var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24444;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24444","0","האם שלמה חשש שהכלבים יאכלו את דוד?","02/11/12 10:04","יז חשון","תשע"ג","10:04","הראל","שלח שלמה לבי מדרשא:
אבא מת ומוטל בחמה
וכלבים של בית אבא רעבים
מה אעשה


מרש"י משמע שאלו 2 שאלות נפרדות, ובאחורנים עמדו כבר על הקשר הפנימי/מהותי בין שתי השאלות (חת"ס (כאן אות קנב), ענף יוסף, לשמוע למודים, ולעומתם בגר"א מבואר שלא שאל את שתי השאלות בפעם אחת).

אך לכאורה, לפני שראיתי את רש"י, חשבתי לבאר שהחשש של שלמה היה שהכלבים יאכלו את דוד [אך קשה להעמיס פירוש זה לאור תשובת בי מדרשא ("שלחו ליה חתוך נבלה והנח לפני הכלבים ואביך הנח עליו ככר או תינוק וטלטלו") שממנה משתמע שהיו אלו שתי שאלות שדרשו פתרון עבור כל אחת מהן]","46","","4195","True","True","False","","940","84.229.184.231","0","0","שבת|ל ע"א",""),new Message("24445","24444","עדיין לפירושך ניתן "להעמיס"אותו,","02/11/12 13:04","יז חשון","תשע"ג","13:04","ינון","בס"ד

כדבריך, על תשובת בי מדרשא:

לפירושך - ששלמה חשש שהכלבים יזיקו לדוד - כנראה הם היו באותו מקום, או במקום ממנו אפשר להם לגשת אליו (כי אם דוד במיטתו והם במלונתם - אין חשש שיפגעו בו גם אם הם רעבים, וכמובן, דוד לא היה במיטתו אלא בחוץ), ותשובת בית המדרש היתה לעניין: ע"מ להשקיט את הכלבים ולמנוע צער בעלי חיים חתוך לפניהם נבלה, וכדי שלא יבואו מתוך השובע לפגוע בדוד - שהרי אין ארי נוהם אלא מעל ערימה של בשר - שים עליו ככר או תינוק וטלטל אותו הלאה מהם.","301","","4195","True","True","False","","306","132.69.229.230","0","24444","שבת|ל ע"א",""),new Message("24463","24445","גם אני הבנתי כך","03/11/12 22:51","יח חשון","תשע"ג","22:51","דוד כוכב","והפתרון הכפול אינו כל כך קושיה. פתרון ראשוני להסיח את הכלבים, ואח"כ פיתרון שלא יהא מוטל בחמה.

וכך פירש החכמת אדם שער השמחה קונטרס מצבת משה:
"ונראה לי שזהו הענין שבודאי לא היה צריך לטלטלו בשביל עצמו שבודאי לא יסריח אלא מפני שצריך לשמירה כשאר מתים מפני הכלבים".
והאריך להוכיח ולבאר.
אם ירצו אעתיק ממנו יותר.

וכ"כ בשו"ת משנה הלכות חלק ד סימן כד:
"ובאמת לולי דמסתפינא הו"א דשאלת שלמה היתה פשוטה דהרי קיי"ל מצילין המת מפני הדלקה וכיוצא בזה מקום שחיישינן כעין הדלקה והנה דרכם של כלבים לאכול בשר מת וזה ששאל אבא מת ומוטל בחמה וכלבים של בית אבא רעבים ואולי ח"ו הכלבים הרעבים יטלוהו כנבלה וממילא מותר להצילו כמפני הדלקה".
וכ"כ שם גם בסימן רלט.","125","","4194","True","True","False","","137","95.86.91.187","0","24444","שבת|ל ע"א",""),new Message("24503","24445","לפי התשובה ניתן להסיק גם אחרת","04/11/12 12:44","יט חשון","תשע"ג","12:44","בתר ממוצע","הרי הסהנדרין ענו בראשונה על שאלת "כלבים רעבים" (שחוט להם נבלה), ואח"כ ענו על "אבא מוטל בבזיון" (הנח תינוק או כיכר)

לכאורה ניתן לומר שענו הסהנדרין קודם על שאלת הכלבים כפי שרציתם לבהר כדי שלא "יאכלו" את דוד אז ניתן להם משהוא אחר לאכול (נבלה),

אבל,
ראיתי מפרשים שהסהנדרין ענו על שאלת הכלבים הרעבים לפני שאלת המת (מוקצה), כי גדול צער בעלי חיים...!

יוצא שיש כאן שתי שאלות נפרדות ....","138","","4193","True","True","False","","168","193.27.93.1","0","24444","שבת|ל ע"א",""),new Message("24466","24463","ואני חשבתי לתומי","03/11/12 23:00","יח חשון","תשע"ג","23:00","עלי","שכמו במקומות רבים אחרים בגמרא גם כאן מדובר בלשון משלית והכוונה לאנשים עזי פנים שהיו שונאי דוד ועתה יבקשו להיפרע ממנו ומשלמה ושאל עצה כיצד לנהוג בהם, וענו לו להסיח דעתם כפי שמסיחים דעת כלבים בנבלה, ואכמ"ל.","209","","4194","True","True","False","","146","213.151.55.33","0","24444","שבת|ל ע"א",""),new Message("24469","24466","זה טוב מאוד, אבל רק כרובד נוסף","03/11/12 23:31","יח חשון","תשע"ג","23:31","דוד כוכב","","125","","4194","False","True","False","","107","95.86.91.187","0","24444","שבת|ל ע"א",""),new Message("24497","24466","ביאור יפה, אבל לכאורה לא היה לשלמה צורך","04/11/12 09:31","יט חשון","תשע"ג","09:31","ינון","בס"ד

בעצה, שהרי היה החכם מכל אדם, והוא היה יועץ לאחרים והיה יודע כיצד לצאת ממצבים מורכבים והשיג מבוקשו. נ"ל שלא היה צריך לשאול בבית המדרש כיצד לנהוג עם הני כלבין דחציפין שעתידין פניהם ליהפך כשולי קדרה בחנוכת המקדש.

אבל כשמדובר בהלכה, גם החכם מכל אדם יש לו להיוועץ בבית המדרש.","301","","4193","True","True","False","","305","132.69.229.230","0","24444","שבת|ל ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);