var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24638;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","58"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","56"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24638","0","שאלה- למה לטמון אסור ולהשהות מותר","07/11/12 10:30","כב חשון","תשע"ג","10:30","amdavid","תבשיל מבושל כל צרכו (ואפילו מצטמק ורע לו), מערב שבת,
לטמון בדבר המוסיף הבל כגון רמץ עם גחלים אסור,
ולהשהות על אותו רמץ - מותר?

אולי הכוונה שמא יחתה בגחלים (בסיבת איסור הטמנה),
היא אינה חשש שמא ישכח או יטעה, אלא סיבה יותר טכנית, הוא (כמעט) בוודאי יבוא לידי חיתוי, אם הסיר טמון עמוק בתוך הרמץ, אזי על ידי שהוא יבוא להוציאו הוא קרוב לוודאי יחתה ויהפך את הגחלים בעצם ההוצאה וההזזה של הסיר מתוכם, הזזה של דבר קשה בתוך דבר רך ופירורי, בהכרח תגרום לתזוזתו של האפר ולהתפוררות הגחלים והבערתם. מעין פסיק רישיה שיחתה בגחלים.

ואולי יש לחלק בין הטמנה בתוך גחלים להשהייה על גביהם

ורש"י כתב "גזירה שמא יחתה בגחלים. משחשכה שבא לבשל הקדרה שלא בשלה כל צרכה וגזרו אף בבישלה כל צרכה עד שיגרוף או שיקטום .." וזה גופא שאלתי, מדוע לא חילקו בהטמנה, הרי בהשהיה כן חלקו ולהשהות מותר במבושל כל צרכו.

ומצאתי במרומי שדה התייחסות לדברי רש"י אלו (עמודה שמאלית), וכותב שבאמת אם התבשיל בע"ש כבר מבושל כל צרכו אין איסור להטמינו אפילו ברמץ.
אכן כך הדין?","175","","4201","True","True","False","","1014","80.178.239.20","0","0","שבת|לד ע"ב",""),new Message("24706","24638","עסקו בזה, עב"י","07/11/12 17:14","כב חשון","תשע"ג","17:14","דוד כוכב","החילוק שכתבת בין הטמנה בתוך גחלים להשהייה על גביהם, זהו החילוק עליו סומכים האשכנזים להלכה.","125","","4201","True","True","False","","123","95.86.91.187","0","24638","שבת|לד ע"ב",""),new Message("24716","24706","תודה רבה","07/11/12 19:32","כב חשון","תשע"ג","19:32","amdavid","","175","","4201","False","True","False","","172","79.183.217.222","0","24638","שבת|לד ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);