var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24680;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24680","0","טהרת יין לנסכים","07/11/12 15:03","כב חשון","תשע"ג","15:03","מתפעל","תניא רשב''ג אומר הלכות הקדש תרומות ומעשרות הן הן גופי תורה ונמסרו לעמי הארץ".
רש"י: "ונמסרו לעמי הארץ. שלא מסרו לב''ד למנות שומרין לדבר והאמינה תורה את כל אדם עליהן והן הן גופי תורה שחברים אוכלין פתן וסומכין שניטל ממנו חלה ותרומה ומעשרות והקדש נמי מסור לכל אדם להקדיש וחל הקדש ע''פ כל אדם והן גופי תורה שהיינו צריכים לחוש במטלטלין שמא הקדישו וחזר בו ואע''ג דתקון רבנן דמאי מ''מ תורה האמינתו ורבותי מפרשים הלכות הקדש כגון יין לנסכים כדמפרש בחומר בקדש (חגיגה דף כז:) שעמי הארץ נאמנים עליו וקשיא לי אי מדרבנן קאמר דחשיב מאי דהימנוהו רבנן לא הוה ליה למיתני תרומות ומעשרות דרבנן לא הימנוהו".

לא הבנתי מה מפריע לרש"י בפירוש של רבותיו, הרי טומאת היין לניסוך היא מדאורייתא, יין טמא אסור לנסך, אז באמת האמינה התורה לעם הארץ שמביא יין לנסכים. אמנם גם חכמים האמינו לו ולא גזרו כשם שגזרו בדמאי, אבל עדיין מדובר בגופי תורה שהתורה האמינה לעם הארץ ומה איכפת לי שגם חכמים האמינו לו?","148","","4196","True","True","False","","917","212.29.198.117","0","0","שבת|לב ע"ב",""),new Message("24685","24680","ועוד הערה באותו עמוד","07/11/12 15:13","כב חשון","תשע"ג","15:13","מתפעל","איזה הן מעשי ידיו של אדם? הוי אומר: בניו ובנותיו,

קשיא לי, לא היה יותר פשוט לומר שמעשי ידיו של אדם זה הביזנס שלו שינזק ויפשוט את הרגל?
וגם הרי אמרו חז"ל עשר בשביל שתתעשר, ומינה נוכל ללמוד שמי שנודר ולא משלם, אז קורה לו הפוך, שלא מתעשר אלא נהיה עני.
ובכלל, למה שבנים יקראו מעשי ידיים?","148","","4196","True","True","False","","216","212.29.198.117","0","24680","שבת|לב ע"ב",""),new Message("24701","24685","כתוב מעשה ידיך, לא מעשי","07/11/12 16:50","כב חשון","תשע"ג","16:50","דוד כוכב","מעשה אחד בשתי ידים, וכמו לעיל.","125","","4196","True","True","False","","128","95.86.91.187","0","24680","שבת|לב ע"ב",""),new Message("24725","24701","לא הייתי בונה על סמך זה","08/11/12 07:04","כג חשון","תשע"ג","07:04","מתפעל","יותר מידי.
ובא נגיד שכתוב מעשה ידיך,
זה כבר מוביל אותנו לבנים ובנות?
זה דחוק טובא.","148","","4195","True","True","False","","211","212.29.198.117","0","24680","שבת|לב ע"ב",""),new Message("24730","24725","למה "נגיד"? אייתי ספר וחזי","08/11/12 07:23","כג חשון","תשע"ג","07:23","דוד כוכב","למה דחוק? כך הרגילות בדרשות חז"ל.","125","","4195","True","True","False","","160","95.86.91.187","0","24680","שבת|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);