var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24859;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","40"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24859","0","'אכל ולא שתה","13/11/12 17:03","כח חשון","תשע"ג","17:03","עלי","אכילתו דם וזהו תחילת חולי מעיים', ושטיינזלץ בפירושו מסביר שאכילתו נעשית דם.
סליחה על חוסר ההבנה. מה הכוונה מבחינה פיזיולוגית ורפואית, האם המזון שאכל נספג לדם ? הרי תמיד המזון נספג לדם וכך ראוי ואין הדבר מביא לחולי כלשהו ? אם הכוונה לומר שאכילתו היא כאילו אכל דם, אפילו נניח שכך הכוונה, מניין שאכילת דם גורמת לחולי מעיים, הרי הגויים האוכלים מזון בלתי כשר, אוכלים את הבשר שהם אוכלים גם עם הדם, ולא שמענו שיש להם בגלל זה חולי מעיים או כל חולי אחר ?
בכלל, לא ברור איזה נזק בריאותי למעי גורמת אכילה בלא שתיה, על כן הדברים תמוהים לי מאד.
ברור לי שתמיהתי נובעת מחשיבה רפואית מודרנית שאינה תואמת לאופן החשיבה הרפואי בתקופת התלמוד, אך אשמח לקרא אם יש בכל זאת איזשהו הסבר ראוי לדברים הללו. ( האמת היא שאני אפילו מתבייש לשאול את שטיינזלץ עצמו אם לפני כתיבת פירושו שאל ובירר את הדברים עם רופאים ו/או ת"ח בני זמנינו ).","209","","4184","True","True","False","","1211","194.114.146.227","0","0","שבת|מא ע"א",""),new Message("24861","24859","מתמיהים ביותר דבריך אלה, האם שוב","13/11/12 17:27","כח חשון","תשע"ג","17:27","יהודי_קדום","נחזור ונאמר שהמתמיהה באמת הרי זו תמיהתך המנסה לעמת את ידיעותיך כרופא היום לעומת הידיעות הרפואיות של הגמרא?

ולמה לא תישאל על "המשאף הרפואי" בבית המרחץ שגם הוא בדף היום? ועוד ועוד.

אין רע כמובן בלהשוות את הידע וללמוד אבל אין מקום לתמוהה "איך יכול להיות שבגמרא אמר .... משהו שהוא לא נכון מבחינה רפואית"?
ואולי גם נוסיף "מה הוא לא ידע שזה כמו שאני יודע?"

אני גם בטוח שלא צריך להיות רופא כדי לראות שיש הבדלי ידע ומדע בין התקופות.

טוב לך שלא שאלת את הרב שטיינזלץ !

אם הרב שטיינזלץ היה מתייעץ עם רופאים על כל סוגיא שיש בה קשר לרפואה הוא לא היה מה שהוא היום וגם לא היינו זוכים בו!!!","233","","4184","True","True","False","","181","79.183.172.73","0","24859","שבת|מא ע"א",""),new Message("24880","24859","הגמרא צודקת","14/11/12 00:42","כט חשון","תשע"ג","00:42","עם הארץ","ראה ערך פיסורה אנאלית","248","","4183","True","True","False","","188","184.32.252.20","0","24859","שבת|מא ע"א",""),new Message("24862","24861","אל באפך","13/11/12 17:33","כח חשון","תשע"ג","17:33","עלי","יהודי קדום, אל באפך, אין לי שום כוונה מיוחדת , לא קינטור ולא התיימרות.
אני פשוט אינני מבין מה כוונת הדברים, וגם לולא הייתי רופא לא הייתי מבין. אם לדעתך גם אם הקטע תמוה אין בכך בעיה, גם לי אין בעיה, אבל אינני מבין את הדברים ואני רק מנסה להבין.
ואם אינני טועה, בימים הנוראים בקשת מחילה על נוסח דבריך הבוטה משהו. אם אתה ממשיך באותו נוסח, האם לא כדאי להיות יותר סובלן ולדון גם אחרים ( ואף אני בכלל ) לכף זכות ?","209","","4184","True","True","False","","206","194.114.146.227","0","24859","שבת|מא ע"א",""),new Message("24864","24862","אל נא תפרש את דבריי החד-משמעיים כבוטות,","13/11/12 18:07","כח חשון","תשע"ג","18:07","יהודי_קדום","שאלתך לא ביקשה לימוד והסבר מהו "אכילת דם..." - אני מצטט את שאלתך:

"מה הכוונה מבחינה פיזיולוגית ורפואית, האם המזון שאכל נספג לדם ? הרי תמיד המזון נספג לדם וכך ראוי ואין הדבר מביא לחולי כלשהו ?"

מהו חלק השאלה שהדגשתי, הבא אחר שאלתך הרטורית, אם לא עימות ה"מבחינה פיזיולוגית ורפואית" עם דברי הגמרא?

אגב, לדעתי תיאוריות אכילה, גם דומות וגם הפוכות לגמרא קיימות היום: אכול לפי סוג דם, אל תאכל חצילים, שתה רק בסוף הארוחה, ועוד ועוד.","233","","4184","True","True","False","","158","79.183.172.73","0","24859","שבת|מא ע"א",""),new Message("24866","24864","הנהגות פיסיות/רוחניות","13/11/12 19:08","כח חשון","תשע"ג","19:08","איש","איש קדום, עלי
ידועים דברי הראי"ה קוק וכן דברי מוהר"ן ועוד הרבה.
ענינם של עשיות /הנהגות פיסיות, רוחני/נפשי הינו.
לעניין, הדם בגופינו ענינו זרימה והעברת הנצרך לתאי הגוף כולן.הנצרך לתאים מגיע אל הדם ע"י המאכלים והאכילה, האוכל מגיע אל הקיבה וכו' (בני מעיים) שם הדבר מעובד ועובר למערכת הדם ומשם לכל תאי הגוף גם הרחוקים ביותר.
ידועים הדברים שלצורך העיכול נדרשים נוזלים ע"מ להקל ולמהר העיכול.בהיות הנוזל עם האוכל הרי הוא מפורק בקיבה ומתעכל טוב יותר, כך גם בהיכנסו למערכת הדם.מערכת הדם, כדברינו, ענינה העברה הנצרך לתאים.כאשר ישנו עיכוב בעיכול ובפרוק כהכנה להעברה לדם, "הרכבת יוצאת ריקנית" ואינה ממלא ייעודה.דבר זה יוצר קושי והכבדה בבני המעיים.
הצד הרוחני, מים ענינם רגש זרימה.האכילה ענינה מוצקיות.מהות קיום גוף האדם הינה הזרימה אשר מקורה מהמוצקיות.כאשר המוצק אינו זורם אכן נוצרים עיכובים, חסימות וחוליי מעיים שונים.
גם עניין ההליכה המובאת בהמשך, ענינה זהה, האכילה הינה הכבדה, ההליכה ענינה הנעה והזרמה.","352","","4184","True","True","False","","143","94.159.162.136","0","24859","שבת|מא ע"א",""),new Message("24867","24866","כשמך כן הנך !","13/11/12 19:15","כח חשון","תשע"ג","19:15","יהודי_קדום","נעימים מילותיך.","233","","4184","True","True","False","","189","79.183.172.73","0","24859","שבת|מא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);