var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2469;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2469","0","פסול שינוי מראה לשיטות ששאובין וג"ל מה"ת","08/06/10 18:13","כו סיון","תש"ע","18:13","משיב מאורות דף היומי","קשה לי לשיטת ר"ת שפסול מים שאובין במקוה הוא דאורייתא, כמבואר בתוס' ב"ב סו' ב', וכן פסול ג' לוגין בתחילה הוא מה"ת הלכה למשה מסיני, כמבואר ברא"ש הלכות מקואות ס' א', איך שינוי מראה מועיל כדי לבטל את הפסול מה"ת של ג"ל בתחילה.

וכן מה הדין לשיטות שפסול ג"ל הוא מדרבנן אבל שאובין מה"ת, מה הדין אם רוב המקוה בשאובין של שינוי מראה.","142","","5074","True","True","False","","1159","82.166.18.134","0","0","מכות|ג ע"ב",""),new Message("2470","2469","נראה לי","08/06/10 20:12","כו סיון","תש"ע","20:12","דוד כוכב","לגבי השאלה הראשונה,
דוקא ג' לוגין של מים שאובים פוסלים. וכאשר נשתנה מראם כבר אינם נחשבים למים, אלא ליין, או למי-טרדין, שאינם פוסלים.

וכן לגבי השאלה השניה.
אם נשתנה מראה המים, כבר אינם 'מים שאובים'.
אבל אם מי רוב המקוה הללו גרמו לשינוי צבע כל מי המקוה, פסלוהו מטעם אחר, שאין כאן מקוה-מים.
כדברי הגמרא במסכת שבת דף קמד ע"ב:
"אמר רב חסדא: תרדין שסחטן ונתנן במקוה - פוסלין את המקוה בשינוי מראה... רב פפא אמר: משום דהוי דבר שאין עושין ממנו מקוה לכתחילה, וכל דבר שאין עושין ממנו מקוה לכתחילה - פוסל את המקוה בשינוי מראה" .

ומבואר בלשון הרמב"ם הלכות מקוואות ז, א
"כל דבר שאין עושין בו מקוה לכתחילה פוסל את המקוה בשינוי מראה. כיצד, היין או החלב והדם וכיוצא בהן ממי כל הפירות אינן פוסלין את המקוה בג' לוגין שלא אמרו אלא מים שאובין, ופוסלין בשינוי מראה".","125","","5074","True","True","False","","133","212.76.109.75","0","2469","מכות|ג ע"ב",""),new Message("2471","2470","תודה... אבל,","08/06/10 20:39","כו סיון","תש"ע","20:39","משיב מאורות דף היומי","אני מסכים אתך,
אבל האם אתה מתכוון שהדין של שינוי מראה הוא מה"ת? כלומר ששנוי מראה פוסל את המקוה מה"ת, וממילא ג"ל שאובין או כולו שאוב בשינוי מראה אינן פוסלים מה"ת?
זה כבר יותר מחודש, ורואים שרש"י אמר שדווקא בגלל שאובין דרבנן, אבל אם שאובין מה"ת, יותר קשה לומר ששינוי מראה אינו מים כלל.","142","","5074","True","True","False","","223","85.130.130.141","0","2469","מכות|ג ע"ב",""),new Message("2482","2471","דברי הגמרא כאן","09/06/10 00:51","כז סיון","תש"ע","00:51","דוד כוכב","מסכת מכות דף ג ע"ב
"שלשת לוגין מים שנפל לתוכן קורטוב של יין ומראיהן כמראה יין... חמרא מזיגא מקרי".

כלומר שמים שנשתנה מראיתם למראה של יין, כבר נקראים, ולכן נחשבים ליין.","125","","5073","True","True","False","","153","212.76.102.28","0","2469","מכות|ג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);