכב המת "בסיס לדבר האסור" שיאסור טלטול המת?","233","","4184","True","True","False","","914","109.64.158.182","0","0","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24922","24921","בסיס","16/11/12 11:24","ב כסלו","תשע"ג","11:24","כדי","עי' לקמן (קמב:) דבסיס הוי רק במניח בכוונה והיה עליו כל ביה"ש.","249","","4184","True","True","False","","213","79.181.223.98","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24960","24921","ב"ה שכיוונתי לדעת גדולים בשאלתי:","19/11/12 07:19","ה כסלו","תשע"ג","07:19","יהודי_קדום","בשוטנשטיין מג: הערה 18 מביא:

" ויש לשאול: לכאורה המטה שהמת עליה היא ״בסיס לדבר האסור״, ואם כן אסורה גם היא עצמה בטלטול, וכיצד מותר לטלטל אותה כדי להפוך את המת על ידה?
ויש לומר שאין נחשב כ״בסיס לדבר האסור״ אלא אם כן הניח את המוקצה עליו בכוונה (ראה להלן קמב, ב). ואם כן במקרה שמת בשבת עצמה, ואינו יכול להסירו מהמטה, אין זה נחשב כמניח בכוונה, אלא ב״שוכח״, ולא נעשית המטה ״בסיס״ למת (ראה רא״ש יט, ותוספות ד״ה דכ״ע עם מהרש״א ורש״ש). וכמו כן
המטה השניה, שהופך את המת עליה, אינה נעשית ״בסיס״, מפני שאין דעתו כלל
שיישאר המת עליה, וכל כוונתו בהנחת המת על המטה היא כדי להעבירו ממנה
מיד, ובאופן כזה אין נחשב כ״בסיס לדבר האסור״ (ראה רמב״ן ור״ן להלן קמג,
א, וחפץ ה׳ להלן מד, ב לתוספות ד״ה יש עליה מעות, וחזון איש אורח חיים מז, ז
ו־טו). לדיון נוסף בשאלה זו, ראה תוספות כאן, ובעל המאור מז, ב מדפי הרי״ף,
ובחידושי הר״ן כאן.]"","233","","4181","True","True","False","","157","79.181.157.79","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24924","24922","עוד","16/11/12 11:26","ב כסלו","תשע"ג","11:26","הראל","יש כמובן עוד תנאים כדי שמשהו ייחשב לבסיס [שלא רלוונטיים למקרה הנדון] (ראה כאן עמ' 4 ואילך),
אך בכל מקרה אינני מבין את הקשר, הרי גם המת הוא מוקצה, ועל זה נסוב כל הדיון - האם וכיצד יהיה מותר לטלטלו.","46","","4184","True","True","False","","308","77.126.226.150","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24926","24924","לא הבנתי מה לא מובן","16/11/12 11:33","ב כסלו","תשע"ג","11:33","כדי","","249","","4184","False","True","False","","158","79.181.223.98","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24930","24924","מדוע ״הרי גם המת...״? האם המיטה מוקצה?","16/11/12 12:41","ב כסלו","תשע"ג","12:41","יהודי_קדום","הרי רק משמת מונח עליה תיעשה מוקצה מחמתו וכבסיס לדבר האסור?
אולי יש להבדיל בין מת עליה בשבת ממש לבין בין השמשות אבל אין מוזכר כל זה בגמרא!","233","","4184","True","True","False","","163","109.64.158.182","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24927","24926","השאלה שפתחה את האשכול","16/11/12 11:47","ב כסלו","תשע"ג","11:47","הראל",""מדוע... שלא תהא המיטה עליה שוכב המת "בסיס לדבר האסור" שיאסור טלטול המת".

לא הבנתי את השאלה, הרי המת עצמו הוא מוקצה, ואעפ"כ יש כאן דיון אם וכיצד מותר לטלטלו.","46","","4184","True","True","False","","235","77.126.226.150","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24928","24927","הוא שאל","16/11/12 11:50","ב כסלו","תשע"ג","11:50","כדי","שאם המיטה היא בסיס לדבר האסור הרי שגם עליה יהיה תורת מוקצה בדיוק כמו המת עצמו, ושוב לא יחשב טלטולה כטלטול מן הצד שהרי הוא מטלטל אותה ממש. ורק אם נאמר שהמת מוקצה והיא לא, אז יהיה מובן מדוע יחשב כטלטול מן הצד.","249","","4184","True","True","False","","213","79.181.223.98","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24931","24927","זוהי בדיוק טענתי שהמיטה לא מוקצה,","16/11/12 12:43","ב כסלו","תשע"ג","12:43","יהודי_קדום","ומדבריו משמע הנחה ברורה שגם המיטה היא מוקצה בלי קשר למת. ואני שואל: מהיכי תיתי?","233","","4184","True","True","False","","121","109.64.158.182","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24929","24928","אבל","16/11/12 11:59","ב כסלו","תשע"ג","11:59","הראל","האם הכרחי לפרש שהטלטול של המת הוא באמצעות הטיית המטה עצמה (כפי שהבנתם), או אולי טלטול המת נעשה בלי הטיית המטה אלא באמצעות חפץ (כפי שסברתי לפרש)?

ועוד תירוצים לגבי השאלה הראשונה באשכול:
ניתן גם לומר שהמיטה איננה בסיס, כי המת לא זקוק לה (כי הרי הוא זקוק לקרקע עולם בסופו של דבר).
[ועוד ראה בתוס' (בריש מד ע"א) שביאר שהכא ב"שוכח" ולכן לא הוי בסיס, כפי שהבאת לעיל]

ואגב - ראה רש"ש על קושיית רעק"א בגליון הש"ס, ומשמע (שאף ללא דין בסיס, שכאמור לא רלוונטי כאן הרי) שהמיטה בטלה למת (טפלה לו) ולכן היא מוקצה.","46","","4184","True","True","False","","273","77.126.226.150","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24932","24928","בדיוק!","16/11/12 12:44","ב כסלו","תשע"ג","12:44","יהודי_קדום","","233","","4184","False","True","False","","134","109.64.158.182","0","24921","שבת|מג ע"ב",""),new Message("24934","24929","כתוב בפירוש ״ממטה למטה״ ולא באמצעות חפץ","16/11/12 12:51","ב כסלו","תשע"ג","12:51","יהודי_קדום","ועוד, לפי הסיפא של דבריו קבע שהמטה מוקצה היא, אם כך מה ההיתר לטלטלה? אם כבוד המת והחי ניחא ומתאים לגמרא בתקנת חכמים, ואם לא אז מה ההיתר לכך?","233","","4184","True","True","False","","147","109.64.158.182","0","24921","שבת|מג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82611);