var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24885;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","67"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24885","0","מרחץ שפקקו נקביו","14/11/12 11:50","כט חשון","תשע"ג","11:50","מתפעל",""ת''ר מרחץ שפקקו נקביו מע''ש למוצ''ש רוחץ בו מיד".
רש"י: 'רוחץ בו מיד. ואין צריך להמתין בכדי שיעשה'.

נשאלת השאלה, ואם לא פקקו נקביו וזה ממשיך להתחמם כל השבת מהגחלים,
אזי יהיה אסור לו לרחוץ במוצאי שבת מיד?
רק אם פקקו יהיה מותר?","148","","4190","True","True","False","","878","212.29.198.117","0","0","שבת|מ ע"א",""),new Message("24887","24885","נכון יהא אסור לו במוצ"ש מיד וצריך לחכות","14/11/12 12:10","כט חשון","תשע"ג","12:10","יהודי_קדום",""כדי שיעשו".
אני מניח שהשאלה נובעת מהעובדה שהרי לא נעשתה שום מלאכה והתשובה לכך היא גזירה וקנס בגלל "שמא יחתה" .","233","","4190","True","True","False","","179","109.64.158.182","0","24885","שבת|מ ע"א",""),new Message("71065","24885","אם לא היו פוקקים","13/04/20 21:23","יט ניסן","תש"פ","21:23","אור חדש","היה מתקרר במהלך השבת","458","","1483","True","True","False","","94","89.139.37.222","0","24885","שבת|מ ע"א",""),new Message("24905","24887","אתה אומר מסברא?","15/11/12 08:37","א כסלו","תשע"ג","08:37","מתפעל","או שראית מישהו כותב כך?

כי לפי זה יוצא שגם מי שעובר על דרבנן צריך במוצאי שבת לחכות בכדי שיעשו.
האם באמת כך הדין?

ולכאורה צריך כאן לדון האם הגחלים כאן לא נחשבים גרופה וקטומה, כי אם הבנתי נכון את המציאות, מדובר בגחלים שמעליהם יושבת הריצפה של בית המרחץ, ויש חורים בריצפה שמהם נכנס החום ומחמם את המים. למה אם כן הריצפה לא נחשבת ככיסוי לגחלים ויש לו דין גרופה?","148","","4189","True","True","False","","247","212.29.198.117","0","24885","שבת|מ ע"א",""),new Message("24908","24905","בשום אופן הגחלים לא בדין "גרופה","15/11/12 09:55","א כסלו","תשע"ג","09:55","יהודי_קדום","וקטומה" כי הסקת הגחלים היתה מבחוץ ולא דרך הנקבים (מצורף ציור מהספר "פירוש חי".) תפקיד הנקבים ברצפה היה להעביר את החום שיוצרים הגחלים אל מתחת האמבטיה ואל חלל בית המרחץ .
הנה רש"י הק' על כך במקום:
" רוחץ בו מיד. ואין צריך להמתין בכדי שיעשה

ל''א שפקקו נקביו אותן נקבים שמרחץ מתחמם על ידיהן
שאור ניסקת מבחוץ מתחתיו
לוי''ה ועיקר רוחץ בו מיד שהרי לא נתחמם בשבת אבל בשבת לא שהרי גזרו על הרחיצה:"


ולפי הנ"ל נראה שיש יישוב לשאר דבריו שהביא.","233","pdf","4189","True","True","False","","175","109.64.158.182","0","24885","שבת|מ ע"א","0-pdf")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);